صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۴

امروز: ۳ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 23

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه ایران و جهان: 13 روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اخبار مربوط به کاندیداها و آخرین اظهاراتشان را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.
در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در جریان تصویب برنامه توسعه پنجم، ششم و هفتم بوده‌ام. البته برنامه‌های پنج ساله سابقه قبل انقلاب نیز دارند و تقریبا همه برنامه‌ها با مشکل رو به رو بوده و عملکرد آن زیر 50 درصد بوده است.
وی با تأکید بر این‌که «کنترل تورم انجام شدنی و قطعی است» ادامه داد: این فقط نظر کارشناسان داخل و قشر خاصی نیست بلکه کارشناسان خارجی نیز بر همین موضوع تأکید دارند. دولت خانواده تورم را تک رقمی خواهد کرد. در درجه اول مخارج دولت باید کنترل شود و نقدینگی کشور از طریق کنترل بانک‌ها انجام شود.
***
همچنین سعید جلیلی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که روز پنج‌شنبه به قم سفر کرده بود، در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان اینکه «نباید زمان را از دست داد و با برنامه جدی وارد شد»، گفت: نمی‌شود فردای روز انتخابات با حوصله مشکلات را بررسی کرد بلکه باید از قبل برنامه داشته باشیم. شعار یک نامزد باید عصاره و خلاصه برنامه 4 ساله او باشد نه این‌که فقط یک جمله قشنگ رای اور باشد پس در شعار نباید توصیف و تحلیل غلط وجود داشته باشد.
جلیلی همچنین در ادامه سفر به قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم اظهار کرد: ما باید دولتی انتخاب کنیم که به جهانی از فرصت‌ها و جهش ایران باور داشته باشد. لازمه تحقق این شعار، داشتن برنامه و مشارکت هر ایرانی است. هر روستای ما باید یک سلولی برای جهش تولید باشد. هر مرکز علمی، دانشگاه قرارگاهی برای پیشرفت کشور باشد که ما برای این هدف برنامه داریم. این مسیر را با برنامه و شناخت انتخاب کرده‌ایم و با مشارکت مردم، این قله پیشرفت فتح خواهد شد.
سعید جلیلی همچنین روز پنجشنبه به استان مرکزی سفر کرد و شامگاه پنجشنبه‌ در مصلای اراک، گفت: امروز فرصت‌های بسیاری برای کشور ما در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، سیاسی و فرهنگی ایجاد شده است و موقعیت بی نظیری ایجاد شده است. در کشور فرصت‌های فراوان داریم. از این مهم‌تر این است که در کنار مواهبی که داریم، فرصت نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و متخصص داریم.
جلیلی در ادامه سفر انتخاباتی خود به استان اراک، پنجشنبه‌شب 24 خرداد 1403 از صنایع آذرآب بازدید کرد و در نشستی با مدیران و کارگران صنایع آذرآب، در جریان مشکلات و مسائل این مجموعه قرار گرفت.
جلیلی در این دیدار گفت: آذرآب به همت شهید رئیسی احیا شد اکنون باید جهش داشته باشد. شرکت صنایع آذرآب به همت شهید رئیسی احیا شد. وقتی می‌گوییم یک جهان فرصت وجود دارد یعنی همین کارگران آذرآب و هپکو با اهلیت پای کار آمدند و این صنایع را احیا کردند. الان کارگران آذرآب می‌گویند آماده جهش این صنایع هستیم. با این جهش 5 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود. جهش یعنی همین.
سعید جلیلی همچنین پنجشنبه 24 خرداد 1403 با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به سوابق خود در وزارت خارجه، اظهار کرد: اگر امروز از مقام ریاست جمهوری صحبت می‌کنیم، شاید یکی از موارد کمکی به این مقام این است که دستور صادرشده وی از سوی چه کسانی اجرا می‌شود و چه مسیری طی می‌کند. این شناخت از پایین تا بالا و آگاهی از سلسله مراتب، مهم است تا کارها خوب انجام شود.
***
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه 24 خرداد 1403 با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد سیاسی»، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک باید توان داخلی خود را ارتقا ببخشیم. جامعه می‌تواند در هر عرصه‌ای تلاش‌های خود را به نتیجه برساند که حرف برای گفتن و میدان بازی را در اختیار داشته باشد. مناسبات خارجی برای تأمین منافع ملی و بعضاً برای رقابت است. سیاست جمهوری اسلامی از ابتدا با امام راحل و بعد رهبری انقلاب در مناسبت‌های مختلف بیان شده که باید ملت و دولت قدرتمندی باشیم تا بتوانیم از حقوقمان در داخل و خارج دفاع کنیم. خوشبختانه امروز در عرصه مناسبی در سطح جهانی قرار گرفته‌ایم.
***
 محمدباقر قالیباف دیگر نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صبح پنجشنبه 24 خرداد 1403 در نشست با مسؤولان ستادهای استانی گفت: ما باید با درایت و پختگی کار را پیش ببریم. امروز در حین اینکه در حال رقابت در جبهه انقلاب هستیم باید وحدت، یکپارچگی و ید واحده را به نمایش بگذاریم که از هر یک از نامزدها گرفته تا ستادها این موضوع را رعایت نکند اولین ظلم را به انقلاب اسلامی، به شهدا و به سیدالشهدای خدمت کرده‌اند. اگر حرف از شهید رئیسی و شهید سلیمانی می‌زنیم باید در رفتار، گفتار و کردار اینگونه عمل کنیم. ما این وحدت و همدلی را صرفا تا هشتم تیر ماه نمی‌خواهیم، اگر من توفیق خدمت پیدا کنم قطعا بعد از روز انتخابات، آغوش را بازتر و همگرایی را بیشتر می‌کنم تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها کارها را انجام دهیم.
حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد فرهنگی»، دیگر برنامه تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در روز پنجشنبه 24 خرداد 1403 بود که وی در این برنامه اظهار کرد: نقش فرهنگ در دولت ما به عنوان دولت خدمت و پشرفت، اساسی است.موضوع زن و خانواده هم مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است و زن را مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه می‌دانیم. فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است.
***
علیرضا زاکانی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پنج‌شنبه با حضور در مدرسه و حوزه علمیه معصومیه قم تصریح کرد: کشور امروز فرصت‌ها و تهدیدات بسیاری دارد. کسی که وارد صحنه می‌شود باید این‌ها را بشناسد. حتما نوسان بازار ارز، قاچاق، ناترازی بانک‌ها و پول‌های سرگردان چالش است اما هرکس می‌خواهد وارد صحنه شود باید بگوید می‌خواهد با تهدیدات و فرصت‌ها چه کند و برای آبادانی چه اقدامی انجام دهد؟ چالش‌های کشور را می‌توان به فرصت تبدیل و از این طریق مشکلات مردم را مرتفع کرد. بهترین نتیجه این فرصت‌ها باید در سفره و سبد زندگی مردم و نیازهای کشور دیده شود که می‌تواند در اولویت‌ها نتیجه دهد و ثمربخش باشد.
علیرضا زاکانی همچنین پنجشنبه 24 خرداد 1403 در چهارمین روز تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم»، با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه گفت: از بعد از اصلاح قانون اساسی، شرایط متوازنی نداشتیم تا دولت شهید رئیسی. این شهید با اخلاص، فداکاری، علم و دانش خود مسیری را دنبال کرد که نسبت دولت با اساس رهبری معظم انقلاب، مردم و نظام اسلامی و دوستان انقلاب و دشمنان ایران مشخص کرد. او برای خود خادمی را انتخاب کرد و در مسیر ایرانی آباد و پیشرفته از هیچ چیز دریغ نکرد.
وی خاطرنشان کرد: هر فردی که خودش را در مقام انتخاب قرار داده باید حتما دقت کند که چه نکاتی را بیان می‌کند و چه وعده‌هایی می‌دهد و چه ایده‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌کند. این برنامه‌ها باید حتما با گذشته‌اش سازگار باشد مخصوصا اینکه شرایط کشور را بشناسد. امروز در معیشت و زندگی مردم گره‌هایی وجود دارد، چگونه می‌خواهد آنها را باز کند.
***
مسعود پزشکیان دیگر نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ظهر پنجشنبه 24 خرداد 1403 در حاشیه مراسم ترحیم جعفر میلی منفرد از اساتید دانشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت جنابعالی برای مدیریت کشور چیست؟ اظهار کرد: حل مشکل معیشتی مردم و رسیدن به محرومین مهمترین اولویت من در این زمینه است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش یک کاربر شبکه اجتماعی «اکس» مبنی بر اینکه «به «فدرالیسم» برای ایران باور دارید یا خیر؟» تأکید کرد: به «هر ایده‌ای» که یکپارچگی سرزمینی ایران را خدشه دار کند، باور ندارم.
به نقل از ایسنا، حضور در برنامه «میزگرد اقتصادی» که شامگاه پنج‌شنبه از شبکه یک سیما برگزار شد، دیگر برنامه تبلیغاتی مسعود پزشکیان بود که وی به بیان دیدگاه‌ها و اولویت‌های اقتصادی خود پرداخت و با اشاره به شاخص‌های اقتصادی کشور عنوان کرد: استناد من در آن‌چه که عرض می‌کنم بانک مرکزی، مرکز مدیریت بدهی‌های دولت وزارت اقتصاد و همچنین سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار کشور است؛ بدهی دولت به بانک مرکزی از آغاز سال 1400 تا بهمن از 115 همتبه 302 همت رسیده است یعنی ما 187 همت افزایش داریم؛ همچنین بدهی دولت به بانک‌ها از همان سال از 416 همت به 819 یعنی نزدیک به دو برابر رسیده است. انتشار اوراق مالی طی این سالها 752 همت یعنی دو برابر آن‌چه که در شهریور 1400 وجود داشته است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: