صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: بازی‌های تیم بانوان پاس در فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود که آرزوی مربیان و بازیکنان این تیم، بازگشت به لیگ برتر است.
آخرین حضور بانوان پاس در لیگ برتر فوتبال بانوان به فصل 94_93 باز می‌گردد و پس از سقوط تیم آقایان پاس به لیگ یک، فعالیت تیم بانوان این باشگاه نیز به تعطیلی کشیده شد تا از گردونه لیگ برتر نیز کنار بروند.
سالی که بانوان پاس با وجود مشکلات فراوان در لیگ برتر به مصاف حریفان با سابقه و متمول خود رفت و پس از آن ستاره‌هایی نظیر زهرا خواجوی، سمیرا لوینی، فریبا ترک، مرضیه نیک خواه و بسیاری دیگر از استعدادها راهی سایر تیم‌های قدرتمند لیگ برتر و در نهایت تیم ملی شدند.
از آن سال به بعد فوتبالیست‌های مستعد همدانی در سایر تیم‌ها و خارج از استان فعالیت خود را ادامه دادند و در بین آنها، فریبا ترک تصمیم به حضور در دوره‌های مربیگری گرفت تا در نهایت با گردهم آوردن نسل جدید استعدادهای فوتبال بانوان، از تیمی رونمایی کند که امسال دومین تجربه خود را در لیگ یک داشته باشد.

صعود به لیگ برتر هدف نهایی بانوان پاس
شاگردان فریبا ترک سال قبل تا یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار گرفتند اما در نهایت تلاش این تیم به ثمر نرسید و از صعود بازماندند.
رقابت‌های فوتبال بانوان قهرمانی باشگاه‌های کشور در لیگ دسته دوم با شرکت 12 تیم در سه گروه چهارتیمی برگزار شد و در نهایت تیم همدان نتوانست صعود کند.
هانیه جلالیان، هانیه طبی‌خرم، زهرا ترکمان، مریم فراهانی، فاطمه دارایی، آناهیتا فرزانپور، مهدیه کلهری، فائزه غلامی، ستاره جلیلی، مرجان رجبی، نفیسه طهماسبی، زهرا رجبی‌ستار، بیتا خزائی، هانیه سرخوش، زهرا شیرنیان، حدیث کریمی وزینب حسنی ترکیب تیم همدان در فصل گذشته مسابقات بودند.
ترکیبی که امسال دستخوش تغییرات گسترده شد و جذب سهیلا نظام آبادی کاپیتان کهنه کار تیم لیگ برتری گل گهر سیرجان که سابقه درخشان در تیم ملی کشورمان نیز دارد، بمب نقل و انتقالات همدانی‌ها بود.
امسال مسابقات لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور با شرکت 9 تیم از هفته گذشته آغاز شده و فریبا ترک از سمیه روزبهانی مربی باتجربه نهاوندی به عنوان دستیار، محدیثه طبی خرم مربی بدنسازی و فریبا نجفی در مقام سرپرست تیم استفاده کرده است.

  حضور با نام پاس
تیم فوتبال بانوان همدان امسال با پوشش باشگاه پاس در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور یافته است.
رئیس هیأت فوتبال همدان در این باره می‌گوید: حمایت از استعدادهای نخبه فوتبالی استان همدان از جمله سیاست‌های محوری ما است و بر همین اساس با رایزنی صورت گرفته، باشگاه پاس بانوان را مورد حمایت قرار می‌دهد.
عباس صوفی افزود: فوتبال بانوان در استان همدان سرشار از استعداد و ظرفیت‌های قابل توجه است به نحوی که بازیکنان زیادی از این استان طی سال‌های گذشته به تیم‌های لیگ برتری و حتی تیم ملی پیوسته اند.
وی خاطرنشان کرد: تیم بانوان همدان در فصل گذشته لیگ دسته یک فوتبال کشور نتایج درخشانی را کسب کرد و حتی در یک قدمی صعود قرار گرفت و نشان داد بانوان ورزشکار استان ظرفیت و توان لازم برای موفقیت در رقابت‌های داخلی را دارند.

  خانه تکانی در فوتبال بانوان پاس
سرمربی تیم بانوان پاس در خصوص وضعیت این تیم گفت: امسال شرایط تیم بسیار متفاوت با سال قبل هست و بازیکنان بسیار خوبی را در کنار خود داریم.
فریبا ترک افزود: در فصل جاری لیگ یک 90 درصد شاکله تیم را از بازیکنان بومی جذب کردیم و چهار بازیکن شاخص غیر بومی نیز بر حسب نیاز جذب شدند.
وی اضافه کرد: امسال افزون بر وضعیت فنی تیم، به لحاظ نظم و انضباط، همدلی و دوری از حواشی شرایط بسیار خوبی را برقرار کرده ایم.
سرمربی تیم فوتبال پاس همدان ادامه داد: همچنین کادر فنی را دستخوش تغییرات کردیم و با اضافه کردن مربی بدنسازی توانسته ایم تیم را به لحاظ جسمانی در شرایط خوبی قرار دهیم.
ترک خاطرنشان کرد: امسال هدفمان صعود به لیگ برتر است و امیدوارم با حمایت مسؤولان و تلاش اعضای تیم به این مهم دست یابیم.
وی بیان کرد: در هفته نخست مسابقات با قرعه استراحت روبه رو شدیم و امروز پنجشنبه باید در هفته دوم به مصاف پرسپولیس شیراز در همدان برویم.
وی از بانوان فوتبال دوست همدانی خواست با حضور در ورزشگاه شهدای قدس همدان از این تیم حمایت کنند.

  اعلام هفته دوم تا پنجم لیگ دسته اول بانوان کشور
برنامه مسابقات هفته‌های دوم تا پنجم لیگ دسته اول فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور اعلام شد و پاسی‌ها امروز پنجشنبه در هفته دوم میزبان پرسپولیس شیراز است.
هفته دوم:
پنجشنبه 16 آذر
پاس همدان-پرسپولیس شیراز- ساعت13- ورزشگاه قدس همدان
هفته سوم
پنجشنبه 23 آذر
وارش نوشهر- پاس همدان - ساعت13- ورزشگاه شهدا نوشهر
هفته چهارم
پنجشنبه 30 آذر
پاس همدان - ستارگان سلیمی بوشهر- ساعت13- ورزشگاه قدس همدان
هفته پنجم
پنجشنبه 7 دی
هیراد گستر کاسپین- پاس همدان- ساعت13- ورزشگاه سردار جنگل رشت



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: