صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان - رقیه وحدتیان: وضعیت اجاره‌بها در همدان سال‌هاست که بحرانی بوده و به شدت خانواده‌های همدانی را دچار چالش کرده است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، قیمت مسکن و به تبع آن اجاره بها در همدان با شهرهای بزرگ و پردرآمد مثل تهران برابری می‌کند و افزایش قیمت ملک در همدان بی ضابطه اتفاق می‌افتد.
اگرچه در شهرهای دیگر ساخت مسکن به صورت انبوه توانسته این مشکل را کاهش دهد اما هنوز در همدان پروژه‌های ساخت مسکن به نتیجه مطلوب نرسیده و فضای جامعه به سمت سوداگری در حوزه مسکن رفته است.
در همدان در مناطق متوسط و حتی حاشیه شهر نیز میزان اجاره‌بها و ودیعه مسکن بسیار بالاست به گونه‌ای که با 200 میلیون تومان ودیعه و 5 میلیون تومان اجاره می‌توان تنها یک واحد کوچک اجاره کرد.
با همه این اوصاف وقتی شرایط بحرانی می‌شود که شما خانواده‌ای پرجمعیت بوده و یا اینکه فرزند کوچک داشته باشید. در این صورت حتی در ازای افزایش میزان ودیعه و اجاره نیز احتمال اینکه بتوانید مسکنی مناسب پیدا کنید کم است؛ چراکه مالکان عمدتاً علاقه‌ای به اینکه بخواهند منازل خود را به چنین خانواده‌هایی اجاره دهند ندارند.

مالکان به هر مقدار که خودشان بخواهند ودیعه و اجاره می‌گیرند
یک شهروند همدانی با گلایه از وضعیت اجاره‌بها در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: مالکان به هر مقدار که خودشان بخواهند ودیعه و اجاره می‌گیرند.
آذری بیان کرد: خود من دو پسر جوان دارم که با وجود داشتن شغل به دلیل همین مشکلات علاقه‌ای به ازدواج ندارند.

وضعیت اجاره‌بها در همدان بسیار بد است
شهروند دیگری نیز عنوان کرد: وضعیت اجاره‌بها در همدان بسیار بد است به گونه‌ای که از دوستان ما که مستأجر هستند برای اجاره مسکن 500 میلیون ودیعه داده و ماهانه نیز 5 میلیون تومان اجاره می‌دهند.
رحیمیان افزود: در حال حاضر افراد با 400 میلیون ودیعه و ماهانه 2 میلیون تومان اجاره به سختی می‌توانند خانه‌ای برای اجاره پیدا کنند.

نمی‌دانم چگونه می‌توانم با این وضعیت ودیعه و اجاره‌بها خانه‌ای را پیدا کنم
منوچهری دیگر شهروند همدانی نیز با اشاره به وضعیت بد اجاره‌بها در همدان، عنوان کرد: خود من مستأجر هستم و نمی‌دانم با پایان تاریخ اجاره مسکن خود، چگونه می‌توانم با این وضعیت ودیعه و اجاره‌بها خانه‌ای را پیدا کنم.
وی گفت: برای مکانی کوچک حداقل باید 150 میلیون تومان ودیعه و 4 میلیون تومان اجاره بها داد.

 اجاره یک خانه کوچک 150 میلیون ودیعه با 6 میلیون تومان اجاره
شکریه که یک مادر همدانی است نیز بیان کرد: وضعیت اجاره بها در همدان بسیار بد است به گونه‌ای که یکی از فرزندان من برای اجاره یک خانه کوچک 150 میلیون ودیعه با 6 میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کند و این قیمت برای سال گذشته است و امسال قطعاً این رقم بیشتر خواهد شد.

وضعیت سرسام‌آور اجاره‌بها
یک شهروند دیگر نیز درباره وضعیت سرسام‌آور اجاره‌بها مطرح کرد: در برخی مناطق میزان اجاره‌بها 16 میلیون تومان و میزان ودیعه آن 100 میلیون تومان است.

شرایط برای خانواده‌هایی که مستأجر هستند بسیار سخت است
یک بانوی همدانی نیز با اشاره به اینکه شرایط برای خانواده‌هایی که مستأجر هستند بسیار سخت است، اظهار کرد: خواهران من مستأجر هستند. در دو سال اخیر فشار زیادی را تحمل می‌کنند و می‌دانم که به دلیل عدم تمایل صاحبان املاک به گرفتن ودیعه، میزان اجاره‌بها 50 درصد افزایش داشته است.
خوانساری افزود: در حال حاضر اگر فردی بخواهد در یک جای عادی خانه‌ای را اجاره کند حداقل باید 400 میلیون تومان ودیعه داشته و ماهانه نیز 8 تا 10 میلیون تومان اجاره‌بها بدهد.
یادگاری دیگر شهروند همدانی نیز با اشاره به سختی وضعیت برای خانواده‌های مستاجر بیان اینکه برای اجاره مسکن افراد باید 300 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 6 میلیون تومان اجاره دهند، اظهار کرد: این رقم نسبت به اینکه فرد بخواهد در چه منطقه‌ای خانه اجاره کند فرق خواهد کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: