کد خبر : 19598
تاریخ : 1399/10/23
گروه خبری : خبر همدان

صادرات فرش همدان 57 هزار دلاری شد

آلمان، اتریش و آمریکا مقاصد صادرات فرش همدان

هگمتانه، گروه خبر همدان: بازرس انجمن فرش دستباف همدان از صادرات فرش همدان در 10 ماه امسال به ارزش 56 هزار و 862 دلار خبر داد. این در حالی است که صادرات فرش همدان در 6 ماه سال 95، 3 میلیون دلار بوده است.

زهرا رنجبران ظهر دیروز در گفتگو با خبرنگار هگمتانه گفت: درحال حاضر آلمان، اتریش و آمریکا مقاصد صادرات فرش همدان هستند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کرونایی و محدودیت‌ها باعث شده همه آموزش‌ها در حوزه فرش‌ و گلیم‌بافی تعطیل باشد بیان کرد: فرش به عنوان یک هنر صنعت از نظر اقتصادی می‌تواند در همه شرایط به کمک درآمد خانوارها بیاید و گذشته از این از نظر روانی نیز به بافنده کمک بسیار می‌کند، به ویژه در شرایط فعلی که به دلیل شیوع کرونا رفت و آمدها محدود شده است اشتغال خانگی فرش‌بافی می‌تواند علاوه بر درآمدزایی به بهبود شرایط روانی فرد بافنده بی‌انجامد.

رنجبران ابراز کرد: بافنده‌ها در منزل می‌توانند اوقات فراغت خود را با این هنر صنعت پر کنند و برای اقتصاد کشور نیز مفید باشند.

وی همچنین به اشتغال 45 هزار بافنده فرش در استان همدان اشاره کرد.

بازرس انجمن فرش دستباف همدان ادامه داد: تحریم‌ها و هزینه‌های بالای گمرک، صادرات فرش دستباف همدان را با کاهش شدید مواجه کرده به نحوی که اغلب تاجران فرش دستباف به سمت گبه‌بافی و بافت فرش‌های خانگی رو آورده‌اند.

رنجبران ابراز کرد: صادرات فرش همدان به کشورهای آلمان، اتریش و آمریکا با وجود تحریم و مشکلات گمرک ادامه دارد و امسال 7 هزار و 800 کیلوگرم ارزش وزنی صادرات فرش همدان به این کشورها بوده است.

بازرس انجمن فرش دستباف همدان ارزش دلاری صادرات فرش دستباف همدان را 56 هزار و 862 دلار اعلام کرد.

همه اینها در حالی است که تا 4 سال پیش استان همدان در صادرات فرش از بهترین استان‌ها بود و تولیدات متنوع و بازار خرید خوبی داشت و در 6 ماه سال 95، صادرات این هنر صنعت همدان 3 میلیون دلار بوده است؛ البته این آمار نسبت به سال گذشته کمی امیدوار کننده‌تر است؛ چراکه در سال 98 صادرات فرش همدان به آمریکا به صفر رسیده بود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19598