صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه

بر اساس بازتاب رسانه‌ای صحبت‌های جدید فرماندار همدان خطاب به مدیریت شهری که می‌تواند زمینه‌ساز دوقطبی شدن فضای همدان و رقم خوردن تبعات مخرب آن در فضای خدمت به مردم باشد به عنوان یک شهروند که دغدغه آبادانی شهر همدان را دارد و اخبار آن را دنبال می‌کند این یادداشت را نوشته و در اختیار روزنامه وزین هگمتانه قرار می‌دهم و موقع آن شده که آقای فرماندار به چند سؤال واضح پاسخ دهد.
آقای فرماندار!
رویکرد و عملکرد دولت سیزدهم که مردم در 2 سال گذشته شاهد هستند پرهیز از حاشیه‌سازی و تمرکز مدیران بر خدمت به مردم است.
حال این نوع صحبت‌های غیرمستند درباره برنامه‌ها و خدمات کم‌نظیر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر همدان در دوره ششم و شهردار منتخب شورای برآمده از آرای مردم، تناسبی با فضای مدیریتی ارزشمند رئیس جمهور دولت مردمی دارد؟! فرماندار این دولت در همدان می‌تواند چنین رفتاری داشته باشد؟!
آقای فرماندار!
چندی پیش هم دوباره با سخنانی در رسانه‌ها در راستای دو قطبی‌سازی که همواره رهبر حکیم انقلاب بر پرهیز از آن تأکید دارند، گفته بودید حاضرم خودروی شخصی‌ام را بفروشم تا پل‌های عابر پیاده شهر را آماده کنم، این اظهارات ساده انگاری نیست؟ راستی خودرو را فروختید برای مردم؟
به راستی فروش خودروی شما جواب‌گوی اعتبار بالای تأمین تجهیزات پل‌های عابر پیاده شهر هست؟
سنجیدن تأمین و هزینه بودجه چند هزار میلیارد تومانی شهرداری همدان با ارزش خودروی شخصی شما را چگونه قابل دفاع بدانیم؟
آقای فرماندار!
واژه‌سازی برای مدیریت با برچسب‌های لاک‌پشتی برای اخبار زرد رسانه‌ای و دیده شدن، شاید خوب باشد ولی باید حواس جنابتان به مجموعه خدوم مدیریت شهری که 24 ساعته برای آبادانی شهر تلاش می‌کنند هم باشد و یادتان نرود که همدان به یکی از تمیزترین و زیباترین شهرهای ایران معروف شده است و این را نادیده نگیرید تا زحمات شبانه روزی آنها با این کلمات زرد ضایع نشود و روشن است که مسیر مدیریت خرگوشی هم در آینده بن‌بست است! علی‌الظاهر بعضی از مدیران علاقه‌مند به مدیریت خرگوشی هستند و یقین داشته باشند که چنین رویکردی هرگز به نتیجه نمی‌رسد.
آقای فرماندار!
اگر می‌بینید پل سردار همدانی دیگر عملیات عمرانی ندارد و آماده است، وقتی از مدیران آن برای دلیل افتتاح نشدن سؤال می‌شود انگشت اشاره را به سمت شورایی می‌برند که باز خود جنابتان آن را معطل تصمیم‌گیری کرده‌اید. حال چگونه در فضای دو قطبی‌سازی و انداختن توپ در زمین مدیریت شهری عمل می‌کنید. آیا این رویکرد درستی است؟
آقای فرماندار!
وقتی در مورد سامانه اتوبوس‌های تندرو ( بی ار تی) اظهار نظر می‌کنید هم باز احساس می‌شود همچنان در همان مسیر دوقطبی‌سازی هستید با یک جستجوی معمولی در اخبار شهرداری می‌توان متوجه شد که خطوط بی ار تی امسال در بودجه از سوی شورای اسلامی شهر دیده شده و در سه محور و چهل کیلومتر مطالعات آن پایان یافته و در آستانه آغاز عملیات است.
آقای فرماندار!
وقتی می‌گویید 20 درصد کارهای شهرداری را انجام می‌دهید گویی اینکه انگار در رفع سد معبر، کارکنان فرمانداری حضور دارند، که ندارند. اینجا باید فقط از نیروی انتظامی که حتی آسیب بدنی دیده‌اند تشکر کرد که کنار مدیریت شهری برای رفع سد معبر حاضر است. خواهشمند است تعمق بیشتری در استفاده از واژگانتان داشته باشید.
آقای فرماندار!
خوب است درباره سرقت‌هایی که از شهر و ادوات و مبلمان شهری می‌شود و اقدامات و راهکارهای فرمانداری که برای پیشگیری از آنها ارائه داده است گزارشی به مردم بدهید.
راستی از حوزه آسیب‌های اجتماعی شهر همدان مطلع هستید؟ میزان طلاق، خودکشی، کودکان کار یا افزایش سرسام‌آور نرخ اجاره مسکن شما را نگران نکرده است؟ از فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش، ورزش همگانی، بهداشت عمومی، آموزش عالی و تحقیقات، هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی، فراهم آوردن زمینه‌های عدالت اجتماعی و فقرزدایی و رسیدگی به بیش از 46 وظیفه و مسؤولیت فرماندار در همدان چه خبر؟
آقای فرماندار!
وقتی از واژه فروش زمین در افکار عمومی برای مدیریت منابع مالی اداره شهر صحبت می‌کنید گویی اینکه به مردم و شهروندان القا می‌شود که منابع شهری دارد از بین می‌رود. در این مورد هم با یک جستجوی معمولی می‌توان فهمید که فروش زمین نسبت به سال‌های قبل کاهش محسوس یافته است.
بودجه فروش زمین را که مصوب شده دیده‌اید و در مقابل آن بودجه عمرانی را که فراتر از بودجه استانی است ندیده‌اید؟!
آیا از گذشته و حال پرداخت حقوق 3هزار و 500 کارمند شهرداری خبر دارید؟ و در این باره مقایسه‌ای ندارید؟!
آقای فرماندار!
اینکه می‌گویید چیزی به نام حمل و نقل عمومی در شهر نداریم واقعا از زبان یک فرماندار بعید است. پس این ناوگان خدوم اتوبوس و تاکسی را چرا در نظر نمی‌گیرید و زحمات شبانه‌روزی آنها را انکار می‌کنید؟
حمل و نقل عمومی طی دو سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است. شما اگر خبر دارید، این اظهارات به دور از انصاف است و اگر خبر ندارید وای به حال این شهر!
آن‌طور که در خبرها آمده است برای اربعین در دو مرحله 40 دستگاه اتوبوس از طرف شهرداری همدان اعزام شد. شما از کل استان چقدر اتوبوس توانستید تهیه کنید؟
آقای فرماندار!
وقتی می‌گویید شهرداری برای گردشگری برنامه ندارد فقط کافی است اخبار ستاد گردشگری شهرداری را که تمام قد در نوروز که همه خودشان به مسافرت می‌روند را نگاه کنید و یا حتی این جملات را در آستانه این همه خدمات و اقدامات شهرداری برای اربعین نگویید. واقعا این چه فضاسازی رسانه‌ای هست که دنبال می‌کنید و باز خدمات شبانه‌روزی را نادیده می‌گیرید؟ در حالی که عملکرد بی‌نظیر شهرداری و شورای اسلامی شهر در مبحث گردشگری و ثبت جهانی هگمتانه تحسین همگان را برانگیخته است.
آقای فرماندار!
شما تصمیمات شورای‌های تصمیم‌ساز بالادستی استان درباره پیاده‌راه بوعلی و سدمعبرها را به یاد دارید؟
اما با این وجود به اظهارنظرهایی جالب می‌پردازید؟
گفته‌اید 20 تا 30 درصد کارهای شهرداری را شما انجام می‌دهید؛ البته که این جمله بیشتر به طنز شبیه است یا خدایی ناکرده فهم درستی از خدمات و اقدامات شهرداری و مدیریت شهری ندارید.
به عنوان یک شهروند می‌گویم که نباید در فضایی کاملا غیرکارشناسی و غیر فنی اظهارنظر کرد به‌علاوه اینکه این نوع ادبیات به دور از نزاکت و ادب است.
آقای فرماندار!
شما ستاد انتخابات شهرستان را فعال نموده‌اید و آماده عملیات بزرگ انتخابات شده‌اید، ارتقای مشارکت مردم و انسجام نیروهای مردمی، ضرورت اساسی و مطالبه امام مسلمین از نیروها و مدیران انقلابی است، برای این امور مهم چه برنامه‌ای دارید؟
آنچه از شما دیده می‌شود 3 مرتبه هجمه به مدیریت شهری و نمایندگان مردم در شورا طی 2 ماه اخیر است.
آقای فرماندار!
آیا جنابعالی به آرای مردم اعتقاد ندارید؟! شما نمی‌دانید افرادی که با پشتوانه رأی مردم در پارلمان شهر حضور دارند نمایندگان همین مردم هستند که شما اظهار کرده‌اید که از آنها قطع امید کرده‌اید؟! این شورا و شهرداری چه خطایی داشته‌اند که اینطور مورد کم مهری شما قرار می‌گیرند؟!
جنابعالی فردی رسانه‌ای هستید، عملکرد شهردار و اعضای شورا را با سایرین در شوراهای قبل تطبیق دهید، چرا از پاک‌دستی و سلامت مالی و کارآمدی و تخصص و تحصیلات این جوانان پرتلاش حرفی به میان نمی‌آورید؟
آقای فرماندار!
بگذارید مردم طعم شیرین مدیریت مردم‌دوست نسبت به مدیران مردم‌فریب را بچشند و ببینند که مدیریت انقلابی به متن خدمت به مردم می‌پردازد و در حال رزم است و دیگران حاشیه می‌سازند و در بزم‌ها پشت میزهایشان نشسته‌اند.
اذهان از شما پیشینه‌ای قرآنی و انقلابی دارند دیگران با اغراض سیاسی موضع می‌گیرند اما انتظار از شما سرلوحه قرار دادن اخلاق قرآنی است.
آقای فرماندار!
راستی این نوع موضع‌گیری‌ها و دو قطبی‌سازی‌ها را پیش از این از شما نشنیده بودیم، جای سؤال دارد با توجه به نزدیک شدن به روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی این دو قطبی‌سازی‌ها چه معنی می‌دهد؟
راستی فرمان دست کیست؟



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: