صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۳۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۹

امروز: ۱ (خرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (May) 21

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: 342 واحد صنعتی استان، به همت دولت سیزدهم و در راستای کمک به رشد و توسعه واحدهای تولیدی، در سال 1402 به شبکه گازرسانی کشور متصل شده است.
به گزارش هگمتانه، مجید الهیاری روز دوشنبه افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها شاهد صرفه‌جویی و جایگزینی گاز طبیعی به جای سایر سوخت‌های فسیلی در بخش صنعت استان همدان هستیم.
وی اظهار کرد: استان همدان 682 هزار و 932 مشترک گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مصرفی دارد که از این تعداد چهار هزار و 346 مشترک در بخش صنعتی هستند.
الهیاری با بیان اینکه شهرستان بهار بیشترین مشترک گاز را در بخش صنعتی استان دارد، تصریح کرد: از مجموع مشترکان گاز در بخش صنعتی، تعداد 342 مشترک در سال گذشته به مجموع مشترکان این استان اضافه شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: از همه مشترکان بخش صنعتی که سال گذشته از نعمت گاز بهره‌مند شدند، شهرستان بهار با 94 مشترک بیشترین تعداد واحدها را دارد و پس از آن همدان و ملایر هر کدام با 50 اشتراک جدید صنعتی در رده بعدی قرار دارد.
وی ادامه داد: 40 اشتراک جدید در شهرستان تویسرکان، 10 مورد در درگزین، 22 مورد در رزن، 16 اشتراک در فامنین، 23 مورد در کبودراهنگ، 25 اشتراک در نهاوند و12 اشتراک جدید نیز در اسدآباد به واحدهای صنعتی واگذار شده است.
الهیاری یادآور شد: شهرستان بهار با داشتن یک هزار و 658 اشتراک صنعتی بیشترین مشترک گاز استان همدان در بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.
وی تأکید کرد: شرکت شیرین عسل، کارخانه آسفالت شهرداری نهاوند و شرکت ظهراب زهروند ملایر در دسته بزرگترین واحدهای صنعتی هستند که سال گذشته به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: در راستای کمک به رشد و توسعه واحدهای تولیدی، واحد تولیدی ظروف سرامیکی در شهرستان بهار، پرورش ماهی در ملایر، شرکت صنایع سنگشیر پارس همدان، کارخانه قند خوش طعم و تعداد زیادی از واحدهای گلخانه‌ای در شهرهای مختلف استان، سال گذشته از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
وی تأکید کرد: برنامه گازرسانی به صنایع استان در سال جاری نیز ادامه دارد و با تلاش جهادی همکاران واحد گازرسانی به صنایع تولیدی شرکت گاز استان همدان، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همچون سال گذشته شاهد موفقیت‌های چشمگیری در گازرسانی به واحدهای تولیدی استان باشیم.
الهیاری اظهار کرد: طراحی و پیمان سپاری عملیات گازرسانی به واحدهای تولیدی همدان در حال انجام است و تلاش می‌شود تا بخش زیادی از این پروژه‌ها در مناسبت‌های ملی مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: شرکت گاز استان همدان هیچگونه محدودیتی در زمینه ارایه گاز به واحدهای تولیدی و صنعتی ندارد و با حمایت‌های مالی دولت سیزدهم از این موضوع، متقاضیان می‌توانند با ارایه درخواست خود، در کوتاه‌ترین زمان بهره مندی از این نعمت خدادادی، عضوی از هزاران مشترک این شرکت باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به ارزش بسیار بالا و اهمیت ویژه انرژی گاز در توسعه اقتصادی کشور گفت: ایران دومین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد اما از سوی دیگر دومین مصرف کننده گاز جهان نیز هست.
وی با اشاره به اینکه 100 درصد مناطق شهری و 99.8 درصد از مناطق روستایی بیش از 20 خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل است، بیان کرد: همدان به عنوان نخستین استان سبز کشور در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها به شمار می‌رود بنابراین نسبت به سایر استان‌ها پروژه‌های گازرسانی کمتری دارد اما با این وجود، به دلیل مهاجرت معکوس به روستاها گازرسانی به معدود مناطق روستایی فاقد گاز در دستور کار قرار دارد.

 بیش از 14 هزار مشترک خانگی در همدان از گاز بهره‌مند شدند
الهیاری افزود: از تعداد 682 هزار و 932 مشترک گاز استان همدان در بخش‌های مختلف، تعداد 14 هزار و 82 مشترک در سال 1402 به شبکه گاز استان اضافه شده‌اند.
وی تصریح کرد: استان همدان با 31 شهر و یک هزار و 75 روستا، در حال حاضر در رتبه‌‎های نخست برخورداری از گاز قرار دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اقدامات جهادی این شرکت برای گازرسانی به منازل مردم را مرهون جدیت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان آن دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اینک 465 هزار و 282 خانوار شهری و 230 هزار و 826 خانوار روستایی در این استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند.
الهیاری با اشاره به گازرسانی به یک هزار و 49 روستای استان همدان، تصریح کرد: از مجموع مشترکان گاز استان در بخش‌های مختلف بیش از سه هزار مشترک در بخش آموزشی، بیش از 39 هزار مشترک در بخش تجاری، 49 مشترک جایگاه سی ان جی، بیش از چهار هزار و 346 مشترک حوزه صنعتی، 628 هزار و 972 مشترک خانگی، چهار هزار و 277 مشترک عمومی و 2 هزار و 563 مشترک در بخش مذهبی هستند.
به نقل از ایرنا، وی یادآور شد: بعداز شهرستان همدان با بیش از 261 هزار مشترک گاز، ملایر با بیش از 118 هزار بیشترین تعداد و شهرستان فامنین با بیش از 15 هزار مشترک کمترین مشترک گاز در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: