صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ایران و جهان صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۱۸
شهریور
۱۴۰۴

شماره
۵۹۷۹

امروز: ۱۸ (شهریور) ۱۴۰۴ ◀ ◀ Tuesday 2025 (Sep) 09

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان، گفت: مدیریت ترافیک در شهرهای بزرگ، بیش از هر چیز به انتخاب راهبردهای مکمل و هماهنگ وابسته است که همدان نیز برای رهایی از گره‌های ترافیکی، نیازمند نگاه جامع به پروژه‌هایی است که هر یک بخشی از این جورچین را تکمیل می‌کنند.
به گزارش هگمتانه، سعید حاجی بابایی اظهار کرد: در همدان، دو پروژه بزرگ و اثرگذار یعنی کنارگذر شرقی و غربی و نیم‌حلقه شمالی محل بحث قرار گرفته‌اند.
وی افزود: کارکردهای این دو پروژه کاملا متمایز بوده و در عین حال، تکمیل هر دو برای حل ریشه‌ای مشکلات ترافیکی شهر ضرورتی انکارناپذیر است.
عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: کنارگذرهای شرقی و غربی که عملیات اجرایی آن‌ها از دهه 80 آغاز شده، عملکرد برون‌شهری دارند؛ این مسیرها به‌منظور انتقال جریان ترافیک عبوری و سنگین به بیرون از محدوده شهری طراحی شده‌اند تا بار ترافیک جاده‌های بین‌استانی و ملی از بافت شهری کاسته شود.
حاجی بابایی تصریح کرد: نقش این کنارگذرها، کاستن از بار کامیون‌ها و خودروهای عبوری است؛ وسایلی که حضورشان در داخل شهر، نه‌ تنها موجب تشدید گره‌های ترافیکی، بلکه منجر به آلودگی هوا، افزایش تصادفات و کاهش ایمنی معابر می‌شود؛ به تعبیر دیگر "کنارگذرهای شرقی و غربی" سپر حفاظتی شهر در برابر بار اضافی ترافیک برون‌شهری‌اند.
وی اضافه کرد: در مقابل "نیم‌حلقه شمالی" از دل مطالعات "طرح جامع همدان" بیرون آمد؛ طرحی که نگاه آن بیش از آنکه به جاده‌های بین‌استانی دوخته باشد، متوجه مسائل درونی و روزمره شهروندان است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان، ادامه داد: نیم‌حلقه شمالی با هدف تسهیل جابه‌جایی‌های درون‌شهری، ایجاد دسترسی‌های جدید و متعادل‌سازی فشار ترافیکی بر شبکه معابر شهری، کاهش زمان سفرهای درون‌شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان طراحی شده است.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حاجی بابایی با تأکید بر اینکه باید از دوگانه‌سازی‌های بی‌ثمر اجتناب کرد، گفت: رسیدن به همدانی با ترافیک کنترل‌شده، هوای پاک‌تر، ایمنی بالاتر و دسترسی‌های کارآمدتر نیازمند تکمیل و بهره‌برداری هماهنگ از هر دو طرح است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: