صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد، اختلاف با پیمانکار را دلیل تأخیر در بهره برداری از این واحد اعلام کرد.

درخبرهای منتشر شده نوید داده شده بود که بهره برداری از واحد تولیدی کاغذ سنگی اسدآباد خرداد 1400خواهد بود که این امر محقق نشد و دلیل این تأخیر را از سرمایه‌گذار این واحد جویا شدیم.

حسین اسکویی "در گفتگو با خبرنگار هگمتانه" در این خصوص گفت: پیمانکار این واحد علی رغم دریافت مبالغ مناسب نتوانست اقدام مؤثری در پیشبرد طرح داشته باشد که در حال پیگیری قضایی این مسأله هستیم اما به موازات آن تغییر پیمانکار و انجام عملیات عمرانی به زودی با تیم‌های جدید شروع خواهد شد.

اسکویی به بیان توضیحاتی در زمینه تولید کاغذ سنگی هم پرداخت و گفت: تولید کاغذ و کارتن با استفاده از پودر آهک و ماده پتروشیمی به نام پلی اتیلن با بهره گیری از فناوری نوینی در دنیا برای ممانعت از قطع درختان انجام می‌شود.

اسکویی با بیان اینکه در تولید کاغذ سنگی 70 الی 80 درصد پودر آهک و مابقی پلی اتیلن استفاده می‌شود، افزود: این سامانه حتی مصرف آب ندارد و به عنوان یک طرح سبز دوستدار محیط زیست مطرح است.

این سرمایه‌گذار با بیان اینکه با شرکت‌های خارجی تولید کننده ماشین آلات مورد نیاز این واحد قرارداد امضا و پیش پرداخت نیز داده شده است، گفت: سرمایه موردنیاز برای احداث سوله و زیرساخت‌های برق و مکانیک این واحد بالغ بر صد میلیارد تومان است که در این مرحله حدود 20 درصد پیشرفت داشته ایم.

اسکویی افزود: سرمایه‌گذاری برای احداث 6 خط تولیدی هم بالغ بر 6 میلیون دلار است که طی سه مرحله عملیاتی خواهد شد و در این مرحله نیز 30 درصد پیشرفت داشتیم که مرحله اول آن تا پایان سال 1400 راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام سرمایه‌گذاری این طرح توسط بخش خصوصی انجام می‌گردد و هیچ گونه تسهیلات بانکی نگرفته ایم، گفت: ظرفیت تولید در این واحد در کل حدود 18 هزار تن و در مرحله اول 6 هزار تن در نظر گرفته شده است و برای 80 نفر اشتغال پایدار خواهیم داشت.

اسکویی ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز این طرح یعنی پودر آهک و پلی اتیلن به ترتیب از معادن استان همدان و از پتروشیمی‌های فعال ایران تهیه می‌شود و برای مواد اولیه هیچ نیازی به واردات نخواهیم داشت.

اسکویی همچنین گفت: در مرحله اول این طرح به خاطر نیاز کشور صادرات نخواهیم داشت ولی از سال دوم بهره برداری، به میزان 30 درصد صادرات خواهیم داشت که سالانه از خروج حدود 2 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

وی افزود: محصولات تولیدی این واحد کارتن‌های بسته بندی مورد نیاز صنایع مختلف کشور به خصوص باغ داران که می‌خواهند محصولات خود را در بسته بندی مناسب صادر کنند خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسدآباد می‌تواند با دیگر فعالان این عرصه در کشور رقابت کند و بازار فروش خوبی به خود اختصاص دهد نیز گفت: واحد مشابه چندانی فعلا در کشور وجود ندارد و از سویی نیاز کشور آنقدر بالاست که مشکلی در رقابت وجود ندارد و می‌توان بازار خوبی برای محصولات تولیدی این واحد متصور شد.

وی با اشاره به اینکه همدان دارای مدیران فهیم و ظرفیت بسیار قوی برای سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: مهمترین بخش فناوری تولید کاغذ سنگی حفظ محیط زیست است چرا که 80 درصد این محصول ماده معدنی یعنی از خود زمین بوده و محصول نهایی صد در صد قابل بازیافت است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: