صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: میثم ناصرنژاد- نسل ستاره‌های نوظهور ورزش تنیس روی میز بانوان همدان در رده‌های ملی همچنان پابرجاست و در این بین ستایش ایلوخانی توانسته به عنوان پدیده رده سنی نوجوانان یکه تاز مسابقات کشوری و جزو ورزشکارانی باشد که فدراسیون تنیس روی میز حساب ویژه بر درخشش او در میادین مهم بین المللی پیش رو باز کرده است.
این بازیکن 14 ساله را می‌توان ادامه دهنده شیما صفایی دیگر نابغه تنیس روی میز همدان معرفی کرد که توانست قاطعانه تمامی رده‌های سنی تیم ملی تنیس روی میز کشور را در تسخیر خود قرار دهد.
حالا ستایش به پدیده نوظهور تنیس روی میز نوجوانان کشور تبدیل شده و کارشناسان از وی به عنوان یکی از چهره‌های آینده دار این ورزش در میادین بین المللی نام می‌برند.
دختر نوجوان تنیس روی میز همدان برای حضور قدرتمند در انتخابی تیم ملی ماه‌ها تلاش کرد و حالا بالاتر از تمامی مدعیان این رده سنی توانست در صدر قرار بگیرد.
ایلوخانی بارها در رده هوپس و نوجوانان توانسته به عناوین رنگارنگ ملی و بین المللی دست یابد و حالا سقف آرزوهای او بسیار فراتر از این نشان‌ها است.
ستایش در شرایطی به پیشرفت‌های خود در رشته تنس روی میز ادامه می‌دهد که شروع کارش در این رشته با ترغیب و تشویق پدرش رضا ایلوخانی بود.
پدری که در دوره ورزشی خود جزو نشان آوران استان همدان در میادین مختلف بود و اکنون در جایگاه رئیس هیأت تنیس روی میز شهرستان همدان فعالیت می‌کند.
پدر ستایش در کنار همسرش همواره پای ثابت حمایت از ستایش و کمک به او برای رسیدن به موفقیت‌های بالاتر هستند ضمن اینکه علاوه برخانواده اش، هستند افرادی که مدام حامی و مشوق این پدیده تنیس روی میز در مسیر قهرمانی می‌باشند.
حتی مدیر مدرسه ستایش (مدرسه فروغ همدان) خانم چهاردولی طوری تحصیل او را برنامه‌ریزی می‌کند که لطمه‌ای با فعالیت ورزشی اش نداشته باشد و بتواند بدون استرس در اردوهای تیم ملی و مسابقات مختلف شرکت کند.
4 نشان بین المللی، قهرمان سه دوره هوپس، قهرمانی در تیم ملی نوجوانان و مقام نخست مسابقات کشوری نوجوانان از نشان‌های شاخص پدیده تنیس روی میز استان همدان است که از سال 94 تاکنون به دست آورد.
حالا ستایش سرعت بیشتری در مسیر موفقیت در پیش گرفته و بدون تردید یکی از عوامل اصلی در پیشرفت وی و سایر قهرمانان تنیس استان، تلاش و خدمات بدون وقفه زهره ابوطالبیان رئیس پرافتخار هیأت تنیس روی میز همدان است که در کنار ریاست، به عنوان مربی نخبه و باتجربه توانسته به شرایط قهرمانی آنان کمک شایانی کند.
گفت وگو با پدیده تنیس روی میز همدان را بخوانید:
 چطور شد به ورزش تنیس روی میز پرداختید:
پدرم از قهرمانان این رشته ورزشی بود و تشویق‌های او و مادم باعث شد تا در این رشته حضور یافته وعلاقه مند شوم. از اینکه انتخاب خوبی داشتم، بسیار راضی هستم.
تصور می‌کردید تا این اندازه هم موفق باشید؟
به هر حال هر کسی پشتکار داشته باشد و تلاش کند به موفقیت می‌رسد. علاقه و تلاش باعث شد به این موفقیت برسم و اوایل فکر نمی‌کردم اینطور موفق باشم.
تأثیر منفی روی تحصیل شما نداشت؟
خب طبیعی است که حضور مستمر در مسابقات و تمرین باعث میشه از درس عقب بمانم اما به لطف خانم چهاردولی مدیر مدرسه فروغ و معلمان توانسته ام این فاصله را جبران کنم. حمایت خوبی از طرف مسوولان مدرسه ام دارم که به موفقیتم خیلی کمک کرده است.
بهترین مقام‌هایی که کسب کردی؟
روزهای خوشی در این 14 سال داشته ام. در مسابقات هوپس ازبکستان توانستم اول شوم و در تورنمنت جهانی عمان دوم شدم. در عمان رده 13 ساله‌ها دوم شدم و در تورنمت عراق نیز در 15 ساله‌ها اول شدم و در 17 ساله‌ها سوم شدم.
چطور شد مقابل نیلیا نقیبی باختید؟
من در تورنمنت عراق توانستم این بازیکن را شکست بدهم. در انتخابی تیم ملی نوجوانان بازی برده را مقابل نیلیا نقیبی باختم. بازی را دو بر صفر جلو بودم اما برسر موضوعاتی نتوانستم ببرم. در تورنمت عراق که در جمع هشت نفر برتر بودیم او را برده بودم. با این حال یکی از حریفان اصلی ام است.
حمایت فدراسیون چطور است؟
فدراسیون حمایت لازم را در حد توان انجام می‌دهد مخصوصا اعزام‌ها و اردوها. اردوها برای ما بسیار تأثیرگذار است و تجهیزات خوبی در اختیارمان قرار داده می‌شود و در تورنمنت‌ها نیز به دلیل اینکه از کشورهای مختلف حضور می‌یابند، در کسب تجربه تأثیر بسیاری دارد. اما نسبت به کشورهای دیگر با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم و به همین دلیل شاید سالی یکی دو تورنمنت بتوانیم اعزام بشویم.
چه مسابقاتی در پیش دارید؟
مهمترین مسابقه‌ای که قرار است اعزام بشویم، قهرمانی آسیا در کشور لائوس است که فکر می‌کنم اواخر خرداد یا تیرماه اعزام شویم. اولین تجربه حضورم در رده سنی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا است که البته به صورت تیمی برگزار می‌شود. حریفان اصلی ما نیز از کشورهای شرق آسیا هستند.
ارتباط شما با شیما صفایی؟
شیما صفایی از نوابغ تنیس روی میز کشورمان در همدان است. با شیما دوست هستم و از بازی کردن با او لذت می‌برم. شیما در رده جوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کند و نفر اول ایران است. بازی با شیما در ارتقا سطح فنی و تکنیکی من بسیار تأثیرگذار است و اعتماد به نفسم را بالا می‌برد.همچنین از بازی با شیما روحیه می‌گیرم و در ارتقا سطح فنی خودم بهتر می‌شوم.
تعریف شما از تنیس روی میز؟
به نظرم یکی از ورزش‌های سخت دنیا است و کامل شناخته شده نیست. افزایش هوش، قدرت بدنی، چابکی، تقویت تمرکز و سرعت از ویژگی‌های این ورزش است. جذابیت‌های خاص خودش را دارد و به نظرم هر ورزش دوستی که بتواند آن را تجربه کند، شیفته هیجاناتش می‌شود.
روزانه چند ساعت تمرین دارید؟
به طور روزانه پنج ساعت تمرین می‌کنم. باید سخت کوش و پرتلاش بود تا به نتیجه رسید. من برای پیشرفتم در این رشته وقت می‌گذارم و همین وقت گذاشتن و تمرین بیشتر باعث می‌شود تا بهتر شوم.
تأثیر مربی خارجی بر تنیس کشور؟
صد درصد مربیان مطرح خارجی تجربه بیشتری دارند. اما در همین ایران هم مربیان تنیس روی میز کاملا پیشرفته هستند و در اردوها داخلی به ما کمک می‌کنند. دانش آنها به روز است و در مجموع برای موفقیت ما مؤثر بوده اند. در همدان اکنون مربیان با دانشی نظیر آقای شاملو، ظهیری و خانم ابوطالبیان را داریم که خیلی به ما کمک می‌کنند.
چه انتظاری از فدراسیون دارید؟
همین که به مسابقات بیشتری اعزام کنند، انتظار بیشتری نداریم. فدراسیون در حد توان حمایت دارد و انتظار داریم مسوولان وزارت ورزش نیز منابع مالی فدراسیون را بیشتر کنند تا بتوانیم اعزام‌های بیشتری داشته باشیم. هر چقدر بتوانیم در تورنمنت‌های بین المللی حضور یابیم، قطعا بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم.
من سال دیگر به رده سنی جوانان می‌روم. نیاز به تجربه بیشتر دارم که با حضور در مسابقات بین المللی و رویارویی با بازیکنان مطرح سایر کشورها تحقق می‌یابد. در ایران حریفان دیگر عادی شده اند چرا که مدام باهم بازی داشته ایم.
سقف آرزوهای ستاش
رسیدنم به المپیک و کسب نشان در این بازی‌ها آرزویم است. به همین دلیل خیلی تلاش می‌کنم. فرصت لازم را دارم و باید بیشتر تلاش کنم. با این هدف انگیزه می‌گیرم و تلاشم را بیشتر می‌کنم.
صحبت پایانی
از آقای قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز و آقای سیفی مدیرکل ورزش و جوانان همدان بابت حمایت‌ها تشکر می‌کنم. همچنین تشکر می‌کنم از اقای شاملو، ظهیری و خانم ابوطالبیان و سایر مربیان که به من کمک می‌کنند. دست پدر و مادرم را هم بابت حمایت‌هایی که داشته و دارند، می‌بوسم.
ماهی پنج میلیون برای دخترم هزینه می‌کنم
پدر ستایش ایلوخانی نیز گفت: ماهیانه حدود پنج میلیون برای ستایش هزینه می‌کنم و حمایت لازم را دارم چرا که شاهد پیشرفت دخترم هستم و هرگز دلسرد نمی‌شوم.
رضا ایلوخانی افزود: یک پسر هم دارم که ورزشکار حرفه‌ای نیست. رفت پینگ پنگ اما علاقه‌ای نداشت. بیشتر تفریحی ورزش می‌کند.
خوشبختی ما موفقیت ستایش است و با مقام هایش زندگی می‌کنیم و هرگز دلسرد نمی‌شوم.
شیما صفایی مایه فخر همدان است، الگویی برای پینگ پنگ بازان استان همدان است. لیدر این رشته ورزشی به شمار می‌رود و همه دوست دارند به او برسند و ایجاد انگیزه است. می‌شود همانند شیما بازهم ورزشکار پرورش داد. آقای شاملو، ظهیری و خانم ابوطالبیان مربیان زحمت کش هیأت حمایت جانانه از ورزشکاران دارند. همدلی و همفکری هیأت باعث موفقیت پینگ پنگ بازان همدانی شده است. فقط مدیرکل ورزش استان حمایت می‌کند و بقیه مسوولان توجهی ندارند.
البته از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که ورزشکاران نخبه را معرفی می‌کنند تا مردم آنها را بشناسند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: