صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر*: مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان همدان از افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای استان همدان طی سال گذشته خبر داد.
جواد جمور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هگمتانه، با اشاره به گزارش عملکرد یکسال گذشته تأمین اجتماعی اظهار کرد: تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان طی سال گذشته دو درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه سال گذشته 33 هزار و 232 نفر برای نخستین بار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۹۳۸ نفر بیمه اجباری، ۷ هزار و ۴۹۸ نفر زنان خانه‌دار، یک هزار و ۳۸۸ نفر بیمه دانشجویی، ۲۷ هزار و ۵ نفر مشاغل آزاد، ۵ هزار و 244 نفر اختیاری و ۳ هزار و ۶۶۶ نفر بیمه سایر هستند.
وی ضمن تأکید بر اینکه تلاش ما بر افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای است، عنوان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به برنامه‌کاربردی تأمین اجتماعی من و بدون نیاز به حضور فیزیکی برای ثبت‌نام بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان همدان یکی از راهبردهای اصلی تأمین اجتماعی را افزایش بیمه‌شدگان در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم تا تمام افراد جامعه تحت پوشش بیمه باشند و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سیاست‌های مقام معظم رهبری که در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده، همین موضوع است.
جمور با اعلام اینکه 46.6 درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، بیان کرد: طبق آخرین آمار ۲۶۲ هزار و ۶۳۵ بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی هستند که مجموع آن‌ها با افراد تبعی شامل ۸۰۹ هزار و ۳۴۴ نفر می‌شود.
وی با بیان اینکه از مجموع بیمه‌شدگان استان، بیش از ۱۴۲ هزار نفر بیمه اجباری هستند، تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۶۴۸ نفر بیمه ساختمانی هستند که در بهمن ماه سال گذشته رقم بیمه از نظر محاسباتی تغییر پیدا کرد و شرایط پوشش بیمه تمامی کارگران ساختمانی نیز فراهم شد.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ۹۰ هزار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان هستند، اظهار کرد: روزانه حدود ۲۰ نفر به جمعیت بازنشستگان تأمین اجتماعی در استان افزوده می‌شود که تعهدات بسیاری را ایجاد می‌کند و بر همین اساس هر ماه افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌شود.
جمور با بیان اینکه برای پرداخت حقوق بازنشستگان نیاز به تأمین منابع است، افزود: علاوه بر حقوق بازنشستگی، حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه درمان است که در کنار آن بیمه بیکاری نیز جزء خدمات سازمان بوده که در حال حاضر یک هزار و ۸۸۸ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.
وی با اشاره به روند کاهشی 4.7 درصدی مقرری‌بگیران در استان همدان گفت: در حال حاضر استان همدان جزء استان‌هایی است که نمی‌تواند منابع را به صورت صد‌ درصد تأمین کنند و علت اصلی آن نیز این است که در راستای تحقق شعار سال درصدد هستیم در کنار واحدهای تولیدی باشیم.
جمور با اشاره به حرکت سازمان به سمت هوشمند‌سازی تصریح کرد: با آغاز طرح 3070 افزون بر ۴۲ خدمت صورت می‌پذیرد که اکنون بسیاری از خدمات در منازل انجام می‌شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ شعبه تأمین اجتماعی و پنج کارگزاری در استان فعال است، اظهار کرد: ضریب پشتیبانی 4.2 بود که این رقم به 3.7 رسیده است که با توجه به رشد منفی جمعیت ورودی‌ها کاهشی و خروجی‌ها افزایشی بوده است.
وی با اعلام اینکه خدمات حوزه درمان تأمین اجتماعی استان همدان گسترده است، تصریح کرد: بخش دیالیز و آی‌سی‌یو به‌روز رسانی شده است و خدمات در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها ارائه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش حداقل دستمزد روزانه را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال و حداکثر دستمزد را ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۹۶ ریال اعلام کرد و گفت: در زمینه بیمه مشاغل آزاد مبلغ پرداختی برای ۱۲ درصد ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۱ ریال بوده که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان همچنین اظهار کرد: بیمه ۱۴ درصد مشاغل آزاد نیز مبلغ ۷ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۵۹۸ ریال است که شامل بازنشستگی، فوت قبل و بعد بازنشستگی می‌شود و همینطور بیمه ۱۸ درصد که مبلغ آن ۹ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۱۱ ریال است که شامل بازنشستگی، فوت قبل و بعد بازنشستگی و از کار افتادگی می‌شود.
جمور عنوان کرد: درخصوص بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد آن شامل ۱۷ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۸۴۰ ریال پرداختی است که شامل سایر تعهدات به استثنای بیمه بیکاری و غرامت دستمزد می‌شود.
وی در پایان گفت: افراد می‌توانند برای دسترسی به سازمان به آدرس
 www.hamedan tamin.ir  مراجعه و برای اطلاع از اخبار سازمان تأمین اجتماعی به برنامه‌های فضای مجازی سروش‌پلاس، ایتا و بله مراجعه کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: