صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: هم زمان با سراسر کشور مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده معظم شهدا و جانبازان و جمعی از مسؤولان برگزار شد.
  آیت‌الله شعبانی: دشمنانی که در مقابل ما قرار دارند کسانی هستند که ابلیس در نزد آنها باید شاگردی کند
آیت‌ا... حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم با بیان اینکه این جمع بزرگ و فاخری که در محضرشان هستیم، تجربه‌های گرانبهایی در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم دارند اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی رخ داد جنبش جدیدی در جهان شکل گرفت که با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بود.
وی افزود: دنیا نهضت‌ها و انقلاب‌های مختلفی دیده و تجربه کرده است اما آنچه در ایران رخ داد از نظر ماهوی با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که داعیه انقلاب اسلامی تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های الهی بود گفت: حرف انقلاب اسلامی این بود که دین و معنویت باید به جامعه باز گردد.
وی ادامه داد: بعد از اتفاقات قرون وسطی دین در حال حذف شدن از زندگی مردم و جامعه بود اما انقلاب اسلامی با وقوع خود گفت دین باید در عرصه سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کند و همین ماهیت انقلاب اسلامی است که سبب شده ظالم‌ها و دیکتاتورها نسبت به آن احساس خطر کنند چرا که وقتی دین وارد عرصه اجتماعی می‌شود اجازه ظلم و استکبار، ایجاد بی بند و باری و... را نمی‌دهد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمنانی که در مقابل ما قرار دارند کسانی هستند که ابلیس در نزد آنها باید شاگردی کند مطرح کرد: طبیعی است وقتی دین به جامعه بر می‌گردد دشمنان تمام تلاش خود را برای دشمنی می‌کنند.
وی بیان کرد: دشمنان تلاش کردند این نهال تازه کاشته شده را از بین ببرند اما دستان توانمند شما که بر آن تکیه زده بود نگذاشت آنها بتوانند این نهال را از خاک این کشور بیرون بیاورند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان انقلاب اسلامی را شجره طیبه‌ای دانست که امروز وقت ثمر دادن آن است گفت: دشمنی که دیروز به فکر درآوردن این نهال از خاک ایران اسلامی بود الان در حال لگد زدن به آن است هرچند می‌داند کاری نمی‌تواند بکند.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش زیادی علیه انقلاب اسلامی می‌کند اظهار کرد: تجمعاتی رخ داده و نقشه‌هایی طراحی شده است؛ دشمن بارها این کارها را کرده اما می‌داند انقلاب اسلامی از بین نخواهد رفت.
امام جمعه همدان با این توضیح که مهم است که مشکلات کشور را به ویژه در عرصه اقتصادی حل کنیم عنوان کرد: اینکه امروز رئیس جمهور ما در نیویورک بدون لکنت از حق مردم دفاع می‌کند بیانگر عزت ماست.
  استاندار همدان: دشمن در حال تلاش برای گسستن انسجام ملت ایران است
علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه این انقلاب معادلات مستکبران را برهم زده و مستضعفان را جایگاهی دیگر و همچنین عزت بخشید اظهار کرد: شرق و غرب تصور می‌کرد با اقدامات مذبوحانه می‌تواند انقلاب را به شکست برساند اقداماتی که با ایجاد اختلافات قومی و زبانی در مناطق مختلف کشور آغاز شد.
وی با این توضیح که دشمن از اول بنای این را داشت که این سرزمین یکپارچه را تجزیه کند گفت: دشمنان تصور می‌کردند انقلاب نوپای ما تاب و توان این را ندارد و دچار مشکل می‌شود اما وقتی شکست خورده و نقشه آنها نقش برآب شد، صدام را علیه ما به جنگ وا داشتند هرچند حسرت نابودی انقلاب به دل صدام و مستکبران ماند.
این مسؤول با قدردانی از حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: تک تک شما رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس یک تاریخ شفاهی هستید که بعضا خاطرات خود را ثبت کردید که هر صفحه آن برگ زرینی در تاریخ است.
قاسمی فرزاد اظهار کرد: دشمن سال هاست که بنیان خانواده را هدف قرار داده و دست به اقدامات و هجمه‌های ترکیبی و فرهنگی زده است پس ما باید دست به جهاد تبیین زده و مانع از هجمه دشمن شویم.
استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمن در حال تلاش برای گسستن انسجام ملت ایران است و باید مانع از این کار شویم مطرح کرد: در راهپیمایی عظیم اربعین بیش از 20 میلیون نفر در کربلا گرد هم آمدند و این ضربه سنگین بر پیکره استکبار بود.
 سردار ظفری: در دفاع مقدس هر فردی در جای خود یک قهرمان است
سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: اعتقادم این است که دفاع مقدس بزرگ‌ترین واکنش جهانی و اولین واکنش نظام یافته همگرای دنیای استکبار علیه یک انقلاب و ملت بود.
وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی یک سناریوی کاملا جهانی و یک ائتلاف نانوشته آن هم وقتی هنوز شاکله سیاسی در کشور شکل نگرفته بود علیه ملت ایران ایجاد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: در آن روزها بسیج در روزهای آغازین تولد خود بود، سپاه هنوز تشکیل نشده بود و ارتش وضعیت مناسبی نداشت اما نتیجه جنگ، شکل گیری ارتش راهبردی، به وجود آمدن سپاهی در اوج حرکت‌های انقلابی و جهادی و نیروی بسیجی که سطح توانمندی کشور را در سطح کاملا راهبردی در دنیا تعریف کرده است، شد.
وی با این توضیح که به برکت دفاع مقدس جامعه کنونی ما آنقدر بزرگ است که برخی امواج در آن دیده نمی‌شود مطرح کرد: ویژگی دفاع مقدس این بود که هرکسی در جای خود یک قهرمان است.
ظفری با بیان اینکه پیروزی ما در دفاع مقدس به تجهیزات ربطی ندارد بلکه به انسان‌های حاضر در این نبرد وابسته بود عنوان کرد: امروز روز تجلی عشق و عاشقی بین مرید و مراد است، عاشقی با کسی که لنگر و ستون دنیای اسلامیت ماست.
وی با تشریح جایگاه مهم ولایت فقیه در جامعه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امروز را روز ادای احترام به رزمندگان قرار داده اند و در مقابل امروز نیز روز عشق و ارادت ما به ایشان است.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، شال پهلوانی نیز به علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان اهدا شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: