صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن کشور به همه مشاوران املاک در استان همدان ممنوعیت تنظیم و استفاده از قرارداد‌های کاغذی اجاره‌خانه اعلام و ابلاغ شده است.
به گزارش هگمتانه، علیرضا صارمی گفت: بر اساس ماده 18 قانون جهش تولید مسکن برای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت و دریافت کد رهگیری برای همه معامله‌های املاک و مستغلات (خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن) الزامی است.
وی گفت: از ابتدای سال 1403 تمامی قرارداد‌های اجاره، برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به نشانی درگاه اینترنتی khodnevis.mrud.ir ثبت شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: این ضابطه قانونی از امسال، اجرا خواهد شد بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن کشور به همه مشاوران املاک در استان همدان ممنوعیت تنظیم و استفاده از قرارداد‌های کاغذی اجاره‌خانه اعلام و ابلاغ شده است.
صارمی گفت: هر مشاور املاکی که قانون ثبت اجاره‌نامه در سامانه و حذف قرارد‌اد‌های کاغذی اجرا نکند بر اساس این قانون باید منتظر دریافت مجازات قانونی (جریمه و پلمب) باشد.
وی گفت: از سال گذشته تا‌کنون چهار هزار و 864 بازرسی توسط کارگروه مشترک تنظیم و نظارت بر بازار مسکن و سرمایه در استان انجام شده است.
به نقل از خبرگزاری صدای و سیمای همدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: مشاوران املاک قانونی و فعال استان باید برای تحقق این هدف از فردی به عنوان کمک استفاده کنند که معتمد آنها باشد و با معرفی مستشار به اتحادیه املاک امسال و تاکنون 32 بازرسی انجام شده است که در پی آن 15 تخلف مشاوران املاک استان همدان شناسایی و متخلفان بر اساس حکم دستگاه قضایی به پلمب واحد مشاور املاک محکوم شدند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: