صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



لباس‌های یک شکل بساط گستران، شروع فعالیت بساط گستران از ساعت 20 و بازگشت آرامش و محیطی امن به پیاده راه بوعلی از جمله اقدامات در دست انجام است
هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان با اشاره به تعریف کد شناسایی برای بساط‌گستران تأکید کرد: لباس‌های یک شکل بساط گستران، شروع فعالیت بساط گستران از ساعت 20 و بازگشت آرامش و محیطی امن به پیاده راه بوعلی از جمله اقدامات در دست انجام است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، ظهر دیروز تالار فجر همدان، میزبان جمعی از اصناف و کسبه پیاده راه بوعلی بود.
در این جلسه که با حضور سید مسعود حسینی شهردار همدان با همراهی معاون خدمات شهری شهردار، معاون امور عمرانی فرماندار و رئیس سازمان سازماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی برگزار شد، تقاضای کسبه پیاده راه بوعلی مبنی بر ساماندهی و جمع شدن بساط گستران این پیاده راه مورد بررسی قرار گرفت.
سید مسعود حسینی در این راستا افزود: اگر قرار بر گرفتن تصمیمی است، ما و همه مسؤولان، خود را جای شما می‌گذاریم و انتظار از شما هم همین است که خود را جای مسؤولان مدیریت شهری بگذارید.
وی با اشاره به آغاز فرآیند ساماندهی بساط گستران پیاده راه بوعلی از چند ماه گذشته اظهار کرد: از چندین ماه گذشته با فرماندار و رئیس پلیس استان جلسات متعددی برای حل این مشکل برگزار شده و تصمیمات و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: در جلسات متعددی که با حضور فرماندار همدان برگزار شد، با تأکید جناب فرماندار، مقرر شد یک کمیته اجرایی برای این موضوع تشکیل شده و گام‌های مهم و مؤثری در این مسیر برداشته شود تا از عدم یکپارچگی و مشکلات ممکنه، جلوگیری شود.
وی ادامه داد: ما به عنوان دست اندرکار، باید این موضوع را با درخواست شما و یا حتی بدون درخواست شما مدیریت کنیم و برای حل این معضل، به سمت جابه جایی شب بازار‌ها رفتیم؛ اما مساله قیمت ملک در همدان، باعث شده است تاکنون نتوانیم جایی برای بساط گستران فراهم کنیم و روز بازار‌ها و بساط گستران را در بلند مدت جابه جا می‌کنیم.
شهردار همدان با اشاره به این نکته که ما قدرت و توان مقابله با این موضوع را داریم اما نباید در این مساله شتاب زده و صفر و صدی عمل کرد خطاب به کسبه خاطرنشان کرد: شما همگی صاحب مغازه هستید و محل ثابتی برای خود دارید و به لحاظ قانونی اختیار دارید که به این مسائل اعتراض کنید، بساط‌گستران نیز حق معیشت و زندگی دارند و مساله باید با آرامش حل شود.
وی ادامه داد: تصمیم کمیته اجرایی، با توجه به گزارشاتی که از فرماندهی انتظامی استان دریافت شده مبنی بر ایجاد فرم التزام و تعهد بساط گستران پیاده راه بوعلی بوده و نظرات شهرداری و خود کسبه نیز در این فرم التزام آورده شده است.
حسینی تأکید کرد: افرادی که برای فعالیت در پیاده راه بوعلی درخواست دارند، ابتدا احراز هویت شده و به صورت کامل شناسایی می‌شوند و کد شناسایی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: ما برای رفع مشکلی که شما کسبه برای آن دغدغه دارید تلاش می‌کنیم و قول می‌دهیم دغدغه شما، دغدغه خود ما باشد و برای این امر دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را در دست اقدام داریم.
شهردار همدان اظهار کرد: در کوتاه مدت و با مدیریت کمیته اجرایی که نمایندگان خود کسبه هم عضو این کمیته هستند، تصمیم بر شناسایی و احراز هویت این افراد با رویکرد مجوز به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار گرفته شد که تا به حال حدود 250 نفر را شناسایی کرده و برای هرکدام، کد شناسایی تعریف کردیم و با این فرآیند و اقدامات انجام شده، ساماندهی و نظم خوبی در افرادی که تقاضای فعالیت در شب بازار‌ها را دارند اتفاق افتاده است.
حسینی ادامه داد: اقدامات مناسبی همچون لباس‌های یک شکل بساط گستران، شروع فعالیت بساط گستران از ساعت 20 و بازگشت آرامش و محیطی امن به پیاده راه بوعلی از جمله اقدامات در دست انجام است.
وی رفتار حرفه‌ای کسبه و مسؤولان را از وظایف مهم هردو طرف خواند و تصریح کرد: همه ما باید مراقب رفتار خود باشیم و بنده به شما قول پیگیری و دغدغه‌مند بودن شهرداری و نهادهای مربوطه در این موضوع را می‌دهم.
حسینی افزود: ما خودمان را از شما جدا نمی‌دانیم و با هم در تقابل نیستیم اما نباید بی‌ملاحظه و بی‌محابا عمل کنیم و ان شاءالله قدم‌های خوب و رو به جلویی برداشته‌ایم و پیش خواهیم رفت.
وی عنوان کرد: در ادامه برنامه راهبردی شهرداری و کمیته اجرایی، برای روزبازار‌ها و شب بازارها محل‌های مشخص و ثابتی تعریف خواهیم کرد تا هر منطقه، روز بازار دائمی خود را داشته باشد.
شهردار همدان در پایان و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این ظرفیت در پیاده راه اکباتان فعال شود گفت: همدان به واسطه جهانی شدن هگمتانه، شهرداری را ملزم به استفاده از ظرفیت تمامی خیابان‌ها از جمله پیاده راه اکباتان کرده و در تلاش هستیم تا همه استعدادها و ظرفیت‌های همدان را فعال کنیم.
دست پیمان نماینده کسبه پیاده راه بوعلی نیز، با حضور در تحریریه روزنامه هگمتانه، به مصوباتی اشاره کرد که از سوی کارگروه ساماندهی بساط‌گستران شب بازارها به تصویب رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه ما و همه کسبه به قوانین احترام گذاشته و در راستای حل این معضل، با نهادهای مربوطه از جمله شهرداری، همکاری و همراهی خواهیم کرد، به صورتجلسه کارگروه ساماندهی دست‌فروشان شب بازار اشاره کرد و افزود: پیرو هماهنگی‌های انجام شده در تاریخ 18/10/1402 جلسه کارگروه ساماندهی دستفروشان شب بازار پیاده راه بوعلی در سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همدان به ریاست معاون عمرانی فرماندار همدان برگزار شد و پس از طرح موضوع و مسائل مربوط به شب‌بازار پیاده راه بوعلی، نمایندگان کسبه ضمن تأکید بر جمع‌آوری دستفروشان در برنامه بلندمدت پیشنهادات خود را در خصوص ساماندهی دستفروشان در پیاده راه بوعلی ارائه کردند.
وی در این باره ادامه داد: یکی از مصوبات این است که دستفروشان حاضر شناسایی و شناسنامه‌دار شوند و برای هر دستفروش حداکثر فضایی به مساحت 1×2 متر لحاظ شود، همچنین میز یا سکویی به ارتفاع یکسان و قابل حمل داشته باشند.
وی با بیان اینکه افراد حاضر نیز باید بومی همدان باشند، تأکید کرد: اغذیه فروش‌ها یا باید جمع‌آوری شوند و یا از بهداشت مجوز داشته باشند، فروش لباس‌های زیر زنانه در این مکان ممنوع شود، اجناس خوراکی در فضای باز به صورت سربسته عرضه شود همچنین پیاده‌راه به دو قسمت تقسیم شود و به ازای هر 20 بساط‌گستر 10 متر برای عبور و مرور باز باشد.
وی با بیان اینکه روشن کردن موتور برق، آتش روشن کردن، پخش موسیقی و ایجاد سروصدا نیز طبق مصوبات باید ممنوع شود، ادامه داد: طبق مصوبات باید رگال‌ها با ارتفاع کم باشد و مانع دید مغازه‌ها نشود، بساط‌گستران از یک محل وارد خیابان بشوند و ورود از کوچه‌های فرعی ممنوع شود، ساعت اعلامی برای فعالیت برای روزهای تعطیل هم اعمال شود همچنین افراد حاضر از لباس فرم و کارت شناسایی استفاده کنند.
وی با اشاره به دیگر مصوبات ادامه داد: محل‌ها بایدجابجا شود و در انحصار یک نفر نباشد، به افرادی که رعایت نمی‌کنند تذکر داده شود، دستفروش‌هایی که در طول روز هستند جمع‌آوری شوند و موتورسواران از ورودی کوچه‌ها به پیاده‌راه وارد نشوند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: