صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۳
دی
۱۴۰۳

شماره
۵۷۸۹

امروز: ۳ (دی) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (Dec) 23

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه گزارش‌های مردمی در سامانه مطالبه‌گری "سو" تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود گفت: امسال 166 گزارش در سامانه نظارت اجتماعی ثبت شده است.
به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام رضا بهادری ظهر دیروز در خصوص وضعیت سامانه مطالبه‌گری سو و گزارش‌های ثبت شده اظهار کرد: امسال 166 گزارش در سامانه نظارت اجتماعی ثبت شده است.
وی گفت: از این تعداد 68 گزارش به نتیجه رسیده و پاسخ‌دهی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه دریافت شده و مورد تأیید گزارش‌دهندگان قرار گرفته است.
معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: 36 گزارش دیگر به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده و در حال انتظار برای پاسخ هستند.
وی افزود: برخی گزارش‌ها به دلیل مشکلات مختلف از جمله محتوای توهین‌آمیز، عدم بارگذاری مستندات کافی یا ابهام در محتوای گزارش با مشکل مواجه شده‌اند که این موارد به گزارش‌دهندگان ارجاع داده‌ شد تا پس از اصلاح مجدد آنها را ثبت کنند.
بهادری در تشریح اهداف راه‌اندازی سامانه مطالبه‌گری سو گفت: هدف اصلی این سامانه، افزایش نظارت مردمی بر دستگاه‌های حاکمیتی است و فرصتی را فراهم می‌کند که مردم از طریق آن به طور فعال پیگیر مطالبات خود از دستگاه‌های مختلف باشند و در صورت عدم رسیدگی، مشکلات خود را گزارش دهند.
وی یکی از اهداف مهم این سامانه را تربیت مطالبه‌گران دانست و تصریح کرد: منظور از «مطالبه‌گر» کسی است که ابتدا از طریق مسیرهای معمول و قانونی نسبت به حل مشکل خود اقدام می‌کند و در صورتی که نتواسته باشد مشکل خود را حل کند، می‌تواند از سامانه برای پیگیری استفاده کند.
معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ادامه داد: کارکرد سامانه این نیست که هر کسی هر مشکلی دارد، مستقیماً و ابتدا از ستاد مطالبه‌گری کند، بلکه هدف نهایی این است که مردم به دنبال رسیدگی به مطالبات خود از طریق دستگاه‌ها و مدیران اجرایی باشند و در صورت کوتاهی از سوی آن‌ها، موضوع را از این سامانه پیگیری کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرایند پیگیری‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از ثبت گزارش‌ها، ستاد به طور مستمر پیگیر پاسخ‌گویی از دستگاه‌های اجرایی است؛ سه مرتبه به صورت تلفنی از رابطین دستگاه‌ها پیگیری می‌کنیم تا از وضعیت پاسخ‌گویی اطلاع پیدا کنیم و از آن‌ها بخواهیم جواب مناسبی به گزارش‌ها بدهند. بهادری گفت: در صورتی که پس از این سه مرحله پیگیری تلفنی، هنوز پاسخی دریافت نشود، این موضوع به صورت مکتوب و رسمی به مدیران دستگاه‌ها ارجاع داده می‌شود.
وی تأکید کرد: در نهایت، اگر پاسخ‌گویی از دستگاه‌های اجرایی صورت نگیرد یا دلایل ارائه شده قانع‌کننده نباشد، ستاد این موضوع را از جنبه نظارتی پیگیری خواهد کرد.
به نقل از فارس،معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان ادامه داد: در مواردی که این کوتاهی به ضرر مطالبات مردم باشد و موجب تضعیف حقوق شهروندان شود، طبق ماده 13 دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این ترک فعل‌ها به دستگاه قضایی گزارش می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: