صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: هرچند گفته شده که آب همدان در حال حاضر استانداردهای لازم را دارد، اما با این وجود برای جلب رضایت مردم باید کیفیت آن نیز مطلوب تر و گواراتر شود.
به گزارش هگمتانه، بهروز محمدی مهر در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان بر نظارت و پیگیری آب منطقه‌ای استان برای تسریع در اجرای قانون حدنگاری تأکید کرد و افزود: با سند دار شدن املاک اداری و البته تعیین تکلیف حد و حدود دقیق بستر و حریم رودخانه ها و موارد این چنینی، نه تنها از تشکیل پرونده های قضایی مرتبط جلوگیری می شود، بلکه شاهد تسریع در صدور رأی متقن و مستند از سوی قضات در محاکم خواهیم بود.
رئیس کل دادگستری همدان در ادامه با اشاره به حرکت جهادی آب منطقه ای استان برای انتقال آب سد تالوار به همدان در روزهای بحرانی سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: پلمب چاه‌های غیر مجاز یک ضرورت است و باید از از اولویت های آب منطقه‌ای باشد.
وی ادامه داد: هرچند گفته شده که آب همدان در حال حاضر استانداردهای لازم را دارد، اما با این وجود برای جلب رضایت مردم باید کیفیت آن نیز مطلوب تر و گواراتر شود.
محمدی مهر تصریح کرد: برای پیگیری امور مرتبط با قانون حد نگار به صورت ویژه یکی از معاونان دستگاه قضایی همدان، برنامه ها را پیگیری می‌کند.
در ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان نیز گفت: میانگین بارش های سال آبی جاری در استان همدان ۳۷۷ ثبت شده که نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد و به نسبت سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.
رضا اخلاص مند با بیان اینکه قطعا بارندگی امسال جبران خشک‌سالی ها را نخواهد کرد، افزود: خشک‌سالی های حادث شده باعث کاهش ورودی آب به رودخانه ها و عدم تغذیه آب‌خوان ها می شود.
وی با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح استفاده از منابع آب زیرزمینی باعث صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست می شود، گفت: علت اصلی ایجاد فروچاله ها و فرونشست زمین عدم تعادل در برداشت از منابع آب زیرزمینی است.
مدیر عامل آب منطقه ای تصریح کرد: در سال آبی جاری با حمایت های دستگاه قضا و استانداری و همکاری نیروی انتظامی با کنترل های دقیقی که در بالا دست سد اکباتان اتفاق افتاد شاهد ذخیره آب خوبی در مخزن سد اکباتان هستیم.
وی با بیان اینکه امیدوارم بارش ها ادامه دار باشد، گفت: متاسفانه برخی کشاوزارن بالا دست سد اکباتان چندین بار اقدام به تخریب بندها و انحراف آب به سمت باغات کردند، که به سرعت اصلاح شد.
به نقل از ایرنا، اخلاص مند وضعیت دیگر سدهای استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: بارش های خوب سال جاری و به جریان افتادن رودخانه ها باعث آب‌گیری برخی حوضچه های تغذیه مصنوعی نیز شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: