صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۱۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۴

امروز: ۱۲ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (May) 01

عناوین صفحه

خدمات "فصد و حجامت" بیمه شد

هگمتانه، گروه ایران و جهان: مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد.
دکتر نفیسه حسینی یکتا از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیأت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت‌تر را ابلاغ کرده است.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.
به نقل از تسنیم، حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.


تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته

هگمتانه، گروه ایران و جهان: سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: تهران با ثبت پنج هزار و 787 رویداد چندقلوزایی در سال گذشته رکورددار این رویداد تولد در کشور بود.
بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سال 1402، تعداد 19 هزار و 443 مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.
بر اساس این گزارش، از این تعداد چندقلوزایی در سال گذشته، 18 هزار و 750 رویداد دوقلو، 671 رویداد سه قلو، 20 رویداد چهار قلو و 2 رویداد پنج قلو بوده است همچنین حدود 3.7 درصد ولادت‌های ثبت شده در سال 1402 مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با پنج هزار و 787 رویداد، خراسان رضوی با سه هزار و 847 رویداد و خوزستان با سه هزار و 106 رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.
به نقل از ایرنا، همچنین بر اساس آمارهای سال 1402 بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان 405 هزار و 933 نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است.


امکان خرید برخط با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی

هگمتانه، گروه ایران و جهان: گوگل ایمیلی درباره یک آپدیت پلی استور به کاربران ارسال کرده است. این آپدیت به آنها اجازه می‌دهد احراز هویت بیومتریک را برای خرید فعال کنند.
در این ایمیل نوشته شده کاربران می‌توانند اثر انگشت یا قابلیت شناسایی چهره را با توجه به پشتیبانی دستگاه هایشان از این فناوری‌ها در پلی استور تنظیم کنند. هنگامی که این قابلیت‌ها ثبت شوند، هر بار که کاربر در فروشگاه دیجیتال خریدی انجام دهد از او خواسته می‌شود تا با نشانگرهای بیومتریک مذکور هویت خود را احراز کند.
این آپدیت روی تلفن‌همراه‌ها ارائه شده و برای فعالسازی آن کافی است کاربر پلی استور را باز کند و سپس وارد بخش تنظیمات شود. درمرحله بعد کاربر باید گزینه Expand Purchase Verification را باز و احراز هویت بیومتریک را فعال کند.
البته گام نهایی این آپدیت در هفته‌های آینده تغییر می‌کند.
به نقل از مهر، طبق ایمیل ارسالی، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد از ویژگی‌های بیومتریک به جای وارد کردن پسورد حساب کاربری برای خرید استفاده کنند. هدف از ارائه این ویژگی فراهم کردن یک لایه ایمنی بیشتر برای محافظت در مقابل تراکنش‌های غیر مجاز در وضعیتی است که تلفن‌همراه فرد در معرض خطر باشد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: