صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه





هگمتانه، گروه خبر همدان: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان روز گذشته برگزار شد و در آن پیشنهاد ثبت روز ملی باباطاهر به شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید.
به گزارش هگمتانه، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ظهر دیروز در شورای فرهنگی عمومی استان در سالن جلسات استانداری در مورد معضل سگ‌گردانی افزود: کاش در این جلسه از انجمن حمایت از حیوانات هم حضور داشته باشند چراکه در این حوزه به زبان مشترک با مخاطب نیاز داریم، ضمن اینکه به نظر می‌رسد ایجاد زبان مشترک توسط مجموعه دامپزشکی و بهداشت با آگاهی در مورد آلودگی سگ‌گردانی می‌تواند مورد توجه باشد.
آیت الله حبیب الله شعبانی بیان کرد: مساله دیگر این است، محصولات سگ‌گردانی را چه کسی وارد  و چه کسی عرضه می‌کند؛ وقتی محصولی را به بهترین شکل عرضه می‌کنیم، انتظار داریم نوجوان ما جذب نشود و در واقع این شدنی نیست!
امام جمعه همدان گفت: مجوزهایی که در حوزه سگ داده می‌شود باعث ترویج سگ‌گردانی خواهد شد؛ باید راهکار داده شود و مطالبات از نمایندگان مجلس صورت گیرد چون خلأ قانونی وجود دارد.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از دست‌اندرکاران اجرای طرح نور که این طرح را با محبت و زبان لین انجام می دهند و شئونات اسلامی رعایت می‌شود، قدردانی می‌کنم.
 31 اردیبهشت ماه به نام "روز باباطاهر" در تقویم رسمی کشور ثبت شود
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد شود ۳۱ اردیبهشت ماه به نام "روز باباطاهر" در تقویم رسمی کشور ثبت شود گفت: برای ثبت آیین "چال قام دین" ابهام است و فعلا باید بماند.
 نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: یک جلسه مستقل تشکیل شود و در مورد اینکه چطور می‌توان از فضای برخی حسینیه‌ها استفاده کرد، بررسی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برخی حسینیه‌ها در طول سال بیش از ۱۰ بار باز نمی‌شوند اما گاهی فعالان اقتصادی جایی برای فعالیت ندارند و مشکل مکان دارند گفت: باید این موضوع بحث شود و اوقاف و امور خیریه و متولیان پای کار بیایند و نظر بدهند.
 استاندار همدان: سگ گردانی سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می کند
استاندار همدان نیز با اشاره به رشد آمار سگ گزیدگی و گلایه های مردمی در این خصوص، گفت: سگ گردانی یکی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود که سلامت و امنیت شهروندان را با تهدید روبرو می کند.
علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: هشت هزار و ۱۶۳ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در استان ثبت شده که این روند نسبت به سال های گذشته رشد بالایی داشته است.
استاندار همدان، برخورد با معضل سگ گردانی را از مطالبات جدی مردم دانست و گفت: ضعف در فراهم کردن سرگرمی، کمبود برنامه برای پرکردن اوقات فراغت، احساس تنهایی و فاصله بین والدین و فرزندان و همچنین کاهش ارتباط با خویشاوندان و همسایگان از جمله عوامل شیوع سگ گردانی میان جوانان است.
قاسمی فرزاد اظهار کرد: استفاده از نظر متخصصان در جلوگیری از این معضل فرهنگی باید جنبه های اقناعی داشته باشد زیرا گسترش این فرهنگ منجر به بیماری های ناشناخته می‌شود.
استاندار همدان گفت: دستور العمل نحوه مواجهه باسگ ها سال‌های قبل توسط سازمان شهرداری‌های کشور مصوب شده است و باید با سگ گردانی به شدت مقابله و برخورد منطقی شود که به بیماری های ناشناخته منجر نشود.
استاندار همدان سگ‌های صاحب‌دار را مهم ترین عامل وقوع حیوان گزیدگی در این استان برشمرد و گفت: ۷۵ درصد سگ گزیدگی ها توسط سگ‌های صاحب دار ثبت شده است.
قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی برخورد ویژه با سگ گردانی انجام شود اظهار کرد: مجموعه های فرهنگی با آگاه سازی، تقویت فرهنگ معنوی و مذموم شمردن سگ گردانی از ترویج این حرکت جلوگیری کنند.
به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه ثبت روز ۳۱ اردیبهشت به نام روز باباطاهر در تقویم ملی کشور پیگیری شود افزود: امور مربوط به دکه های فروش کالاهای فرهنگی و روزنامه ها به زیرمجموعه فرهنگی شهرداری منتقل شود و به عنوان مصوبه اعلام شود.
گفتنی است در راستای ارائه پیشنهاد ثبت روز ملی باباطاهر، اقداماتی از سوی شهرداری همدان در دست انجام است که از آن جمله می‌توان به پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر، ساخت سردیس باباطاهر و برگزاری رویداد باباطاهر در سی و یکم اردیبهشت اشاره کرد که با ثبت روز ملی باباطاهر این اقدامات کامل خواهد شد



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: