صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه

امام جمعه همدان در افتتاح زمین چمن مصنوعی شهرک اندیشه با ابراز خرسندی از این اقدام و قدردانی از شهرداری همدان عنوان کرد که مجموعه شهرداری و شورای شهر در بخش توجه به کودک و نوجوان و آماده‌سازی بسترها خوب و موفق عمل کرده‌‌ است و خطاب به حسینی شهردار همدان تاکید کرد که این سیاست درست در عدالت‌محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار شهر با قوت ادامه یابد.

هگمتانه، گروه خبر همدان: افتتاح زمین‌های ورزشی در حدود دو سال اخیر فعالیت مدیریت شهری افزایش 50 درصدی داشته است و در این بین عدالت‌‌محوری به‌عنوان رویکرد اصلی در اجرای پروژه‌ها بسیار مورد توجه بوده است.
در شهر همدان به عنوان شهر دوستدار کودک، عدالت‌محوری در حوزه ورزش با ساخت زمین چمن‌های مصنوعی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار رویکرد مدیران شهری است.
به گزارش هگمتانه، هفته پیش زمین چمن مصنوعی شهرک اندیشه به دست مسؤولان شهر همدان افتتاح و تقدیم کودکانی شد که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند.
آن روز به نظر می‌رسید، نیروی بچه‌ها از منبعی بی‌پایان تأمین می‌شود و واقعا خستگی‌ناپذیر بودند، با افتتاح زمین چمن، ساعت‌ها به بازی مشغول شدند و حتی بزرگترها، خصوصا آیت‌الله شعبانی؛ امام جمعه محبوب شهر همدان را هم پا به توپ ‌کردند.
این بچه‌ها را که می‌دیدم داستان زندگی فوتبالیست‌های مشهور جهان کریس رونالدو، مسی، امباپه، نیمار و... را در ذهنم مرور می‌کردم که از چه زندگی‌های سختی به قله موفقیت ورزشی رسیدند، می‌دانستم این بچه‌ها هم می‌توانند راه موفقیت را طی کنند، به شرط اینکه استعدادهایشان شناسایی و به آنها توجه شود، مگر کم بودند ورزشکارانی از کشور ما که در اوج محرومیت، به موفقیت رسیدند. ما بزرگترها خودمان روزی کودک بوده‌ایم و حال و هوای آن روزگار را به یاد داریم؛ کودکان عاشق‌بازی و سرگرمی‌های شادی‌بخش هستند و انرژی سرشار و انباشته شده در وجودشان از طریق بازی مصرف می‌شود.
کودکان در هنگام بازی، مهارت‌های جسمی و فکری گوناگونی را می‌آموزند و در واقع تمرین زندگی را انجام می‌دهند، بهترین راه سرمایه‌گذاری بر روی انرژی فراوان کودکان هم تشویق آنها به انجام بازی‌هایی است که ویژگی‌های رفتاری فردی و اجتماعی مانند روحیه کار گروهی، محبت، گذشت و... را در آنها پرورش می‌دهد.
گاهی عدم دسترسی به امکانات ورزشی و سرانه‌ پایین آن در مناطق کم‌برخوردار می‌تواند به پیامدهایی مانند فرصت‌های محدود برای تعامل اجتماعی و تحقق توانمندی‌ها و استعداد فردی کودکان و نوجوانان منجر شود؛ با ساخت یک زمین چمن مصنوعی فوتبال در یک منطقه محروم فرصت مناسب برای فعالیت‌های ورزشی، بازی و تعامل اجتماعی برای نوجوانان و جوانان فراهم می‌شود.
با طرحی که طی دو سال اخیر مدیریت شهری همدان یعنی مسؤولان شهرداری و شورای شهر در راستای عدالت‌محوی پیش کشیدند، خوشبختانه کودکان و نوجوانان مناطق محروم از فرصت‌های بازی برخوردار شدند و این مهم باعث شده آنها با فعالیت‌های ورزشی، مهارت‌های اجتماعی از جمله کار تیمی را در خود تقویت کنند و ارتباطات مؤثری با اطرافیان داشته باشند.
زمین چمن مصنوعی فوتبال به‌عنوان یک فضای اجتماعی می‌تواند به کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کند، این فضا به کودکان و نوجوانان فرصتی برای گذراندن اوقات فراغت در یک محیط امن ارائه می‌دهد و به سلامت روحی و جسمی آن‌ها کمک می‌کند.
با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهر همدان می‌تواند اهمیت بسیاری در پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان از جمله اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر به خصوص در مناطقی از شهر که با آسیب‌های زیادی مواجه‌اند، داشته باشد؛ این موضوع بسیار مورد تأکید کارشناسان و روانشناسان است و اینکه اهمیت جدی به بازی و سرگرمی کودکان در شهر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این راستا بارها به موضوع کودک و نوجوانان خصوصا در مناطق کم‌برخوردار اشاره داشتند و برنامه‌ریزی فرهنگی را در راستای جلوگیری از آسیب اجتماعی مورد تأکید قرار دادند. ایشان به این موضوع اشاره دارند که باید فهم دقیقی از نسل نوجوان و جوان داشت و متناسب با آنها برنامه‌ریزی کرد تا در فضای اجتماعی از آسیب‌هایی در امان بمانند.
امام جمعه همدان در  افتتاح زمین چمن مصنوعی شهرک اندیشه با ابراز خرسندی از این اقدام و قدردانی از شهرداری همدان عنوان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر در بخش توجه به کودک و نوجوان و آماده‌سازی بسترها خوب و موفق عمل کرده‌‌ است.
آیت الله شعبانی خطاب به حسینی شهردار همدان تاکید کرد: این سیاست درست در عدالت‌محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار شهر با قوت ادامه یابد.
آیت‌الله شعبانی به این موضوع اشاره داشت که بخشی از کار مدیریت شهری موفقیت‌آمیز بوده و چند سالی است سیاست‌های مدیریت شهری همدان در حوزه عدالت تعدیل شده است.
نکته مورد تأکید امام جمعه همدان موضوع عدالت در برخورداری از امکانات بود و رویه‌ای که اخیرا مدیران شهری پیش گرفته‌اند و به مناطق کم‌برخوردار بیشتر اهمیت می‌دهند‌؛ ایشان همچنین خواستند به خصوص در مناطقی که تراکم جمعیتی بالاست، این توجه همچنان باشد.
می‌توان گفت که طی دو سال اخیر 50 درصد به زمین‌های فوتبال در شهر همدان اضافه شده است و در حال حاضر 35 زمین فوتبال در این شهر وجود دارد که در این دو سال 13 زمین ورزشی اضافه شده و تقریبا 50 درصد زمین‌هایی است که تاکنون به ثمر نشسته است، البته چند زمین فوتبال هم قرار است طی امسال در همدان اجرایی و به کودکان و نوجوانان شهر خصوصا در مناطق سه و چهار و مناطق کم‌برخوردار تقدیم شود.
از 10 مورد زمین چمن‌ مصنوعی که در منطقه سه شهرداری همدان قرار دارد، زمین چمن مصنوعی در کوی رضا(ع) و جنت به عنوان یکی از پروژه‌های مهم جزو مطالبه جدی شهروندان بود که خوشبختانه سال گذشته این مجموعه‌ها تقدیم اهالی منطقه شد.
در شهرک مدنی، محوطه امامزاده خضر و زمین شهری نیز زمین چمن‌های فوتبال و بازی کودکان راه‌اندازی شده و هفته گذشته نیز در کوی اندیشه یکی از اینها به بهره‌برداری رسید.
زمین‌های ورزشی در سطح منطقه چهار نیز وجود دارد که به عنوان نمونه پارک شهید باهنر در کوی فرهنگیان طی این سال‌ها بازسازی شده است.
همچنین زمین چمن‌های مصنوعی پارک اسلامشهر، شهید نفیسی کوی منوچهری، پارک مهربانی کوی ولیعصر و شهید امیرگان کوی الوند از دیگر فضای‌های بازی کودکان و نوجوانان منطقه چهار محسوب می‌شوند.
همچنین زمین چمن پارک نشاط در کوی کوثر نیز در حال ساخت تا به تعداد زمین چمن‌های بازی شهرداری منطقه چهار اضافه شود.
سال گذشته در منطقه دو شهرداری همدان هم سه زمین چمن مصنوعی فوتبال در پارک پرواز، شقایق و شهید شمسی‌پور ایجاد و به تعداد زمین‌های چمن‌های مصنوعی این منطقه از شهر اضافه شد.
در منطقه دو شهرداری همدان سال‌های قبل در پارک کودک زمین چمن مصنوعی ایجاد شده و در شهرک بهشتی نیز دو زمین چمن مصنوعی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.
سال گذشته زمین چمن مصنوعی پارک مردم توسط شهرداری منطقه یک بازسازی شد و در پارک لاله هم چند سال پیش زمین چمن مصنوعی ایجاد شده است، همچنین سال گذشته زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری به بهره‌برداری رسید.
در مجموع سال گذشته به همت مجموعه مدیریت شهری برخی از پروژه‌های خدماتی، ورزشی و فرهنگی به پیشرفت فیزیکی صد درصدی رسیدند که این پروژه‌ها در مناطق مختلف سطح شهر همدان به ویژه مناطق کم‌برخودرار در راستای عدالت‌محوری اجرا شده است.
به طور کلی اجرای پروژه‌های مؤثر در شهر همدان بر اساس ایجاد روحیه نشاط و شادابی، امیدآفرینی، تسهیل و ارتقای کیفیت زندگی و انسان محوری در راستای رفاه و آسایش شهروندان همدانی در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: