صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۱۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۳

امروز: ۱۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 30

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: ارشد نظامی آجا در استان همدان پاسخ دندان‌شکن جمهوری اسلامی ایران به دشمن صهیونیستی را نقطه عطفی در تاریخ این مرز و بوم دانست که قدرت دفاعی ما را به جهانیان دیکته کرده است.
سرتیپ 2 خلبان ستاد «پرویز مرادبکی» در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه به‌مناسبت روز ارتش گفت: تاریخ این سرزمین گواه این حقیقت است که ایران عزیزمان هیچ‌گاه آغازگر هیچ جنگی نبوده است اما در برابر زورگویان، مستکبران و متجاوزان شجاعانه ایستادگی و از آب و خاک عزیزمان دلاورانه دفاع کرده است.
مرادبکی افزود: پاسخ سخت و دندان‌شکن به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه و حمله نامتعارف به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که جزء خاک کشور عزیزمان است، نشان‌دهنده این حقیقت است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشور عزیزمان و همچنین مظلومان عالم علی‌الخصوص مردم بی‌‌دفاع غزه، در سکوت سردمداران دموکراسی و حقوق بشر و کشورهای بی‌غیرت منطقه همواره مصمم بوده و تا نابودی دشمنان این آب و خاک لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.
این فرمانده ارتش ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برابر وظایف ذاتی خود در طول تاریخ همواره جسورانه و با روحیه شهادت‌طلبی برخاسته از عقاید دینی و مذهبی (که برگ برنده کشورمان است) در مقابل دشمن ظاهر شده‌اند و اکنون نیز با استعانت از خداوند متعال و همانند اسلاف خود دلاورانی همچون صیاد شیرازی، دوران و سردار سلیمانی این بیشه را خالی نگذاشته و آماده جانفشانی است.
وی با بیان اینکه تعداد شهدای ارتش در استان همدان بالغ بر 1404 شهید گلگون‌کفن است، گفت: حضور باصلابت و موفقیت‌آمیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش‌های مختلف و نمایش قدرت و اقتدار در مراسم رژه باشکوه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خود پیامی روشن به جهانیان است که ارتش مؤمن و انقلابی گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان دست در دست سایر نیروهای مسلح همان‌گونه که برابر مفاهیم دینی پیام‌آور صلح و امنیت است در برابر دشمنان تمام قد از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و دست ناپاکان را از این آب و خاک قطع می‌کند.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد استکبارستیزانه امام راحل(ره)، ارتش جمهوری اسلامی ایران که ارتشی وابسته به تجهیزات و مستشاران غربی بود با روحیه انقلابی و تلاشی جهادی به سمت خودکفایی پیش رفته و اکنون در مسیر موفقیت روزافزون است.
ارشد نظامی آجا در استان همدان با بیان اینکه ارتش ایران با تربیت جوانان مؤمن و انقلابی گوش به فرمان رهنمودهای رهبری انقلاب در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تا ظهور یگانه منجی عالم بشریت است، ادامه داد: پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها با تکیه بر توان داخلی، دشمنان جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشورهای منطقه‌ای را وادار به پذیرش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کرده که به هیچ‌وجه از معادلات سیاسی، نظامی و راهبردی منطقه حذف‌شدنی نیست.
این فرمانده ارتش در پاسخ به این سؤال که شرایط نظامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چطور پیش رفته است؟ گفت:‌ در حوزه نظامی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی در تمامی حوزه‌ها (تجهیزات، فناوری،‌ نیروی انسانی و...) در ردیف قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان قرار گرفته است، به طوری که علیرغم شدیدترین فشارها و تحریم‌های ظالمانه ذره‌ای از آرمان‌های انقلابی خود پا پس نکشیده و در دفاع از تمامیت ارضی کشور پنجه در پنجه ابرقدرت‌های جهان و منطقه جایگاه انکارناپذیری را برای کشور به ارمغان آورده است.
مرادبکی در خصوص موقعیت پایگاه شهید نوژه در کشور هم گفت: پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه، از یگان‌های شاخص نهاجا است که در مقاطع مختلف تاریخ نیروی هوایی، مصدر خدمات بسیار باارزشی در رابطه با تأمین امنیت بوده است.
وی ادامه داد: این پایگاه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و امکانات دفاعی با برخورداری از خبره‌ترین خلبانان و مستعدترین کارکنان، یکی از پرجنب و جوش‌ترین، فعال‌ترین و از کانون‌های اصلی درگیری در طول سال‌های دفاع مقدس و قبل از آن بوده است.
مرادبکی در خصوص اینکه همدان در حوزه ارتش و فعالیت فرماندهان چطور ظاهر شده است؟ هم گفت: استان همدان با در اختیار داشتن 3 یگان عمده و تأثیرگذار شامل پایگاه شهید نوژه منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی و تیپ 316 زرهی شهید قهرمان از یک نظر در خط مقدم تهدیدات چندلایه منطقه بسیار حساس غرب و شمال غرب بخشی از مناطق مرکزی کشور قرار دارد و تأمین امنیت پایدار میهن عزیزمان را بر عهده دارد.
وی افزود: به حول و قوه الهی و رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا هم‌افزایی بین رده‌های مختلف لشکری و کشوری در استان، با تلاش منحصر به فرد و جهادی ارتشیان مخلص لحظه‌ای چشم از شرارت‌های دشمن برنداشته و امروز بیشتر از همیشه پیام‌آور امنیت برای مردم ولایت‌مدار در جای‌جای این آب و خاک مقدس به ویژه استان دارالمؤمنین همدان هستیم و انشاءالله که شرمنده خون بابرکت شهدای خودمان در مجموعه نیروهای مسلح از ارتش و سپاه و فراجا و بسیج مردمی نشویم.
سرتیپ 2 خلبان ستاد «پرویز مرادبکی» در خصوص داستان کودتای نقاب هم گفت: توطئه نافرجام کودتای 18 تیر با عنوان سازمان نقاب که توسط گروهی از سرسپردگان امپریالیسم و تنی چند از عناصر وابسته برنامه‌ریزی شده و قرار بود با اشغال پایگاه شهید نوژه بخش عملیات هوایی از آنجا هدایت شود، پس از کشف کودتا به غلط به کودتای نوژه شهرت یافت، در حالی که شهید سرگرد خلبان محمد نوژه از خلبانان غیور این پایگاه بوده وی یک سال قبل از کودتان و در رویارویی با عناصر ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: