صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: یاسین موسی خانی ورزشکار جوان در جریان مسابقات انتخابی بوکس استانی از ناحیه سر به شدت دچار حادثه و به بیمارستان بعثت اعزام شد.
عمل جراحی بر روی سر این ورزشکار جوان انجام شده و براساس اعلام پزشکان معالج در حال حاضر شرایط این بوکسور بعد از عمل صورت گرفته عادی بوده و اکنون در بخش آی سی یو بستری است.
رئیس هیأت بوکس استان همدان در این باره گفت: بوکسور نوجوان همدان حین مسابقه با ضربه به ناحیه سر آسیب دید.
سعید دهقانی آزاد با اشاره به حادثه تلخ برای بوکسور همدانی اظهار کرد: روز دوشنبه در خانه بوکس همدان شاهد برگزاری مسابقات انتخابی استان بودیم که در یکی از این رقابت‌ها یاسین موسی‌خانی در حین مسابقه ضربه مغزی شد.
وی افزود: با توجه به نزدیکی خانه بوکس همدان به بیمارستان بعثت وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل قرار گرفت.
رئیس هیأت بوکس استان همدان با بیان اینکه پیگیری‌های لازم انجام شد، بیان کرد: بلافاصله با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفتیم و بهترین تیم درمان در زمان کوتاه عمل را انجام دادند.
دهقانی آزاد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این جوان بوکسور در کما قرار دارد و از جامعه ورزش التماس دعا داریم.
وی با اشاره به استاندارد لازم برگزاری مسابقات بیان کرد: کوچک‌ترین کوتاهی در حین برگزاری مسابقات انجام نشده و پزشکیار در سالن مسابقات حضور داشته است.
دهقانی آزاد عنوان کرد: همچنین دستکش و کلاه استاندارد هم ورزشکاران داشته‌اند.

 مدیرکل ورزش: پیگیر وضعیت بوکسور حادثه دیده هستیم
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: از لحظه وقوع حادثه برای این بوکسور جوان در بیمارستان حضور داشتم و با تمام توان پیگیر هستیم.
علی حقیقی با اشاره به حادثه تلخ برای بوکسور همدانی اظهار کرد: بلافاصله که این خبر تلخ را شنیدم راهی بیمارستان بعثت همدان شدم و با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفتم.
وی افزود: بلافاصله بهترین تیم پزشکی استان جهت عمل این جوان حاضر شدند و هر کاری ما از دستمان می‌آمد انجام دادیم.
وی با بیان اینکه کوتاهی در زمینه این حادثه تلخ صورت نگرفته است، بیان کرد: یک تیم را برای بازرسی از این حادثه بلافاصله از اداره کل ورزش مأمور کردیم، هیأت بوکس کوتاهی انجام نداده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: تمام استانداردهای لازم برگزاری یک مسابقه وجود داشته و مراقبت‌های لازم صورت گرفته است.
 شفاف سازی ماجرای حادثه توسط هیأت بوکس
هیات بوکس استان در خصوص حادثه رخ داده برای بوکسور جوان استان همدان بیانیه صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: مسابقات جوانان استان همدان در طی دو روز 16 و 17 تیر ماه در خانه بوکس همدان برگزار شد، که در روز دوم مسابقات فینال سه بازی در اوزان 57 - 63.5 و 71 انجام شد که متأسفانه در بازی 57 کیلوگرم آقای یاسین موسی خانی از قهرمانان خوب استان همدان دچار ضایعه از ناحیه سر شد؛ این در حالی بود که این مسابقات در شرایط کاملا استاندارد و قانونی صورت گرفت.
هر دو ورزشکار از کلاه و دستکش استاندارد استفاده کرده و با همراهی سوپر واریز و داوران حکم دار و با تجربه فدراسیون بوکس در حضور مسؤولین هیأت انجام شد.
در پایان راند سوم آقای موسی خانی با دریافت سه ناک دان بازنده بازی شده و قبل از خوردن زنگ بازی توسط داور بازی قطع گردید؛ اما متأسفانه دقایقی بعد از اتمام بازی و اعلام نتیجه، آقای موسی خانی دچار ضعف جسمی بدن شد و سریعاً توسط پزشکیار مسابقات کارهای اولیه انجام گرفت و بعلت نزدیکی سالن به بیمارستان مجهز بعثت همدان، ظرف مدت 5 دقیقه آمبولانس 115 به سالن آمد و مصدوم را به بیمارستان انتقال داد.
در بیمارستان بعداز انجام کارهای اولیه پزشکی و عکس سی تی اسکن سر و اعلام شدن خونریزی مغزی از سمت راست جمجمه حدود 40 دقیقه بعد از حادثه بیمار به اتاق عمل رفته و حدود 4 ساعت عمل ایشان به طول انجامید.
در پایان عمل جراحی، دکتر جراح سرشناس و خبره استان همدان و کادر پزشکی اتاق عمل با اعلام رضایت از عمل جراحی موفقیت آمیز،
آقای یاسین موسی خانی را به بخش آی سی یو منتقل نمودند.
از اولین ساعات درمان مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان و مسؤولین بوکس استان در کنار این عزیز حضور داشته و تمام امکانات را برای بهبودی قهرمان خوب استان فراهم نمودند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: