۲۸
اسفند
۱۴۰۳
شماره
۵۸۵۷
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در بازدید از شرکت سرمایهگذاری باختر گفت: اگر شهر ما بخواهد در حوزه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد وجود چنین مجموعههایی صنعتی و تولیدی از مؤلفههای اصلی اقتصادی آن هستند.
به گزارش هگمتانه، مهدی حیدری در بازدید از شرکت سرمایهگذاری باختر(خط تولید ون برقی) به همراه اعضای کمیسیون فنی عمرانی و برخی مدیران شهرداری، اظهار کرد: فعالیت چنین مجموعهای در همدان موجب افتخار است.
وی در ادامه گفت: اگر شهر ما بخواهد در حوزه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد وجود چنین مجموعههایی صنعتی و تولیدی از مؤلفههای اصلی اقتصادی آن هستند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: میتوان از ظرفیت شرکت سرمایهگذاری باختر به واسطه تولیدات مرتبط با حوزه مدیریت شهری از تولید دستگاههای بازیافت قوطی (RVM) و ونها و دستگاههای در بخش تولید سیمان، ملات آماده و موارد مشابه استفاده کرد.
حیدری با بیان اینکه امید است پس از بازدید در گام بعدی وارد بحث تفاهمنامه، قرارداد و پیشنویس قرارداد شویم، افزود: باید نظرات در بخش مدیریت شهری و شرکت به یکدیگر نزدیک شود.
وی با تأکید بر اینکه گام بعدی در رایزنیهای لازم و فراهم کردن شرایط انعقاد با این شرکت بر عهده شرکت سرمایهگذاری شهرداری است، تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم سازمان سرمایهگذاری شهرداری در صورت لزوم از سازمان حمل و نقل و سایر سازمانها و ادارات نیز برای هماندیشی و نتیجه بخشی کار دعوت کند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در بحث کارخانه سیمان نیاز به حضور سازمان عمران به منظور مذاکره با این شرکت است.
حیدری در بحث دستگاههای بازیافت قوطی (RVM) نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز نیاز به حضور و مذاکره سازمان پسماند با این شرکت است.
وی یادآور شد: علاوه بر اقدام مجزای سازمانهای مذکور به منظور تحقق این مهم، سازمان سرمایهگذاری نیز باید محور قرار گرفته و این کار به سرانجام رسیده و منجر به عقد تفاهمنامه با شرکت شود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با جای گذاری دستگاههای بازیافت قوطی (RVM) در اماکن پرتردد همچون پیادهراه بوعلی، میدان امام (ره) و اکباتان موجب فرهنگسازی خواهد شد.
حیدری گفت: نصب این دستگاهها در اماکن مختلف و پرتردد شهر شاید برای یک شرکت سودآوری داشته باشد اما در شهر به لحاظ فرهنگسازی و ایجاد حس مدرن، بسیار مهم است.
وی در بحث تولید ونهای برقی نیز لزوم همکاری به منظور تهیه ونهای برقی و استفاده از آنها در شهر را ضروری دانست و بیان کرد: اکنون 266 ون فرسوده در شهر داریم که تعدادی بنای خروج از خط را دارند و تعدادی نیز نوسازی شوند و حدود 100 تا 150 ون فرسوده همچنان باقی خواهند ماند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان افزود: اگر فرآیندی برای شروع به کار خط تولید این شرکت به کار گرفته شود و شهرداری قرارداد سه جانبه فی مابین ونداران و شرکت منعقد کرده و شهرداری سهم بلاعوض را ابتدای کار و از طریق تهاتر به شرکت داده و شرکت نیز با ارائه وثیقه و ضمانت نامه بانکی، کار را آغاز کند.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حیدری با بیان اینکه با راهاندازی خط تولید شرکت، بزرگترین مانع اخذ استاندارد و شمارهگذاری این خودروها برداشته خواهد شد، تصریح کرد: با فعال شدن این شرکت به طور حتم ارزش افزوده آن به شهرداری بازمیگردد.