صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: یکی از شاخصه‌های شهر پویا و فعال، انجام اقدامات عمرانی در راستای توسعه روز‌افزون شهرهاست، اقداماتی که بتواند رفاه شهروندان را فراهم کند و در پیشبرد اهداف شهر مؤثر باشد. به واقع می‌توان گفت شهری پویا و فعال است که پروژه‌ها و طرح‌های مختلف در مناطق متفاوت آن اجرا شود و این‌گونه نباشد که پروژه‌ها فقط در قسمت خاصی از شهر اجرا شود.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، همدان که پایتخت تاریخ و تمدن است و شهری کهن در دل تاریخ است، در طی سال‌ها دست‌خوش تغییرات مختلف شده است به گونه‌ای که در نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران، همدان یکی از تمیزترین و زیباترین شهرهای کشور نام برده شده است و این به مدد همان پویایی و اجرای عملیات عمرانی مختلف در این شهر است.
مدیریت شهری همدان اقدامات عمرانی مختلف را در سراسر شهر همدان اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد که هر یک نشان از پویایی و فعال بودن شهر همدان دارد.
پروژه اصلاح هندسی و احداث میدان در راستای تکمیل تقاطع سردار شهید حاج حسین همدانی یکی از پروژه‌های فعال مدیریت شهری همدان است که در دست اجرا است.
عملیات اجرایی پوشش رودخانه کوی کوثر و احداث بوستان کوی کوثر واقع در منطقه 4 شهرداری همدان نیز از جمله پروژه‌های فعال در دست شهرداری است.
شهردار همدان: با تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری، به دنبال مولدسازی سرمایه‌های غیرمولد شهرداری هستیم
به عنوان نمونه یکی از اهداف مدیریت شهری همدان فعال‌سازی پروژه‌های کلان شهرداری با تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در همدان است قرار است با تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری و فعال‌سازی پروژه‌های بزرگ به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کنیم و در این راستا با پیگیری مدیریت شهری و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شورای شهر و استانداری 15 پروژه تعریف شده که هر کدام از این پروژه‌ها نقش مهمی در ایجاد درآمدهای پایدار و سرمایه‌گذاری خواهد داشت.
این پروژه‌ها با هدف اجرای پروژه‌های مدیریت شهری، خدماتی و رفاهی و شهرسازی به سمت تحقق درآمدهای پایدار سوق داده می‌شود.
پروژه‌های مختلف در راستای سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی نظیر باغ پرندگان، کارخانه سیمان، میدان میوه و تره‌بار، احداث باغ ویلا، احیا و به‌سازی و تفکیک املاک برای فعال‌سازی سرمایه‌های بلااستفاده شهرداری در راستای خدمت‌رسانی بهتر و جذب سرمایه‌گذاران تعریف شده است.
یکی دیگر از اقدامات انجام شده، 70 هزار تن آسفالت‌ریزی طی شش ماه نخست سال در شهر همدان است.
شهرداری همدان علی‌رغم مشکلات و موانع مالی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند، یکی از اقدامات مهم و مورد توجه در مدیریت شهری، حوزه آسفالت‌ریزی است که برای ارائه خدمات مطلوب در راستای بهبود عبور و مرور و تسهیل در امر تردد شهروندان و مناسب‌سازی معابر و جلوگیری از تخریب آسفالت شهر انجام می‌شود.
در مجموع 70 هزار تن آسفالت به صورت فینیشری، لکه‌گیری با دستگاه فلاسک و دستی انجام و 48 هزار و 540 مترمربع تراش آسفالت در سطح شهر همدان اجرا شده است.
در شهرداری منطقه یک مجموعا 6 هزار و 612 تن آسفالت اجرا شده که شامل 2 هزار و 706 تن به صورت فینیشری، 393 تن لکه‌گیری آسفالت توسط فلاسک و 3 هزار و 513 تن به صورت دستی اجرا شده است.
در شهرداری منطقه دو مجموعا 17954 تن آسفالت انجام شده که شامل 11197 تن به صورت فینیشری، 734 تن لکه‌گیری آسفالت توسط فلاسک و 6023 تن به صورت دستی انجام شده است.
در سطح منطقه سه مجموعا 20328 تن آسفالت اجرا شده که شامل 13037 تن توسط فنیشیری، 683 تن توسط فلاسک و 6608 به صورت دستی در این منطقه انجام شده است.
در منطقه چهار شهر همدان نیز، مجموعا 15335 آسفالت‌ریزی انجام شده که 10976 به صورت فینیشری، 860 تن توسط فلاسک و 3499 تن به صورت دستی انجام شده است.
از مقدار کل تناژ اجرا شده حدودا 60 درصد عملکرد سازمان عمران و 40 درصد توسط سایر پیمانکاران اجرا شده است.
از دیگر اقدامات مدیریت شهری رفع مشکلات خیابان اکباتان مانند رفع مشکلات سرویس بهداشتی، تخلیه بار، جمع‌آوری معتادان، تنظیف و جداره‌سازی در خیابان اکباتان است تا همه از منافع آن بهره‌مند شوند.
ساماندهی ماشین‌آلات برای برف‌روبی و ارائه خدمات لازم، اجرای کارهای عمرانی و ارائه کد ویژه نیروهای خدمات شهری از جمله اقدامات مدیریت شهری است.
جداره‌سازی خیابان‌ها، اجرای پروژه کبابیان، پروژه پوستی‌زاده، ساماندهی بازار از جمله پروژه‌های شاخص است که در حال انجام و پیگیری است. ‌
نوسازی تاکسی‌ها و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، هوشمندسازی ترافیک، نصب دوربین‌های ترافیکی و طرح زوج و فرد با حمایت‌های ارزنده شورای شهر و شهردار در حال انجام است.
اقدامات مختلفی هم در راستای ترافیکی انجام شده است که از آن جمله بازگشایی معابر، احداث تقاطع‌های غیر همسطح، افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ترافیکی و تسهیل رفت و آمد در نقاط مختلف شهر است.
احداث فضای سبز و انجام کارهای عمرانی کوی ستایش در منطقه دو شهری، آسفالت‌ریزی بیش از سی کوچه و معبر در قاسم آباد، تجهیز پارک به ست‌های بازی، تأمین آب پارک، تملک زمین برای حسینیه و تعیین تکلیف املاک در کمیسیون ماده پنج، روشنایی معابر و لکه‌گیری آسفالت در معابر و کوچه‌ها در کوی ستایش، اجرای طرح مطالعاتی تقاطع غیر همسطح میدان مدرس و بهشتی از جمله اقدامات است.
پاکسازی، زیباسازی محیط مدارس، ایمن‌سازی، رفت و روب معابر منتهی به مدارس، بازدید از معابر و پیاده‌روهای معابر اصلی منتهی به مدارس توسط امور شهرها و اعلام نواقص آن به حوزه امور مربوطه جهت اصلاح از دیگر اقدامات است.
شناسایی دیوارها و سازه‌های پرخطر و پیگیری جهت رفع خطر از آنها، رفع نواقص جزئی در معابر، پاکسازی علف‌های هرز، به‌کارگیری نواحی در شناسایی و جمع‌آوری نیازها، بازدید سراسری دریچه‌ها، آبروها و رفع عیوب، شستشوی جداول و خیابان‌ها و نمادها، جمع‌آوری شاخ و برگ (خزان)، رفع گرفتگی آب‌های سطحی، جلوگیری از حفاری و جمع‌آوری احشام اقدامات پیش‌بینی شده‌ای است که به جد مورد پیگیری قرار گرفته شده است.
رنگ‌آمیزی دیواری مدارس منتخب، استفاده از تلویزیون‌های شهری جهت تبریک، اهدای گلدان گل، پاکسازی و امحاء دیوار نوشته‌ها، کاشت گل در پارک‌های اطراف مدارس، فعال بودن همه آب‌نما‌های سطح شهر، شستشو و پاکسازی سایبان‌های ایستگاه اتوبوس، رفع نواقص روشنایی و کاشت گل‌های پاییزه در تمامی سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده است.
شستشوی چراغ‌های چشمک‌زن، نصب تابلو احتیاط، ترمیم کف‌نوشته‌های اطراف مدارس، رنگ‌آمیزی خط‌کشی‌ها و نصب علائم ترافیکی معابر منتهی به مدارس، رفع عیب و نقص نرده‌ها، سقف، بدنه، آسانسور، پله برقی، عرشه و روشنایی تمام پل‌های عابر پیاده، صدور اخطار به مدارس فاقد تأییدیه صلاحیت ترافیکی، رفع نقص و تعمیر سرعت‌گیرهای موجود و برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری پلیس راهور انجام شده است.
برای نخستین بار سرزمین شن و ماسه برای کودکان همدانی توسط شهرداری منطقه چهار احداث می‌شود.
راه‌اندازی خانه بازی با عنوان "سرزمین شن و ماسه" برای نخستین بار در شهر همدان از دیگر اقدامات است، این مکان بازی در پارک فدک در بلوار آیت‌الله نجفی به مساحت زیربنایی 200 متری در حال احداث است و در محیطی سرپوشیده در تمام فصول سال، خدمات رایگانی به شهروندان ارائه خواهد کرد.
خانه بازی در محیط امن و بهداشتی برای کودکان در نظر گرفته شده است، در کنار این خانه شن بازی کودکان مجموعه‌ای از کافی‌شاپ، اسباب‌بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز خواهد بود تا خانواده‌ها بتوانند با خیال آسوده ساعاتی را برای تفریح و سرگرمی فرزندانشان بگذرانند.
می‌توان گفت که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری بود که تقاطع غیر همسطح غدیر و سردار همدانی تکمیل شدند و به زودی کلنگ‌زنی زیرگذر مدرس، خرید اتوبوس‌ و‌ ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر پروژه‌ها انجام می‌شود.
اقداماتی از جمله جدول‌کشی، افزایش اتوبوس و تقویت حمل‌و‌نقل عمومی، ایستگاه اتوبوس، پله‌های برقی و احداث فضای سبز از جمله اقدامات مدیریت شهری است.
هوشمند‌سازی تقاطع غیر‌همسطح بهشت از دیگر اقدامات است، کنترل بهتر جریان ترافیک، بالارفتن ضریب ایمنی در تقاطع ‌های غیر همسطح، جلوگیری از خطاهای انسانی با هوشمندسازی تقاطع‌های غیر همسطح از مزایای این اقدام است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: