صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اداره ابنیه فنی راه‌های استان همدان تأکید کرد: بسیاری از رانندگان با مفهوم تابلوهای راهنمایی و رانندگی ناآشنا هستند.
به گزارش هگمتانه، ایرجی امین گفت: مسیر همدان- تهران نیازمند ایجاد چهار دوربرگردان استاندارد است که 2 مورد اجرایی و 2 مورد دیگر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز مربوط به مسیر همدان - رزن است،گفت: با وجود هزینه بالا برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز با نصب تابلو و علائم فسفری رنگ مبنی بر پرتصادف بودن مسیر پیش رو اما بیشتر رانندگان با ماهیت و مفهوم این تابلوها آشنایی ندارند.
وی گفت: هزینه ایمن سازی یک نقطه حادثه خیز حتی تا 200 میلیارد ریال هم می‌رسد با این وجود میانگین اعتبار مورد نیاز برای هر مسیر 30 میلیارد ریال است و مجموع هزینه مورد نیاز یک هزار و 500 میلیارد ریال است.
رئیس اداره ابنیه فنی راه‌های استان همدان گفت: در کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز به ماهیت و کارکرد تابلوهای فسفری نشانگر حادثه خیز بودن یک نقطه اشاره‌ای نشده است که می‌طلبد این تابلو در کتاب آزمون راهنمایی و رانندگی گنجانده شود تا افراد حین دریافت گواهینامه با مطالعه این تابلو به کارکرد آن پی ببرند.
ایرجی امین درباره سرقت تابلوها نیز گفت: آمار سرقت تابلوهای نصب شده در حاشیه راه‌های استان به دنبال استفاده از آلیاژهای فاقد ارزش مالی در ساخت تابلوها تا حد قابل توجهی کاهش داشته است.
بروز 60 درصد سوانح فوتی در مسیرهای فرعی
رئیس پلیس راه استان همدان نیز گفت: مسیرهای فرعی و روستایی به طول بیش از سه هزار کیلومتر بیشترین سوانح رانندگی این استان را به خود اختصاص می‌دهند به گونه‌ای که در هفت ماه امسال 60 درصد سوانح در این مسیرها رخ داده است.
سرهنگ علی فکری اضافه کرد: وسعت زیاد راه‌های روستایی، استاندارد نبودن مسیرها، عرض کم و پیچ‌های خطر آفرین، دو طرفه بودن و خلوتی جاده و فراهم بودن امکان تردد با سرعت غیرمجاز، خیلی از مسیرهای فرعی و روستایی را به جاده‌های حادثه خیز و مرگبار تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: فراوانی روستاها و ورود موتورسیکلت و خودرو از مسیر کشاورزی به مسیر فرعی و آسفالته بدون رعایت حق تقدم نیز از دیگر عوامل فراوانی تصادف در این قبیل مسیرها به شمار می‌رود.
به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بیشتر وسایل نقلیه مورد استفاده در مسیرهای روستایی از نظر فنی دارای مشکل و فرسوده هستند بنابراین در صورت بروز تصادف شدت سانحه و امار مصدومان و متوفیان نیز افزایش می‌یابد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: