صفحه 1 : اندیشه صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۲

امروز: ۲۷ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Jul) 17

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت: این مجموعه از 2 مزاحم تلفنی که هر یک بیش از 200 نوبت تماس با 115 و ارائه اطلاعات نادرست داشتند، شکایت کرد.
به گزارش هگمتانه، فرشادعبدالملکی روز سه شنبه اظهار کرد: مزاحمان تلفنی در تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 اقدام به ارائه اطلاعات کذب از بروز تصادف رانندگی و دیگر موضوعات می‌کردند که با حضور تیم‌های اورژانس در محل، کذب بودن خبر محرز شد.
وی اضافه کرد: تماس‌های مکرر و مشغول کردن تلفن‌های 115، فوت کردن در گوشی تلفن، بیان حرف‌های نامربوط و در نهایت گزارش‌ها و ارائه نشانی‌های غلط درباره بروز حوادث از اقدامات نادرست این 2 مزاحم تلفنی بود که هر یک بیش از 200 بار با 115 تماس برقرار کردند.
روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان بیان کرد: درصد بالایی از مزاحمان تلفنی 115 را نوجوان 12 تا 18 سال تشکیل می‌دهند که با بهره گیری از تلفن همراه برای مرکز اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کنند.
عبدالملکی تأکید کرد: بهترین راهکار و بازدارنده‌ترین روش برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی صدور احکام جایگزین برای متخلفان است برای نمونه در یکی از استان ها، قاضی مزاحم تلفنی را به سه ماه کار خدماتی در مرکز درمانی محکوم کرده است.
وی گفت: مسدود کردن خط تلفن همراه فرد مزاحم تأثیر چندانی ندارد چرا که این افراد چندین سیم کارت و خط تلفن دارند و سوزاندن یکی از خطوط، اثر بازدارنده چندانی ندارند.
روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته 294 هزار و 118 تماس با این مرکز برقرار شده که 27 هزار و 227 مورد مزاحمت تلفن بوده است.
به نقل از فارس، عبدالملکی افزود: سه ماه نخست امسال هم 75 هزار و 465 مورد تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 برقرار شده که 6 هزار و 419 مورد از تماس‌ها مزاحمت بوده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: