صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد از ثبت 112 هیأت مذهبی این شهرستان در سامانه طوبی خبر داد.
به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام روح الله رستمی، چهارشنبه یکم تیرماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تاکنون 112 هیأت مذهبی اسدآباد ثبت سامانه طوبی شده که از این تعداد، 18 هیأت مربوط به خواهران و مابقی به هیئات برادران در شهر و روستا اختصاص دارد.

   وجود 20 مداح و پیرغلام پیشکسوت در اسدآباد
وی با اشاره به اینکه بیش از 200 مداح اسدآبادی عضو کانون مداحان این شهرستان هستند،افزود: در حال حاضر از این تعداد مداح سطح شهرستان 118 مداح شامل 15 مداح خواهر و 103 مداح برادر ثبت سامانه طوبی هستند که از این تعداد 20 مداح برادر جزو مداحان پیشکسوت به شمار می‌روند.
رستمی در ادامه از کنگره "به رسم خادمین " در سال جاری در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در این کنگره از پیرغلامان سطح استان همدان تجلیل خواهد شد که قطعا تجلیل از تعدادی از پیرغلامان شهرستان اسدآباد جزو این کنگره خواهند بود.
وی با اشاره به برنامه‌های مستمر سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد در تفقد و دلجویی و سرکشی از پیرغلامان اسدآبادی خاطر نشان کرد:این تفقد و دلجویی‌ها به صورت مستمر با همراهی برخی از مسؤولین و مدیران ادارات ذی ربط انجام می‌گیرد.
رستمی همچنین تعداد مبلغین این شهرستان را 52 نفر و تعداد روحانیون را 45 نفر دانست و یادآور شد: از 45 روحانی شهرستان 15 روحانی مربوط به طرح هجرت و روحانی مستقر می‌شوند.
وی ادامه داد: شهرستان اسدآباد دارای 152 مسجد و 46 حسینیه بوده که از این تعداد 26 مسجد در شهر و مابقی در روستاها هستند.

  اهدا 4000 جلد کتاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد در سال گذشته
رستمی همچنین با بیان اینکه سازمان‌ تبلیغات اسلامی اسدآباد در سال گذشته به منظور تقویت کتابخانه‌های مساجد سطح شهرستان بیش از 4000 جلد کتاب در حوزه‌های معرفتی و دینی به مساجد شهرستان اهدا کرده است،خاطر نشان کرد:در حال حاضر برای ارتقا هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی کتابخانه سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد نسبت به امانت کتاب به عموم‌ مردم و اعضا هیئات مذهبی نیز مبادرت دارد.

  پویش مسجد تراز در اسدآباد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد ادامه داد: طی پویش معرفی "مسجد الگو و تراز"با مؤلفه‌های مشخص و تعریف شده از مردم درخواست کرده ایم در صورتی که مساجد محله آنان مؤلفه‌های تعریف شده را برای ایجاد مسجد تراز داراست به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی کنند که از جمله این مؤلفه‌ها داشتن برنامه‌های مختلف در طول سال، دسترسی آسان،دارای روحانی بودن مسجد،طراحی و معماری اسلامی، پاسخگو بودن به نیازهای خانواده‌ها در زمینه دینی،نزدیکی به فضای سبز و داشتن مهد کودک مساجد را می‌توان نام برد.
وی با بیان اینکه اسدآباد دارای مسجد تراز نیست،گفت:با برنامه هدفگذاری شده بر آن هستیم تا مساجد مستعد را با کمک مردم برای ایجاد مسجد تراز شناسایی کرده و طی برنامه‌ای در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد.

  تشکیل ستاد دهه‌ ولایت اسدآباد
رستمی همچنین از تشکیل ستاد دهه ولایت شهرستان خبر داد و گفت: ستاد دهه ولایت از عید غدیر تا عید قربان با هماهنگی سایر ادارات ذی ربط شهرستان بیش از 16 برنامه مختلف فرهنگی، مذهبی و مراسم و جشن را برای شهرستان پیش‌بینی کرده است.
وی همچنین با اشاره به ستاد نهضت پیشرفت بانوان اسدآبادی یاد آور شد: در حال حاضر ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان همدان در سطح کشور سرآمد بوده که ستاد نهضت بانوان اسدآبادی نیز در سطح استان سرآمد این امر است.
وی تعداد کارگروه‌های مردمی سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد را 25 کارگروه از جمله کارگروه مداحان کارآفرین، تشکل‌های دینی، اساتید دانشگاه،ستاد پیشرفت نهضت بانوان، شورای هیئات برشمرد و گفت:سازمان تبلیغات اسلامی تسهیل گر برای ایجاد و ارتباط بین مجموعه دولتی فعال و اطلاع رسانی دینی و پیشرو در آموزه‌های دینی و اسلامی است.

  اسدآباد نیازمند احداث 10 خانه عالم جدید است
رستمی در ادامه از لزوم احداث تعداد 10 خانه عالم در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد:برخی از روستاهای اسدآباد به دلیل مرکز دهستان بودن و وجود روستاهای فاقد عالم در اطراف این دهستان‌ها نیازمند ساخت و احداث خانه عالم هستند که در این رابطه در حال حاضر 10 روستا نیاز ضروری به ساخت و احداث خانه عالم دارد.
به نقل از ایسنا، وی ساخت خانه عالم را یکی از اولویت‌های مهم شهرستان دانست و یادآور شد: پیگیری‌هایی هم برای ساخت خانه عالم از طریق استان و نیز معاون رئیس جمهور داشته‌ایم که ایشان نیز نامه‌ای به بنیاد برکت استان در رابطه با همکاری این بنیاد در ساخت خانه عالم شهرستان داشته و امیدواریم این امر هرچه زودتر اتفاق بیفتد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: