صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۱۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۴

امروز: ۱۳ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (May) 02

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر گروه پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شواهدی مبنی بر افزایش شمار بیماران پوستی، اگزما و ضایعات پوستی در بیمارستان سینا به‌عنوان سانتر پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود ندارد.
به گزارش هگمتانه، محمدرضا سبحان با تأکید بر عدم افزایش شمار بیماران پوستی، اگزما و ضایعات پوستی در بیمارستان سینا اظهار کرد: تماس مکرر با آب در افرادی که زمینه درماتیک یا اگزما دارند تشدید بیماری را سبب می‌شود و این موضوع ارتباطی با نوع آب ندارد.
عضو هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اگزما پوستی یکی از شایع‌ترین بیماری پوستی است که در برخی فصول سال افزایش می‌یابد افزود: عوامل مختلفی همچون تغذیه، تماس مکرر با آب، رطوبت بیش از اندازه، استفاده زیاد از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها و استرس اگزما را سبب می‌شود.
سبحان ادامه داد: قرارگرفتن در برخی از موقعیت و مشاغل اگزمای پوست را افزایش می‌دهد، گفت: استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی اگزما را ایجاد و تشدید می‌کند.
وی گفت: اگزما به دلایل نشات گرفته از داخل و بیرون بدن رخ می‌دهد که برخی عوامل مربوط به ایمنی بوده و برخی عوامل محیطی نیز این بیماری را تشدید می‌کنند.
به نقل از روابط عمومی علوم‌پزشکی همدان، سبحان خاطرنشان کرد: نمی‌توان بدون تحقیقات علمی یک عامل مؤثر بر بیماری‌های پوست و مو فقط بر مشاهدات میدانی اکتفا کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: