صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: در روز نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور به میزبانی اصفهان، همدانی‌ها صاحب سه نشان نقره شدند. کیانا ترک بیات وزنه‌بردار همدانی در وزن 55 کیلوگرم این دوره از مسابقات سه نشان نقره را تصاحب کرد.
ترک بیات در رقابت‌های دسته 55 کیلوگرم بانوان و در یک ضرب توانست با بالابردن وزنه 56 کیلوگرم نشان نقره کسب کند، او در دو ضرب نیز با 73 کیلوگرم بازهم نشان نقره را به دست آورد و در مجموع این وزن نیز با 129 کیلوگرم به سومین نشان نقره خود دست یافت.
سرپرست تیم وزنه برداری بانوان همدان در این باره گفت: همه تلاش خود را برای کسب نشان در مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور می‌کنیم.
زهره شاملو افزود: طیبه بهارلو، حسیبه بهارلو، زهرا لطفی، مهدیه محمد ظاهری، عاطفه چشمه قصابانی و کیانا ترک بیات ترکیب تیم همدان در این دوره از مسابقات هستند.
وی اضافه کرد: تمام تلاش ما رفتن روی سکوهای قهرمانی است و باتوجه به حضور ملی پوشان، مسیر سرسختی در پیش داریم.
نایب رئیس هیأت وزنه برداری همدان نیز با بیان اینکه کسب نشان در این مسابقات با پاداش همراه است، گفت: تمامی مدعیان اوزان مختلف در این دوره از مسابقات شرکت دارند.
بهار یادگاری افزود: در رده سنی بزرگسالان هنوز در ابتدای راه هستیم و تیمی که امسال به مسابقات کشوری اعزام کرده ایم، اغلب برای نخستین بار روی سکو می‌روند.
وی اضافه کرد: تلاش ما آینده سازی در ورزش وزنه برداری بانوان است و خوشحالیم که در مسابقات کشوری به نشان رسیده ایم.
وی در خصوص شرایط فنی مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور نیز گفت: افزایش دوبرابری تعداد ورزشکاران در ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان بانوان کشور را قابل توجه و امیدوارکننده دانست.
یادگاری اظهار کرد: سال گذشته پنجمین دوره مسابقات کشوری بانوان در شهر اردبیل و با میزبانی بسیار خوب هیأت این استان برگزار شد. در آن رویداد 46 ورزشکار خانم از 19 استان رقابت کردند اما امسال شاهد هستیم که ششمین دوره با حضور 101 وزنه بردار از 22 استان در حال برگزاری است.
به گفته یادگاری، توجه و حمایت فدراسیون از وزنه برداری بانوان، موفقیت‌های دختران در مسابقات بین المللی و پویاتر شدن هیأت‌های استانی قطعا یکی از عوامل مهم در جذب ورزشکاران خانم بوده است.
نایب رئیس وزنه برداری همدان ابراز امیدواری کرد از دل این رویداد که مهمترین مسابقه برای ارزیابی و شناسایی ظرفیت‌های وزنه برداری بانوان در سطح داخلی است، چهره‌های مستعد و آینده ساز برای دعوت به تیم‌های ملی بیرون آیند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: