صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: امسال علیرغم قرارگیری در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حدود 115 نامزد در حوزه انتخاباتی همدان و فامنین شاهد هستیم که داوطلبان انتخابات نظم و حفظ زیبایی و منظر شهری را رعایت کرده‌اند و با تبلیغات غیرقانونی سیما و منظر شهر را دچار آسیب و خدشه نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، تنها دو روز تا انتخابات فاصله داریم و با توجه به سرنوشت ساز بودن این انتخابات و افزایش شور انتخاباتی در شهر و داغ شدن تنور انتخابات اما خوشبختانه شاهد هستیم که سیما و منظر شهری دستخوش آشوب و درهم ریختگی نشده است و نظم همیشگی در شهر برقرار است و در کنار این نظم و آراستگی، تبلیغات محیطی نیز برای همه نامزدها نصب شده است.
ریشه این سر و سامان را در ابتدای امر باید در فضاسازی مناسب شهرداری همدان برای تبلیغات نامزدها و سپس پای‌بندی نامزدها به قانون و در آخر قوانین بازدارنده در این حوزه جستجو کرد.
طبق اعلام شهرداری همدان، 135 نقطه از مکان‌های پرتردد شهری برای نصب تبلیغات محیطی نامزدها در نظر گرفته شده است.
در واقع شهرداری همدان در کنار وظایف خود، در ایام انتخابات تلاش کرده با ایجاد فضای تبلیغاتی مناسب برای نامزدها به شور انتخابات در شهر بیفزاید.
با توجه به ضرورت ایجاد فضای برابر و عادلانه تبلیغاتی، شهرداری همدان با ایجاد فضای مناسب برای تبلیغات نامزدها، زمینه را برای آشنایی شهروندان با نامزدها ایجا کرده تا همه مردم حتی آنهایی که امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند با چهره، نام و برنامه‌های انتخاباتی نامزدها آشنا شوند.
همچنین زمینه‌ای برای داوطلبان انتخابات به وجود آورده تا به راحتی بتوانند در سرتاسر شهر امکان تبلیغ داشته باشند و خود را به مردم معرفی کنند بدون اینکه به منظر شهری آسیب وارد کنند و موجب ایجاد نابسامانی‌های بصری شوند.
شهرداری مواظب مباحث زیست محیطی نیز بوده و به منظور جلوگیری از آسیب به سیمای شهر تدابیری اندیشیده است.
در این رابطه 135 نقطه در مکان‌های پرتردد شهری برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها در شهر همدان در نظر گرفته شده است که نامزدها می‌توانند تبلیغات خود را در مکان‌های مشخص شده نصب کنند.
شهرداری همدان در مکان‌های پرتردد همچون تقاطع‌ها و میادین اصلی شهر با داربست و گونی فضایی را برای نامزدها ایجاد کرده تا پوسترهای مدنظر خود را بر آن نصب کنند و البته در جانمایی این داربست‌ها قانون انتخابات در زمینه ابعاد پوسترهای تبلیغاتی را نیز رعایت کرده است و برای تمامی نامزدها سازه‌ها با ابعاد یکسان را در نظر گرفته است.
همچنین برای تبلیغات نامزدها فضاهای بین 40 تا 70 متری در نقاط پرتردد در نظر گرفته شده است تا بتوانند پوسترها و تراکت‌ها را بچسبانند و این فضاها در نقاطی جانمایی شده که مردم بتوانند از نامزد مورد نظر سؤالات احتمالی را بپرسند.
بدین ترتیب شهر علاوه بر اینکه حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته، فرصت برابر تبلیغاتی برای تک تک نامزدها نیز فراهم شده تا شاهد حضور آگاهانه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری باشیم.
گفتنی است عمل به قانون باید از سوی افرادی که به عنوان عنصر قانون‌گذار در مرحله رقابت قرار گرفته‌اند جدی گرفته شود که البته با درصد بالایی این امر از سوی داوطلبان انتخابات مورد توجه قرار گرفته اما شاهد برخی تخلفات هم بوده ایم که عمده آنها در فضای مجازی بوده است.
آثار تبلیغاتی نصب شده نیز نباید ابعادی بیش از 70 در 100 داشته باشند که این موضوع نیز از سوی اغلب نامزدها رعایت شده اما درصد کمی تخلف را در این حوزه شاهد هستیم که حتما با این افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: