صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : گردشگری صفحه 8 : فرهنگی

۳
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۴۰

امروز: ۳ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Oct) 24

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مسؤول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود توصیه به ماندن در خانه به علت آلودگی هوا اما چنانچه مجبور به حضور در خارج از منزل هستید برای جلوگیری از استنشاق هوای آلوده از ماسک مناسب استفاده کنید.
به گزارش هگمتانه، مهدی خدابخشی روز سه شنبه بیان کرد: ماسک مناسب برای استفاده در مواقع آلودگی هوا، ماسک‌های فیلتر دار ان95 است اما در صورت دسترسی نداشتن به این نوع ماسک می‌توان از ماسک‌های معمولی موجود در داروخانه‌ها هم استفاده کرد.
وی تأکید کرد: البته تا حد امکان مردم از خروج غیر ضروری از منزل و تردد در هوای آزاد و معابر شهری خودداری کنند.
مسؤول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: هرگونه فعالیت بدنی مثل پیاده روی و دوچرخه سواری در هوای آلوده منجر به آسیب جدی به دستگاه تنفسی می‌شود، بنابراین باید از هرگونه فعالیت بدنی در هوای آزاد خودداری کرد.
خدابخشی اظهار کرد: کودکان، خانم‌های باردار، سالمندان، بیماران آسمی، افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند باید از حضور در شهر و هوای آزاد خودداری کنند.
وی بیان کرد: در صورت استفاده از خودروی شخصی، شیشه‌های خودرو را بالا بکشید و تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهید تا هوای آلوده وارد کابین خودرو نشود.
مسؤول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کارکنانی که به واسطه شغل شان بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند از جمله پاکبان‌ها و مأموران پلیس از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده کنند.
خدابخشی پرهیز از مصرف سیگار و قلیان و در مقابل افزایش مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای کاهش اثرات آلاینده‌های هوا توصیه کرد.
وی گفت: پنجره‌های مشرف به هوای آزاد را باید بست و در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی- عروقی، در کمترین زمان به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کرد.
به نقل از ایرنا، هوای همدان برای سومین روز متوالی آلوده بود و روز گذشته کیفیت نامناسب هوا سبب شد فعالیت ادارات با 2 ساعت تاخیر آغاز شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: