صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان همدان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در آخر هفته گفت: فعالیت‌های ستاد دیه تحت نظارت دستگاه قضا برای شناسایی مددجویان نیازمند و تخصیص هدفمند کمک‌های مردمی است و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند تبیین‌گر جذب کمک خیران باشند.
به گزارش هگمتانه، عباس نجفی صبح دیروز در سالن جلسات دادسرا با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در اواخر هفته جاری اظهار کرد: سالیان بسیاری است که این مهم به همت ستاد دیه استان اجرایی شده و زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از مددجویان نیازمند را فراهم ساخته است.
وی افزود: برگزاری این مراسم خداپسندانه، با زمینه سازی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
دادستان همدان، ستاد دیه را ستادی مردمی معرفی و عنوان کرد: آزادی زندانیان و کمک به محکومان قطعی در جرایم غیرعمد و محکومیت‌های قطعی مالی ناشی از تسبیب و موجب ضَمان و دیگر عقود مدنی از اهداف و اولویت‌های این ستاد است که منابع مالی آن از سوی خیران نیک اندیش تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه مرتکبین جرایم عمدی به طور کلی از حوزه شمول فعالیت‌های ستاد دیه خارج‌ هستند، تصریح کرد: با این وجود تلاش برای اخذ رضایت و سازش در این گونه جرایم بدون پرداخت وجه از سوی ستاد دیه، بلامانع است.
وی افزود: ستاد دیه پل ارتباطی مردم و خیران با سازمان زندان‌ها تحت نظارت دستگاه قضایی برای شناسایی افراد نیازمند و تخصیص هدفمند کمک‌های مردمی، کار خود را با قوت دنبال می‌کند.
به نقل از فارس، نجفی اظهار کرد: در این راه خیر، رسانه‌های استان می‌توانند با تبیین فعالیت‌های اثربخش ستاد دیه، همراه خیران ولایی بوده و در ترغیب و تشویق مردم، برای کمک به آزادی زندانیانی که ناخواسته و بنا به دلایلی دچار مشکلات مالی شده و به دور از خانواده در زندان هستند، کوشا و پویا باشند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: