صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان همدان در ابلاغی به فرمانده انتظامی همدان گفت: وسایل نقلیه حامل چوب در هر نقطه‌ای از شهرستان، متوقف شود و اگر مجوز قطع و حمل درختان در بین نبود، بلافاصله خودرو توقیف، روانه توقفگاه و برای راننده پرونده قضایی تشکیل شود.
به گزارش هگمتانه، حسن خانجانی موقر اظهار کرد: طبق گزارش‌های مردمی و شهرداری همدان، تردد خودروهای حامل چوب درختان در شهر مشهود است و مشخص نیست بانیان این کار مجوز دارند و یا به صورت خلاف با قطع درختان دست به قاچاق چوب زدند.
وی افزود: از همین رو به منظور جلوگیری از قاچاق احتمالی طی نامه‌ای به فرمانده انتظامی همدان ابلاغ شد تا در هر نقطه‌ای از حوزه قضایی شهرستان وسایل نقلیه‌ای که حامل چوب درختان است متوقف شود.
دادستان همدان خاطرنشان کرد: توقف به معنای بررسی شرایط است و چنانچه مجوز لازم برای قطع درختان و حمل چوب در بین‌ نباشد، خودرو با بار به توقفگاه منتقل شود.
وی تصریح کرد: در این زمینه باید راننده نیز از سوی آن فرماندهی به شهرداری معرفی و با تشکیل پرونده به دادسرا ارجاع شود.
خانجانی موقر تأکید کرد: بنابراین باید وسایل نقلیه حامل چوب در هر نقطه‌ای از شهرستان، متوقف شوند و اگر مجوز قطع و حمل درختان در بین نبود، بلافاصله خودرو توقیف، روانه توقفگاه و برای راننده پرونده قضایی تشکیل شود.
آزادی 2 مددجو در جریان بازدید دادستان همدان از کانون اصلاح و تربیت
دادستان همدان همچنین در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت همدان با تأکید بر اینکه باید اهداف ما بر روی اصلاح و بازگرداندن مددجویان به آغوش خانواده و اجتماع متمرکز شود، گفت: با بررسی انجام شده دستور آزادی دو مددجو و اعطای مرخصی به سه مددجوی دیگر کانون صادر شد.
خانجانی اظهار کرد: این گونه بازدیدها در طول سال و به طور مستمر برای دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی مشکلات آنان است و به همراه سرپرست زندان‌های استان، سرپرست معاونت اجرای احکام دادسرا و قضات شعب اجرای احکام دادسرا، این مهم محقق شد.
وی با بیان اینکه تعدادی از این مددجویان ناخواسته مرتکب جرم شده اند و به طور قطع اصلاح‌پذیر هستند، تصریح کرد: با بررسی پرونده‌های آنان و جزئیات ریز و درشت به دنبال ارائه راهکارهای قانونی برای آزادی مددجویان این کانون بوده و هستیم.
دادستان همدان افزود: در جریان این بازدید دستور آزادی دو مددجو و اعطای مرخصی برای سه مددجوی دیگر صادر شد، همچنین شرایطی فراهم شده که این مددجویان با حوزه معاونت اجرای احکام دادسرا ارتباط گرفته تا راهی برای ارائه وثیقه و به دنبال آن رفتن به مرخصی و فرصت کسب رضایت از شاکی در پرونده هایشان فراهم شود.
سرپرست زندان‌های استان همدان نیز گفت: سعی شده تا با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی، مددجویان را با عواقب کارهای مجرمانه آشنا سازیم تا پس از آزادی به سمت خلاف کشیده نشوند.
به نقل از فارس، حمزه بروجنی عنوان کرد: پیگیر هستیم تا به این مددجویان حرفه و فن نشان دهیم و امید داریم پس از آزادی با آموختن شغل و راهنمایی مدکاران، منبع درآمد حلالی برای خود مهیا سازند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: