صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: بازرس انجمن فرش دستباف همدان از صادرات فرش همدان در 10 ماه امسال به ارزش 56 هزار و 862 دلار خبر داد. این در حالی است که صادرات فرش همدان در 6 ماه سال 95، 3 میلیون دلار بوده است.

زهرا رنجبران ظهر دیروز در گفتگو با خبرنگار هگمتانه گفت: درحال حاضر آلمان، اتریش و آمریکا مقاصد صادرات فرش همدان هستند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کرونایی و محدودیت‌ها باعث شده همه آموزش‌ها در حوزه فرش‌ و گلیم‌بافی تعطیل باشد بیان کرد: فرش به عنوان یک هنر صنعت از نظر اقتصادی می‌تواند در همه شرایط به کمک درآمد خانوارها بیاید و گذشته از این از نظر روانی نیز به بافنده کمک بسیار می‌کند، به ویژه در شرایط فعلی که به دلیل شیوع کرونا رفت و آمدها محدود شده است اشتغال خانگی فرش‌بافی می‌تواند علاوه بر درآمدزایی به بهبود شرایط روانی فرد بافنده بی‌انجامد.

رنجبران ابراز کرد: بافنده‌ها در منزل می‌توانند اوقات فراغت خود را با این هنر صنعت پر کنند و برای اقتصاد کشور نیز مفید باشند.

وی همچنین به اشتغال 45 هزار بافنده فرش در استان همدان اشاره کرد.

بازرس انجمن فرش دستباف همدان ادامه داد: تحریم‌ها و هزینه‌های بالای گمرک، صادرات فرش دستباف همدان را با کاهش شدید مواجه کرده به نحوی که اغلب تاجران فرش دستباف به سمت گبه‌بافی و بافت فرش‌های خانگی رو آورده‌اند.

رنجبران ابراز کرد: صادرات فرش همدان به کشورهای آلمان، اتریش و آمریکا با وجود تحریم و مشکلات گمرک ادامه دارد و امسال 7 هزار و 800 کیلوگرم ارزش وزنی صادرات فرش همدان به این کشورها بوده است.

بازرس انجمن فرش دستباف همدان ارزش دلاری صادرات فرش دستباف همدان را 56 هزار و 862 دلار اعلام کرد.

همه اینها در حالی است که تا 4 سال پیش استان همدان در صادرات فرش از بهترین استان‌ها بود و تولیدات متنوع و بازار خرید خوبی داشت و در 6 ماه سال 95، صادرات این هنر صنعت همدان 3 میلیون دلار بوده است؛ البته این آمار نسبت به سال گذشته کمی امیدوار کننده‌تر است؛ چراکه در سال 98 صادرات فرش همدان به آمریکا به صفر رسیده بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: