صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه

دلیل صف‌های طولانی خرید گوشت تنظیم بازاری اعلام شد
هگمتانه، گروه ایران و جهان: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که به دلیل تفاوت قیمت گوشت تنظیم بازاری با نرخ آزاد، صفهای طولانی در مراکز عرضه گوشت تشکیل می‌شود.
خانوارهایی که توان خرید گوشت گران را ندارند در صف‌های طولانی مراکز عرضه گوشت تنظیم بازاری که حدود 200 هزار تومان ارزان‌تر از نرخ بازار است، ساعت‌ها در صف می‌ایستند، این را علی دهنوی سرپرست خانواری که چنین تجربه‌ای را داشته است می‌گوید.پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، می‌گوید که گوشت تنظیم بازاری کیلویی 299 هزار تومان عرضه می‌شود و این اختلاف قیمت باعث تشکیل صف‌های طولانی می‌شود.این در حالی است که قیمت گوشت در بازار محدوده کیلویی 500 هزار تومان است.
هفته گذشته فیلمی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد که حاکی از صف‌های بسیار طولانی برای خرید گوشت تنظیم بازاری بود و آنهایی که در صف ایستاده بودند از این وضعیت ناراضی بودند پیمان پاک گفته بود این صفها مربوط به مرکز عرضه گوشت در میدان بهمن تهران بود اما اکنون وضعیت اصلاح شده است.
به نقل از فارس، پیمان پاک گفته است در حال حاضر با توجه به نیاز بازار روزانه 200 تن گوشت گرم وارد بازار می‌شود و برای ماه‌های اسفند و فروردین هم 30 هزار تن گوشت گرم و منجمد برای کاهش قیمت بازار وارد خواهد شد.هنوز برای بسیاری این سؤال وجود دارد چرا با وجود واردات گسترده قیمت گوشت در بازار چند نرخی است؟برای تأمین نیاز داخل در سال‌های معمولی سالانه 100 هزار تن گوشت وارداتی مورد نیاز است اما در دو سال گذشته خشکسالی‌های طولانی کمبود و گرانی نهاده تولید گوشت داخلی را کاهش داده است.

واریز بیش از 536 میلیارد ریال به‌ حساب فرهنگیان بازنشسته بهمن 1402
هگمتانه، گروه ایران و جهان: صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 536 میلیارد و 247 میلیون ریال به حساب اعضای صندوق که بهمن 1402 به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و اعلام کرد: سود سال مالی 1402 نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی به حساب این بازنشستگان واریز خواهد شد.
روابط‌عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان در گزارشی از آخرین واریزی صندوق به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق، اعلام کرد: این مبلغ شامل واریزی عضو و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه است که به حساب 2132 نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌ و از دوم دی تا اول بهمن ماه 1402 بازنشسته شده‌اند واریز شد.
این افراد همچنین شامل بازخرید‌ها، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها هستند و در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است.در این راستا بازنشستگان برای اطلاع از واریز سهم‌الشرکه، به صورت حضوری یا اینترنتی موجودی حساب خود در بانک سرمایه را بررسی کنند.
به نقل از فارس، با توجه به تحول در ساختار امور اعضا در صندوق و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه، این مبلغ، اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می‌نمایند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: