صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه گفتگو: رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان از اصلاح هندسی 22 معبر طی سال گذشته در همدان خبر داد و گفت: سال گذشته 35 میلیارد تومان در حوزه ترافیک هزینه شد.
سید محمد پوروخشوری در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه از اهمیت اصلاحات هندسی سخن گفت و اظهار کرد: اصلاحات هندسی یکی از اهداف سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری زیر مجموعه معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل این سازمان برای بهبود عبور و مرور و کاهش تصادفات است.
وی با بیان اینکه به فراخور اصلاحات هندسی در سطح شهر همدان انجام شده است گفت: اخیرا اصلاح هندسی سعیدیه بالا حدفاصل بین تقاطع سعیدیه تا انتهای بلوار ارم انجام و چهارگشودگی صورت گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان بیان کرد: سال گذشته با توجه به تصادفاتی که در این منطقه خصوصا روبروی مسجد امام خمینی (ره) و کمیته امداد اتفاق می‌افتاد دو گشودگی انجام شد که یکی کنار متین بود و دیگری انتهای سعیدیه که با اصلاح هندسی و تغییرات در گشودگی‌ها شاهد کاهش تصادفات بودیم.
وی با اشاره به اینکه گشودگی دیگری در میدان 13 آبان اتفاق افتاد، بیان کرد: نظر مشاور این بود که میدان خود باعث ترافیک می‌شود که تبدیل به چهارراه شد.
پوروخشوری با بیان اینکه قبلا میدان 13 آبان دوفازه بود اخیرا تبدیل به چهارراه و تقاطع استاندارد و نیز به سه فاز تبدیل شد، ادامه داد: این طرح هر چند طول توقف پشت چراغ راهنما را بیشتر کرد اما آشفتگی میدان 13 آبان را از بین برد. افزایش چراغ‌ها هم در این راستا بود و کار سه فاز این اقدامات را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه با چراغدار شدن مشکل میدان رسالت حل شد، افزود: معابر به فراخور ماهانه و هفتگی پایش می‌شوند و جاهایی که نیاز به افزایش عرض، افزایش و کاهش پیاده رو و ایجاد دوربرگردان دارند طبق نظر کارگروه‌های کارشناسی انجام می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان یادآور شد: اقدامات بزرگ نیز به مشاور سپرده می‌شود و طبق نظر کارشناسی اصلاح هندسی صورت می‌گیرد. برای نمونه می‌توان به اقدامات روبروی شهرک مدنی و ایجاد دوربرگردان‌ها و افزایش عرض معبر در بلوار امام خمینی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه طبق هماهنگی پلیس راهور تقریبا در 12 نقطه همدان اصلاح هندسی انجام شده است، گفت: تقاطع سعیدیه، 13 آبان، هنرستان، بلوار جانبازان و... اقداماتی بود که به مرور انجام شده است.
پوروخشوری با تأکید به اینکه بریدگی بلوار جانبازان باعث ایجاد ترافیک می‌شد که آن را بستیم و به بالاتر بردیم که در این مسیر دو بریدگی رفت و برگشتی را اجرایی می‌کنیم، عنوان کرد: در شهرک ولیعصر در ایستگاه دوم میدانچه ایجاد شد و در خضر و سایر نقاط نیز طبق پایش اصلاحات هندسی صورت می‌گیرد.
وی از اجرای 22 مورد اصلاح هندسی طی سال گذشته در همدان خبر داد که این اقدامات در مقیاس کوچک و بزرگ انجام شده است و گفت: سال گذشته شهرداری همدان 35 میلیارد تومان تنها در بخش سازمان ترافیک هزینه کرد و این به غیر از هزینه بودجه اصلاحات هندسی مناطق چهارگانه شهرداری بود. هر کدام از مناطق نیز به این میزان کار انجام داده‌‌اند.
خرید دوربین‌های کنترل سرعت در همدان
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با اشاره به امسال برای نخستین بار 60 درصد از بودجه شهرداری همدان به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است که مبلغی حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان می‌شود عنوان کرد: این اعتبار به همه حوزه‌های توسعه حمل و نقل همگانی، توسعه ترافیکی و ایمنی، ایجاد زیرگذر و روگذر، خرید ناوگان و حمل و نقل، هوشمندسازی و... اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه امسال اقداماتی نظیر هوشمندسازی تقاطع‌ها و نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف و محدوده‌های ورود به طرح زوج و فرد با بودجه حمل و نقل و ترافیک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عزم شورای شهر و شهرداری به خصوص تأکید شهردار این است که اقدامات مهمی توسط سازمان‌های تخصصی شهرداری و ستاد انجام شود.
پوروخشوری با بیان اینکه امسال نیز در راستای اصلاحات هندسی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است و بدین منظور پایش روزانه و ماهانه را انجام می‌دهیم که بخشی مربوط به درخواست‌های مردمی بوده است، گفت: یکی از اهداف ما در حوزه اصلاحات هندسی بهبود امور و کاهش تصادفات است که تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.
وی عنوان کرد: از سال 96 تا 1401 در همدان به طور متوسط سالانه بیش 30 تا 40 نفر در اثر تصادفات فوت می‌کنند و از آنجا که خداوند در آیه 32 سوره مائده می‌فرمایند که نجات یک انسان به مانند نجات جان تمام آن جامعه است و برای حفظ جان انسان ارزش قائل شده است، ما نیز باید دست به دست هم این مهم را فراهم کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با تأکید به اینکه شهرداری تنها متولی امور ترافیکی نیست و تمام سازمان‌ها نظیر استانداری، فرمانداری، آموزش و پرورش و پلیس راه در این خصوص نقش دارند، تأکید کرد: باید دست به دست هم آمار تصادفات را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در این راستا اصلاح هندسی است، افزود: امسال تمام تلاش ما این است حداقل 10 درصد آمار تصادفات نسبت به سال قبل پایین آید و این هدف‌گذاری ابتدایی ماست که طبق دستورالعمل وزارت کشور دیده شده است.
پوروخشوری ادامه داد: طبق تأکید شهردار، تلاش ما این خواهد بود که امسال نسبت به سالهای گذشته آمار تصادفات تک رقمی شود، هرچند عدد بزرگی است اما تمام توان و نیروی خود را به کار خواهیم گرفت.
اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند
وی فرهنگ‌سازی را در این حوزه مهم برشمرد و گفت: اقداماتی در حوزه حمل و نقل و فراهم کردن زیرساخت‌ها نیز انجام خواهد شد اما نباید از فرهنگ‌سازی غافل شد.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی اخیرا در روز ایمنی و حمل و نقل اقداماتی نظیر برگزاری مسابقات نقاشی و اهدای کلاه ایمنی به موتورسوران قانومند را در دستور کار قرار دادیم.
وی با اشاره به اینکه اصلاحات هندسی از موضوعات مورد توجه در کاهش تصادفات است، افزود: در حال حاضر در بلوار بعثت 6 دوربرگردان تعریف شده و استاندارد نیست و خود باعث تصادفات و ترافیک است که باید اصلاح شود.
پوروخشوری با بیان اینکه امسال یکی از برنامه‌های ما این است که اتفاقاتی که قبلا افتاده و در حال حاضر جوابگو نیست پایش کرده و اصلاح کنیم، ادامه داد: در حال حاضر ساماندهی دوربرگردان‌های بلوار بعثت مورد توجه است.
وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز زیرگذر و روگذر نیز ایجاد می‌شود که به عنوان مثال در میدان مدرس با توجه به بودجه شهرداری همدان این طرح تعریف شده است، تأکید کرد: میدان مدرس و بلوار شهید رجایی در حال حاضر یکی از نقاط پرترافیک محسوب می‌شوند که موضوع تعریض و اصلاح رفوژ وسط مدنظر قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با بیان اینکه در منطقه خضر باید زمین تملک شود و خیابان آزاد شوئ چرا که به علت عرض کم معابر، در حال حاضر شاهد ترافیک هستیم، افزود: در خیابان رازی و مزدقینه نیز باید اصلاحات هندسی صورت گیرد و مردم در تمام نقاط شهر روان شدن ترافیک را ببینند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پل غدیر همدان افتتاح شد و امسال نیز پل سردار همدانی نیز به مردم تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: اصلاحات هندسی و روان‌سازی ترافیک شامل پروژه‌های بزرگ و کوچک است که به فراخور انجام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: