صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: زمین چمن مصنوعی فوتبال کوی اندیشه با اعتبار 17 میلیارد ریال به همت شهرداری منطقه سه همدان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، زمین چمن مصنوعی فوتبال کوی اندیشه با همت شهرداری منطقه سه و با حضور مسؤولان استان و مدیران شهری و اهالی کوی اندیشه افتتاح شد.
سال گذشته بود که توسط منطقه سه همدان50 پروژه عمرانی مهم به بهره‌برداری رسید و در روزهای آغازین امسال نیز با همت مدیران شهری این منطقه از شهرداری همدان نخستین پروژه سال افتتاح شد.
آیت‌الله شعبانی: عملکرد موفق شهرداری در حوزه بسترسازی و عدالت و توجه به جوانان و‌ کودکان/ از این اقدامات و بسترسازی‌ها تقدیر می‌کنم
نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم با بیان اینکه حرف در مسأله کودک و نوجوانان در بحث مناطق کم برخوردار و سایرکودکان و نوجوانان استان بسیار است و درد دل زیاد دارم اظهار کرد: مسؤولان فقط بلد هستند آمار آسیب‌های اجتماعی بدهند و مثلا مشکل اعتیاد وجود دارد اما وقتی که باید پای کار بیایند و برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشند و از آسیب اجتماعی جلوگیری کنند، کاری از دستشان برنمی‌ آید و دغدغه ندارند.
آیت‌ا... حبیب الله شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در بین مسؤولان این است که فهم دقیقی از نسل حاضر و نوجوان و جوان ندارند گفت: مسؤولان ما می‌دانند که نوجوان و جوان ما در فضای اجتماعی آسیب‌هایی را دارد اما نمی‌دانند باید برنامه جایگزین طراحی کنند تا از آنها جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه با نصحیت جوانان و نوجوانان مسأله حل نمی‌شود خطاب به رسانه‌ها افزود: کاش بروید و تحقیق کنید که کدام یک از مسؤولان برای نوجوانان و جوانان به معنای واقعی کار کرده است و حال بیایند گزارش دهند. وی با اشاره به اینکه می‌توانم به شما گزارش دهم مسؤولانی می‌توانستند کار کنند و نکردند گفت: چند سالی که ما با مدیران شهری کار کردیم، مجموعه شهرداری و شورای شهر در بخش توجه به کودک و نوجوان و آماده‌سازی بسترها، اردوگاه‌ها و... خوب عمل کرده‌اند.
وی با تقدیر از عملکرد موفق شهرداری در بسترسازی، عدالت و توجه به جوانان و کودکان افزود: بخشی از کار موفقیت‌آمیز بوده و افتتاح امروز زمین چمن فوتبال هم در این راستا بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: خوشبختانه سه، چهار سالی است شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در حوزه بسترسازی و عدالت و توجه به جوانان و‌ کودکان موفق عمل کرده است که از این اقدامات و بسترسازی‌ها تقدیر می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه چند سالی است که سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه عدالت تعدیل شده است عنوان کرد: ما در عدالت عقب هستیم، کشور در حوزه عدالت پیشرفت‌های فراوانی دارد اما این پیشرفت‌ها گاهی مخصوص عده‌ای خاص شده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه شهر همدان پیشرفت زیادی داشته اما آیا همه مردم به یک میزان از این پیشرفت‌ها بهره‌مند شده‌اند؟ گفت: به تعبیری پیشرفت‌های ما عدالت محور نبوده و البته در یک بخشی عدالت محور نبوده و نباید بی‌انصافی کرد.
وی با قدردانی از سیاست‌های مدیریت شهری و افتتاح زمین چمن فوتبال کوی اندیشه، خطاب به مدیران شهری همدان افزود: خواهشمندم بیشتر به این مناطق توجه کنید.
برخی از مسؤولان تا فشار رسانه‌ها نباشد، کار نمی‌کنند
شعبانی با اشاره به اینکه در شهر همدان اردوگاه تربیت محور کم داریم و یا اصلا نداریم خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در این زمینه نیز ورود کنند، چرا که برخی از مسؤولان تا فشار رسانه‌ها نباشد، کار نمی‌کنند البته برخی مدیران انصافا زحمت می‌کشند.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم شهرداری یک کار خوب هم در حوزه اردوگاه‌های تربیت محور انجام دهد که این شهر نیاز دارد گفت: بارها عرض کردم این شهر نیاز به پارک مخصوص بانوان دارد، ما برای تفریح دخترانمان کاری نکردیم که باید مورد توجه باشد چرا که جزو ضرورت‌های فرهنگی شهر است.
مردم همدان همواره پای کار انقلاب و نظام
امام جمعه همدان با بیان اینکه در حوزه شهری با ترافیک مواجه هستیم افزود: مردم همدان همواره پای کار انقلاب و نظام هستند که در راهپیمایی روز قدس نیز اتفاق مهم دیگری رقم زدند که این نشان می‌دهد این مردم با مشکلات اقتصادی بازهم پای کار هستند و باید برای آنها کار کرد.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم تیم پاس و شهرداری موفق باشد و ورزش محلات هم تقویت شود خاطرنشان کرد: باید ورزش محلات حمایت شود.
شعبانی بیان کرد: محوطه امامزاده خضر ظرفیت بسیاری برای ایجاد یک مجموعه فرهنگی دارد.
حسینی: سرمایه‌گذاری 80 میلیون یورویی شهرداری همدان در حوزه پسماند
شهردار همدان نیز با بیان اینکه امیدواریم امسال در ادامه افتتاح اولین پروژه شاهد پروژه‌های اثرگذار در شهر همدان باشیم، گفت: امسال شهرداری بالغ بر 4 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه تدارک دیده که بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان آن یعنی تقریبا 58 درصد عمرانی است.
سید مسعود حسینی با بیان اینکه شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری رقمی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان تدارک دیده است خاطرنشان کرد: می‌طلبد با همکاری و سیاست‌گذاری موجود در استان حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری، برای سال‌های آتی شکل گیرد.
وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری رقم خورده است گفت: اولین سرمایه‌گذاری را امسال در حوزه مدیریت پسماند با محوریت استانداری و معاونت اقتصادی، خواهیم داشت که بالغ بر 80 میلیون یورو است که تا چند روز آینده مصوبه شورا را بگیریم، تفاهم‌نامه امضا می‌شود.
جمع‌آوری آب‌های سطحی از منطقه زمین‌شهری و کوی اندیشه
حسینی با اشاره به جمع‌آوری آب‌های سطحی از منطقه زمین‌شهری و کوی اندیشه گفت: سال گذشته به واسطه دعوتی که هیأت امنای مسجد امام حسن(ع) از شهرداری و شورای شهر همدان داشتند، بازدیدی از این منطقه داشتیم و امروز بار دیگر بررسی کنیم کدام یک از تقاضاهای موجود در منطقه انجام شده و کدام موارد باید تسریع شود.
وی عنوان کرد: سال گذشته بود که یک شب پنج دقیقه باران تندی در شهر بارید و در منطقه زمین شهری و کوی اندیشه بیش از 200 منزل منطقه زیر آب رفت، زیرزمین‌هایی که متعلق به مستاجران بود درگیر آب شد که طبیعتا نارضایتی بسیاری در پی داشت‌.
شهردار همدان با اشاره به اینکه ساعت سه شب در این منطقه حضور یافتیم گفت: ما آن روز جمع‌آوری آب‌های سطحی را در دستور کار قرار دادیم و امسال با وجود حجم بالای بارش اما حادثه‌ای را شاهد نبودیم.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تقاضای چندین ساله مردم منطقه کوی اندیشه و زمین شهری بود که خوشبختانه اجرایی شد گفت: این پروژه یکی از پروژه‌هایی بوده که زندگی عادی را به مردم بازگردانده است.
اقدام عمرانی در محوطه روبه‌روی مسجد کوی اندیشه
شهردار همدان با اشاره به اینکه در محوطه روبه‌روی مسجد کوی اندیشه آسیب‌های اجتماعی را شاهد بودیم که اقدام عمرانی در آنجا نیز انجام شده است افزود: امروز زمین چمن را تقدیم مردم کوی اندیشه کردیم که افرادی می‌گفتند باور نمی‌کردیم اینجا به زمین چمن فوتبال تبدیل شود.
 دو سال اخیر 50 درصد به زمین‌های فوتبال در شهر اضافه کردیم
حسینی با بیان اینکه طی دو سال اخیر 50 درصد به زمین‌های فوتبال در شهر اضافه کردیم افزود: 35 زمین فوتبال در شهر همدان داریم که طی این دو سال اخیر با ورود ما به شهرداری 13 زمین اضافه شده که تقریبا 50 درصد زمین‌هایی که تاکنون به ثمر نشسته است و همچنین چند زمین فوتبال هم داریم که اجرایی و تقدیم مردم شهر همدان خواهیم کرد.
شهردار همدان با بیان اینکه امسال به حوزه ورزش محلات و ورزش همگانی اهتمام بیشتری خواهیم داشت گفت: با حضور در کوی اندیشه، مردم تقاضای گل‌کاری و رنگ‌آمیزی جداول و... را برای پارک مجاور این زمین فوتبال داشتند که آن را نیز مدنظر قرار خواهیم داد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه امروز ما کت خود را درمی‌آوریم و رنگ‌آمیزی تعدادی از جداول را انجام می‌دهیم و جوانان ورزشکار نیز بقیه کار رنگ‌آمیزی را انجام دهند افزود:‌ نگهداری آن را هم انجام خواهیم داد و از هیأت امنا می‌خواهیم در پارک‌های منطقه مشارکت مردمی را داشته باشند و ما نیز پشتیبانی در حوزه بودجه داشته باشیم.
فیضی‌منش: افتتاح نخستین پروژه سال به همت شهرداری منطقه 3 همدان ‌
مدیر شهرداری منطقه سه همدان نیز اظهار کرد: این فضای ورزشی با اعتبار 17 میلیارد ریالی در مدت 3 ماه به بهره‌برداری رسید تا بار دیگر نشانگر سرعت خدمت‌رسانی در این منطقه باشد.
محمدرضا فیضی‌منش بیان کرد: منطقه 3 شهرداری همدان در سال‌های گذشته همواره در اجرای پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذار در مدت زمان مناسب موفق عمل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خدمات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف عمرانی، رفاهی، فرهنگی و غیره در سطح منطقه 3 ارائه شده است که قطعا اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از این اقدامات موجب افزایش اعتماد و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان با تأکید بر اینکه اجرای پروژه‌‌های تأثیر‌گذار برای شهروندان همواره در دستور کار بوده است افزود: ایجاد مکانی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان و ایجاد شور نشاط اجتماعی در بین مردم، از جمله اهداف شاخص اجرای پروژه‌های ورزشی است.
فیضی‌منش با اشاره به اینکه زمین چمن مصنوعی کوی اندیشه در مدت سه ماه احداث شده است تأکید کرد: در سال گذشته 2 زمین چمن مصنوعی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
کاوسی: توفیق 70 درصدی در پیوست عدالت بودجه
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: در شورای دوره پنجم و ششم و از سوی شهرداران این دوره مسیری طی شده تا به امروز رسیده‌ایم.
اکبر کاووسی با بیان اینکه قبل از شورای دوره پنجم به نحوی بود که هر منطقه از شهرداری برای خود درآمد داشت و در منطقه خود هزینه می‌کرد گفت: اگر این اتفاق همچنان ادامه می‌یافت مناطق «سه» و «چهار» چندان رشدی را نمی‌کردند.
وی با اشاره به اینکه آیت‌ا... شعبانی در دوره پنجم شورای شهر همدان موضوع عدالت و پیوست عدالت بودجه را مطرح کردند افزود: از سال 97 اقدام به اصلاح بودجه کردیم و مقاومت‌های زیادی هم بود و آیت‌ا... شعبانی هم مدام به عدالت تأکید داشتند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اصلاحاتی در طول این چند سال اتفاق افتاد و دو مؤلفه نگاه عدالت محورانه و دیگری مشارکت مردم در بودجه مورد توجه قرار گرفت ادامه داد: در دوره پنجم و ششم شورا این دو موضوع را مدنظر قرار دادیم و خوشبختانه آقای صوفی و آقای حسینی شهرداران هم پای کار بودند و امروز به توفیق 70 درصدی در پیوست عدالت بودجه رسیده ایم.
کاووسی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در مناطق چهارگانه و سازمان‌ها نامتوازن است گفت: در حال حاضر در مناطق یک و دو بیشتر درآمد ایجاد می‌شود و در مناطق سه و چهار بیشتر هزینه می‌شود و این یعنی توجه به عدالت.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهرهمدان با اشاره به اینکه در دوره پنجم شورا موضوع چشم‌انداز 20 ساله مطرح شد و تا حدودی پیش رفت و این دوره آن را به نتیجه رساندیم گفت: در حال حاضر برنامه چهار ساله اول در حال تدوین است و مسیری است که در عدالت بسیار کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: این بودجه از نگاه سلیقه‌ای فردمحور خارج می‌شود و با یک نگاه برنامه‌محور حرکت می‌کند.
کاووسی با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم و ششم زحمات زیادی در به ثمر نشستن اتفاقات کشیده است که قدردان هستیم افزود: از بودجه 4 هزار میلیارد تومان امسال شهرداری در کل 200 میلیارد تومان به صورت ارزش افزوده و درآمد پایدار است و مابقی با تلاش همکاران ما در شهرداری حاصل می‌شود. گفتنی است در این مراسم از علیرضا راسخی؛ معاون امور زیربنایی، علیرضا آزادی مقدم؛ معاون عالی نظارت بر پروژه‌ها و تورج سرخوش؛ ناظر عمرانی پروژه‌های شهرداری منطقه سه تقدیر شد.
همچنین چهار توپ فوتبال از سوی شهرداری منطقه سه برای کودکان و نوجوانان کوی اندیشه تدارک دیده شده بود که با پیشنهاد آیت‌ا... شعبانی به هر کدام از تیم‌های فوتبال تقدیم شد تا زمینه‌ای برای بازی در زمین چمن فوتبال فراهم و شور و نشاط در بین این ورزشکاران ایجاد شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: