صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: خطاب به برخی برادران می‌گویم نمی‌شود تک روی کرد، لازم نیست فردی در وزارتخانه‌ها راه بیفتد و پایه مدیران ما را سست کند اگر این رفتار ادامه یابد مجبور می‌شویم اسم این فرد را به نماینده ولی فقیه در استان بگوییم که اعلام کنند و البته خودمان هم اعلام می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه امسال فراز و فرودهای بسیاری داشتیم اما با لطف خدا، تدابیر لازم و وحدت و انسجام این مشکلات را پشت سر گذاشتیم اظهار کرد: این وحدت و انسجام سبب شد در عرصه‌های مختلف مثل کرونا، بحران آب و جنگ ترکیبی دشمن، کمترین خسارت وارد شده و دشمن دچار یاس شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن با این توضیح که در بخش‌های مختلف ضعف‌ها و مشکلاتی هست اما نیت دولت بر این است که پای کار باشد افزود: این دولت گره‌های کور و کهنه را باز می‌کند از همین رو نیز با همه سختی ها، اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌ها تخصیص یافته است.
استاندار همدان با بیان اینکه دشمن تمام مسیرهای ورودی ارز به کشور را بسته بود اما در نهایت جمهوری اسلامی با عزت پای میز مذاکره می‌نشیند گفت: باید تمام توان خود را برای خدمت به کار بسته و مسیر خود را فراموش نکنیم.
وی با اشاره به اینکه نباید حرف‌هایی بزنیم که سبب تشویش اذهان عمومی شود عنوان کرد: برنامه عملیاتی یک ساله بودجه انجام شده و به زودی ارائه خواهد شد.
قاسمی فرزاد با این توضیح که باید پیگیری برای اخذ اعتبارات و تلاش برای جذب اعتبارات سفر که از بخش‌های مختلف پرداخت می‌شود توسط مدیران انجام شود مطرح کرد: مجموعه نفت پرداخت‌های خوبی داشته و سازمان برنامه و بودجه کشور هم بخش زیادی از اعتبارات مورد نیاز 1401 را محقق کرده که انتظار ما این است که مابقی تا ابتدای سال آینده محقق شود.
وی ادامه داد: بیش از 10 هزار میلیارد تومان از 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به همدان باید محقق شود هرچند همین میزان اعتبارات تخصیص داده شده نیز جهش و تحرک خوبی در استان ایجاد کرده است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت در بخش عمرانی اعتقاد به اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارد اظهار کرد: پیگیری اخذ ماده 23 برای هر دستگاهی که نیاز دارد از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.
وی با بیان اینکه تأکید بر جذب اعتبارات ملی و جدیت برای تدوین برنامه سه ساله توسعه استان از دیگر برنامه‌های پیش رو است مطرح کرد: از همه دست اندر کارانی که برای تدوین طرح جامع شهری تلاش کردند قدردانی می‌کنم.
استاندار همدان ادامه داد: در طرح جامع قبلی شهر همدان 900 مغایرت وجود داشت که افراد بیشماری را درگیر این مشکلات می‌کرد کما این‌که آنچه بعد از اعلام گزارش، بررسی شد این بود که در این طرح پهنه شهر آنچنان تغییری نکرده بود که این موضوع نیز سبب افزایش قیمت مسکن می‌شد.
وی بیان کرد: برای رفع مشکل ذکر شده در اصلاحیه طرح جامع پهنه افزایش یافته و 2 هزار هکتار به 5 هزار و 200 هکتار اضافه شد علاوه بر این آمادگی را داریم با مالکان اراضی با مساحت بیش از 10 هکتار که مایل به مشارکت باشند برای ساخت مسکن توافق کنیم.
قاسمی فرزاد درباره پروژه آب‌رسانی با این توضیح که اصل پروژه آب‌رسانی تقریبا کار انجام شده و ضمن محوطه سازی تصفیه خانه، تجهیزات آن نیز نصب خواهد شد عنوان کرد: این مجموعه قدرت تصفیه 900 لیتر بر ثانیه را دارد که به زودی وارد مدار می‌شود.
وی افزود: بیش از نیمی از چاه‌های استیجاری و کشاورزی از مدار خارج شده و با بارش‌های خوب انجام شده و چاه‌های پدافندی که در اختیار داریم امیدواریم در تابستان مشکلی برای تأمین آب نداشته باشیم هرچند هنوز در تنش آبی هستیم و باید صرفه‌جویی کنیم.
استاندار همدان با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای کنترل بازار و استفاده از گندم‌های تولید شده دیگر استان‌ها برای افزایش کیفیت آرد و نان در استان اظهار کرد: در بخش تأمین میوه نیز امیدواریم مثل سال گذشته و شب چله سبب رضایتمندی مردم شویم.
وی درباره برخی رفتارهای غلط افراد ادامه داد: خطاب به برخی برادران می‌گویم به جای دمامی و سعایت در وزارت‌خانه‌ها، مدیران استان را یاری کنید، نمی‌شود تک روی کرد، لازم نیست فردی در وزارتخانه‌ها راه بیفتد و پایه مدیران ما را سست کند اگر این رفتار ادامه یابد مجبور می‌شویم اسم این فرد را به نماینده ولی فقیه در استان بگوییم که اعلام کنند و البته خودمان هم اعلام می‌کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: