صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: روز گذشته در آیین تقدیر از پرستاران همدان از خدمت چهارهزار و 900 پرستار در بیمارستان‌های همدان خبر داده شد.
به گزارش هگمتانه، استاندارهمدان ضمن بازدید از بیمارستان شهید بهشتی از مجموعه زحمات و تلاش‌های پرستاران این مرکز به نمایندگی از جامعه پرستاری استان قدردانی کرد.
استاندار همدان در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی به مناسبت روز پرستار ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار، اظهار کرد: این روز به‌درستی به جهت خدمات سخت و مجاهدانه پرستاران متحمل می‌شوند به نام روز پرستار نام‌گذاری شده است.
علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه پرستاران برای‌آنکه یک محیط ایمن و آرامی را برای بیماران فراهم کنند از هیچ زحمتی فروگذار نخواهند کرد، ابراز کرد: پرستاران و کادر درمان تمام تلاش خود رامی کنند که بیمار جز درد بیماری درد دیگر نداشته باشند و با رفتار، درمان خوب و اقدامات شایسته‌ای که انجام می‌دهند این درد راهم تسکین می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: امروز به جهت قدردانی از کادر پر تلاش و مجاهد در این مکان حاضر شدیم و از پرستاران و تیم کادر درمان و پرستاری تشکر و قدردانی می‌کنم
استاندار همدان گفت: خوشبختانه با هر کدام از بیماران که صحبت کردم از سطح خدماتی که پرستاران و کادر درمان ارائه می‌کنند راضی و خشنود بودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: در نسبت بیمار به تخت در سطح کشور در وضعیت خوبی قرار داریم و نسبت پرستار به تخت تا حدودی اصلاح شده است و همانند کل کشور نیاز به جذب پرستار بیشتر داریم.
رضا طهماسبی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی به مناسبت ولادت حضرت زینب و روز پرستار ضمن عرض تبریک روز پرستار گفت: این روز را به تمام پرستاران، کمک پرستاران و کادر درمان که به‌صورت شبانه‌روز خالصانه و مجاهدانه زحمت می‌کشند تبریک و تهنیت می‌گویم.
وی بیان کرد: پرستاران، الگو والای صبر، ایثار و از خودگذشتگی هستند که خدمات شایسته آنان، سلامت را برای جامعه به ارمغان آورده و نقش پررنگی در کاهش درد و رنج‌های همنوعان خود دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیش از چهارهزار و 900 پرستار در بخش‌های دولتی و خصوصی بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند، یادآور شد: تلاش این قشر در دوران کرونا بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و این جهاد همچنان ادامه دارد.
طهماسبی ضمن اشاره به طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، یادآور شد: تمام سعی خود در وزارت‌خانه و دانشگاه می‌کنیم که شرایط را برای بهبود معیشت و احقاق حقوق پرستاران فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه تمام چالش‌ها و انتقادات مربوط به طرح تعرفه‌گذاری پرستاری که توسط کادر پرستاری به‌عنوان صاحب‌نظران این عرصه صورت‌گرفته را به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارسال کردیم و امیدواریم در سال 1403 با تغییراتی همراه باشد، افزود: برای بهبود وضعیت دریافتی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد
این مسؤول با بیان اینکه طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری درخت نوپا است و نیاز به تصحیح یا افزایش برخی خدمات تخصصی که در مراکز انجام می‌شود، دارد، یادآور شد: این طرح بعد از 16 سال اجرا شد و قاعدتاً هر طرحی در آغاز با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است که به‌مرورزمان حل خواهد شد.
طهماسبی تصریح کرد: در حوزه آموزش پرستاری دانشجویان پرستاری با آموزشی که می‌بینند به جمع کادر پرستاری اضافه می‌شوند که خوشبختانه ضریب پرستار به تخت در سال جاری به 2،1 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام بیمارستان‌ها آموزش پرستار به بیمار در حال انجام است و از سال گذشته تاکنون پرستاران در حوزه آموزش به بیماران اقدامات شایسته‌ای را انجام داده‌اند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حوزه مراقبت پرستاری در منزل یکی از عرصه‌های جدیدی است که اضافه شده است، عنوان کرد: در سال اخیر در تمام بیمارستان‌ها با افزایش دوبرابری همراه بوده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: