صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر گفت: کل پرداختی‌های تسهیلات بانکی طی 2 سال دولت سیزدهم در این شهرستان، بیش از 4.5 همت (هزار میلیارد تومان) بود که برای مسکن، اشتغال، ازدواج؛ فرزندآوری و سایر منابع پرداخت شد.
به گزارش هگمتانه، جلال غیاثوند روز دوشنبه اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم 966 مورد مجوز در این شهرستان صادر شد که از این تعداد 410 نفر به مبلغ 380 میلیارد ریال به بانکها معرفی شدند، در حالی‌که تا پیش از دولت سیزدهم 928 مجوز صادر شده بود.
وی افزود: در حال حاضر 136 شرکت تعاونی فعال با فرصت شغلی 2 هزار و 68 نفر و تعداد اعضای هفت هزار و 138 نفر در این شهرستان فعال است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر ادامه داد: در دولت سیزدهم، 15 شرکت تعاونی با 215 فرصت شغلی در زمینه ریسندگی فرش، قالیبافی، خیاطی، صنایع دستی، مرواربافی و مبلمان منبت در شهرستان ملایر ثبت شد.
غیاثوند بیان کرد: از ابتدایی امسال 9 طرح تعاونی با تعداد اعضای 521 نفر به ارزش بیش از 656 میلیارد ریال شروع به کار کردند که در این حوزه پیشرفت خوبی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار سند بخش توسعه تعاون در این شهرستان اجرا شد، گفت: امسال بیش از 341 هزار دلار صادرات از بخش تعاونی‌های این شهرستان صادرات داشتیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر همچنین به فعالیت سه هزار و 393 کارگاه ثبتی دارای کد بیمه در این شهرستان اشاره و بیان کرد: طی 2 سال فعالیت دولت سیزدهم 2 هزار و 882 مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال صورت گرفت که نتایج آن کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از کار در سال جاری بود.
غیاثوند اظهار کرد: امسال سه هزار و 431 تعهد اشتغال سهمیه این شهرستان بود که به طور 100 درصد تحقق یافت.
به گفته وی؛ در رسیدگی به پرونده‌ها رتبه اول را در استان همدان داریم و در حال حاضر مشکل در بحث واحدهای مشکل‌دار نداریم و تنها واحد مشکل‌دار ما شرکت ذوب آهن آلیاژی بود که در ستاد تسهیل رفع مطرح و با پیگیری و اهتمام مدیریت عالی این شهرستان مشکل آن به طور کامل رفع شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر افزود: در حوزه ورزش جامعه کارگری تنها شهرستان در استان و غرب کشور هستیم که 2 مجموعه ورزشی کارگری فعال داریم و 61 تیم ورزشی جامعه کارگری در رشته‌های مختلف با 2 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.
به نقل از ایرنا، غیاثوند یادآور شد: حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنج حوزه تعاون، روابط کار، بازرسی، کار و اشتغال و فرهنگی و اجتماعی فعال و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد و طبق اصل 44 قانون سااسی یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور، بخش تعاون است که تجلی و ظهور این بخش از ابتدای انقلاب بوده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: