صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: علی رغم تورم، افزایش قیمت‌ها و درآمد ناچیز شهرداری همدان از ارزش افزوده، شهرداری همدان در سال 1401 توانست کارگاه‌های تعطیل عمرانی را به چرخه فعالیت بازگرداند و طی دهه فجر 100 پروژه عمرانی را تقدیم شهروندان کند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، 25 اسفند سالروز شهادت سردار سرافراز مهندس مهدی باکری در تقویم به عنوان روز شهردار ثبت شده است.
این مناسبت دلیلی شد تا به مرور تلاش‌ها و خدمات 11 ماهه شهرداری همدان بپردازیم.
شهرداری همدان با دست پر به استقبال دهه فجر امسال رفت و 100 پروژه عمرانی را تقدیم شهروندان کرد.
این پروژه‌ها با اعتبار 400 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 اقدامات خوب در اجرای پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام
به گفته مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان عوامل شهرداری تلاش خود را برای اجرای پروژه‌ها داشتند به خصوص نسبت به پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام که خوشبختانه در مورد آنها نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.
حضور در نمایشگاه گردشگری تهران یک دست‌آورد برای شهر
حضور شهرداری همدان و تنی چند از اعضای شورای شهر در نمایشگاه ملی گردشگری تهران دارای دست‌آوردهایی از جمله معرفی همدان و ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان به جای جای کشور از دیگر خدمات مهم شهرداری در سال 1401 بود که قطعا در جذب و ماندگاری گردشگران در همدان و نیز جذب سرمایه‌گذاران تأثیر قابل توجه خواهد داشت.
 تقدیر از شهرداری همدان به دلیل درآمدزایی
تلاش‌های شهرداری همدان در راستای کسب درآمد یکی از مواردی است که باعث شد رئیس شورای اسلامی شهر همدان به موجب آن از شهردار تقدیر کند.
به اذعان شهرداران کلان شهرهای کشور، صد درصد درآمد شهرداری کلان شهرها از ار‌زش افزوده است و شهرداران برای درآمد تلاش چندانی نمی‌کنند این در حالی است که شهرداری همدان در طول سال تلاش می‌کند درآمدهایی را برای شهر داشته باشد تا در جهت توسعه متوازن شهر هزینه شود و این امر موجب شد تا رئیس شورای اسلامی شهر همدان از شهردار تقدیر کند.
  تملیک، تخریب و بازگشایی معابر
100 پروژه عمرانی شهر شامل تملیک، تخریب و بازگشایی و احداث معبر 22 مورد، احداث، توسعه، ترمیم و بهسازی پارک 12 مورد، احداث و ترمیم زمین ورزشی 4 مورد، دیوار‌کشی، ساماندهی رودخانه سه مورد و پیاده رو سازی و جدول‌گذاری 35 مورد است.
 بیش از 100 هزار تن آسفالت‌ریزی در همدان
بیشتر پروژه‌ها امسال در مناطق «سه» و «چهار» و در مناطق کم برخوردار انجام شد و امسال بیش از 100 هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر شهر انجام شد البته قابل ذکر است که این روند تا پایان سال ادامه می‌یابد.
به بازسازی 15اتوبوس در حوزه حمل و نقل عمومی، استخدام 45 راننده اتوبوس و تقاضای استخدام 50 نفر هم انجام شده است.
 خریداری 12 دستگاه اتوبوس جدید برای شهر
خریداری 12 دستگاه اتوبوس جدید برای شهر همدان نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری بود و مجوز خرید 100 دستگاه اتوبوس نیز دریافت شده است.
 راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد
راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد (سامانه اینترنتی خدمات شهروندان) نیز از دیگر خدمات شهرداری است و باید در کنار این امر به راه‌اندازی خزانه داری شهرداری همدان نیز اشاره کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: