صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ایران و جهان: این روزها مسدود شدن دوربرگردان‌‌های در معابر مختلف شهر مانند بلوار بعثت روبروی استانداری و سعیدیه و بلوار شهیدان دیباج (هنرستان) باعث ترافیک بیشتر و کلافگی شهروندان همدانی شده و خواستار حل مشکل هستند.
به گزارش هگمتانه، سال‌هاست مردم ساکن مناطق بلوار بعثت به سمت میدان پژوهش به ویژه منطقه هنرستان از حجم بالای تردد خودروها به خصوص به علت تعداد بالای مدارس غیرانتفاعی رنج می‌برند.
اخیرا برای حل مشکل ترافیک این منطقه، دوربرگردان منطقه هنرستان و چند منطقه دیگر نظیر سعیدیه مسدود شده است تا ترافیک در مسیر‌هایی روان باشد اما مسأله نه تنها حل نشده بلکه باعث  ایجاد سنگینی ترافیک  در نقاط دیگر گردیده است گلایه‌مندی شهروندان نیز شده است چرا که بار ترافیک منطقه‌ای مثل هنرستان با مسدود شدن این دوربرگردان به سمت چهارراه پژوهش و انتهای هنرستان رفته است که این مسیرها نیز به خودی خود مشکلات ترافیکی دارند.
از طرفی رانندگان باید مسیر طولانی را طی کنند تا به چهارراه پژوهش یا انتهای هنرستان برسند و دوباره دور بزنند و به منطقه مورد نظر نظیر هنرستان و شکریه برسند که باعث کلافگی آنها شده است.
برخی‌ از شهروندان با روزنامه هگمتانه صحبت‌هایی داشتند و گلایه، که چرا مسؤولان به جای حل مشکل صورت مسأله را پاک کردند و به جای توجه به لاین خیابان‌‌ها دوربرگردان‌ها را مسدود و باعث شدند ترافیک در مسیرهایی بیشتر شود و همچنین تأکید داشتند باید این دوربرگردان‌ها در جاهایی باز شود و حجم ترافیک به مسیرهایی مثل چهارراه پژوهش نرسد و از طرفی باید مدارس از این مسیرهاجابه‌جایی شوند.
این شهروندان درخواست داشتند موضوع از طرف روزنامه هگمتانه پیگیری شود و مسؤولان فکری به حال این معضل کنند که برای پیگیری این موضوع ابتدا در محل حاضر شدیم و از نزدیک شرایط را سنجیدیم و سپس با شهروندان ساکن منطقه بلوار بعثت به سمت چهارراه پژوهش گفت‌‌وگو کردیم تا نظراتشان را بشنویم.
آقای بیات یکی از شهروندان همدانی منطقه هنرستان بیان کرد: از موقعی که دوربرگردان این منطقه را بسته‌اند، ترافیک سنگینی در مسیر منتهی به بعثت و پژوهش ایجاد شده است.
وی گفت: ساکنان طرف دیگر خیابان هنرستان اگر بخواهند با خودرو خود دور بزنند و به منزل برسند، مجبور هستند تا میدان پژوهش بروند و برگردند و این باعث می‌شود حتی ترافیک بیشتر را در منطقه هنرستان شاهد باشیم.
این شهروند همدانی با تأکید بر اینکه حجم بالایی از خودروها به سمت شکریه و هنرستان برمی‌گردند و این باعث ترافیک سنگین می‌شود گفت: از ساعت 7 تا 8 شب زمان پیک تردد خودروها، شاهد هستیم خودروهای زیادی در ترافیک مانده‌اند و این خیابان تقریبا یک ساعت قفل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مسؤولان در کارگروه ترافیک با بستن این دوربرگردان‌ها خواستند ترافیک روان و تردد خودروها بهتر شود اما ما که این منطقه ساکن هستیم می‌دانیم که شرایط بدتر شده است.
آقای محمدی مغازه‌دار منطقه هنرستان با بیان اینکه هدفشان از مسدود شدن دوربرگردان در خیابان هنرستان روان شدن ترافیک در این مسیر بوده است اما مشکلات دیگری ایجاد کرده است و خودش باعث قفل شدن این خیابان در ساعات پرترافیک از تراکم خودرو شده است.
وی با اشاره به اینکه با بستن دوربرگردان روبروی استانداری هم باید ماشین‌ها از جلوی دادگستری دور بزنند تا چهارراه پژوهش بروند و دوباره به هنرستان برگردند گفت: این دوربرگردان شاید اینجا مشکل ترافیک را حل کرده است اما ترفیک را به سمت انتهای هنرستان و چهارراه پژوهش کشانده که خود معضلاتی را ایجاد کرده است.
آقای سرمستی دیگر شهروندی بود که نسبت به مسدود شدن دوربرگردان منطقه هنرستان گلایه داشت و می‌گفت که برای ساکنان محل مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه دوربرگردان قبلی طوری بود که راحت می‌توانستیم از بعثت به هنرستان مثلا جلوی دادگستری بیاییم و ترافیک هم در چهارراه پژوهش نمی‌نشست و آن همه مسیر را از بعثت به پژوهش و از پژوهش به هنرستان طی نمی‌کردیم ادامه داد: از طرفی ترافیک ایجاد نمی‌شد و روان بود اما در حال حاضر هر روز مسیری طولانی را با مشکلاتی طی می‌کنیم.
این شهروند همدانی با بیان اینکه اطرافیان هم همین نظر را دارند و گلایه‌هایی وجود دارد افزود: دلیل مسدود شدن این دوربرگردان را واقعا نمی‌دانیم و امیدواریم مسؤولان فکری به حال این مسأله کنند.
آقای اردلان شهروند دیگری با بیان اینکه این دوربرگردان گویا با فکر مسدود نشده است گفت: ما برای یک مسیر کوتاه باید تا چهارراه پژوهش برویم و دور بزنیم که بدترین راه برای حل مشکل انتخاب شده و ترافیک حتی سنگین‌تر شده است.
وی با تأکید بر اینکه آنهایی که عضو شورای ترافیک و اداره راهنمایی و رانندگی هستند، باید با برنامه و اصولی کار را پیش ببرند و این نباشد که کار بدتر مختل شود گفت: سمت سعیدیه جلوی ورزشگاه شهید شمسی‌پور هم دوربرگردان را برداشتند و آنجا هم مشکلاتی ایجاد شده است که باید فکری برایش کرد.
آقای زارعی دیگر مغازه‌دار منطقه هنرستان نیز اظهار کرد: با بسته شدن دوربرگردان به ظاهر شرایط منطقه هنرستان و شکریه بهتر شده و کمتر شاهد تصادف هستیم اما عرض خیابان چون کم است، طوری نیست که حجم بالایی از خودروها را تحمل کند و در نتیجه ترافیک ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام خودروها تا چهارراه پژوهش می‌روند تا دوباره به این منطقه برگردند گفت: کاش حداقل بریدگی شکریه را باز می‌کردند و اینطوری کمتر شاهد مشکل بودیم؛ البته فکر نکنم باز شود چون جلوی استانداری است.
در ادامه از معاون عمرانی فرماندار همدان که مدیریت شورای ترافیک شهرستان همدان را برعهده دارد، در خصوص این مسدود شدن دوربرگردان منطقه هنرستان و سعیدیه و گلایه شهروندان پرسیدیم و اظهارکرد: فعلا این دوربرگردان به صورت آزمایشی است و نظر شورای ترافیک شهرستان بوده که به صورت آزمایشی اجرایی و بررسی کنیم و بدانیم چقدر مؤثر بوده و آماربرداری صورت گیرد.
حمید عبدلی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده این دوربرگردان‌ تعیین تکلیف می‌شود که بماند یا خیر گفت: شهرداری پیشنهاد داده اصلاحاتی در دوربرگردان پژوهش انجام دهد و اتفاقاتی برای کنترل وضعیت بدین نحو صورت گیرد یا دوربرگردان تقریبا 200 تا 300 متر به سمت پایین هنرستان هدایت شود.
وی تأکید کرد: تا چند روز آینده نتیجه این آزمایشی بودن طرح ارائه می‌شود که دوربرگردان هنرستان یا باز خواهد ماند یا این دوربرگردان به سمت منطقه پایین‌تر یعنی چهارراه پژوهش هدایت می‌شود.
معاون عمرانی فرماندار همدان در خصوص مسدود شدن دوربرگردان سعیدیه، جلوی ورزشگاه شهید شمسی‌پور نیز بیان کرد: با مسدود شدن این دوربرگردان روان‌سازی ایجاد شده اما تقاضای ما این بود آنجا نیز دوربرگردانی باز شود و این دو دوربرگردان‌ها به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز در اظهار نظری جالب با بیان اینکه گاهی برای تأمین خواسته‌ای باید از برخی چیزها چشم‌پوشی کرد اظهار کرد: قبلا هنرستان همیشه قفل بود و بار ترافیک از یک طرف به سعیدیه می‌رسید و از طرفی پژوهش به سمت بعثت ترافیک وحشتناکی را شاهد بودیم.
سرهنگ ابراهیم فارسی بیان کرد: این مسدود شدن دوربرگردان هنرستان به صورت آزمایشی است و امیدوارم شهروندان کمی تحمل کنند تا داده‌هایی به دست بیاید و طبق آن بررسی لازم را انجام دهیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: