صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه باغبان: شروع فصل سرما و زمستان زمان خواب بسیاری از گونه‌های گیاهی است. با شناخت دقیق نیازهای گیاهان خود باید شرایطی فراهم کرد تا گیاهانمان در این فصل آسیبی نبینند و با آغاز فصل بهار شروع به رشد و گلدهی نمایند.
به نوشته میهن کاکتوس؛ در این مقاله به ده نکته مهم برای نگهداری گل‌ها در فصل زمستان اشاره می‌کنیم تا با رعایت این نکته‌های بسیار ساده همیشه از نگهداری گیاهان خود لذت ببرید.
1- اولین و مهم‌ترین مسئله جلوگیری از یخزدگی گیاهان است. محل نگهداری گل‌ها نباید به دمای یخزدگی برسد. سرمای شدید باعث از بین رفت بافت گیاه می‌شود و در نتیجه گیاه خشک خواهد شد. دمای مناسب برای اکثر گیاهان در زمستان در حدود 5 تا 20 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. البته این دما برای گونه‌های مختلف گیاهی متغیر می‌باشد.
2- در فصل زمستان ممکن است برگ‌های بعضی از گیاهان زرد شده و ریزش کنند و یا گیاه ظاهر زیبای خود را از دست بدهد. این موارد طبیعی است و نباید نگران باشید. البته باید بررسی کنید که دلیل این ریزش‌ها سایر عوامل مانند بیماری‌ها نباشد.
3- گیاهانی که در دمای پایین نگهداری می‌شوند به آب کمتری نیاز دارند. پس در فصل زمستان از آبیاری بیش از حد گیاهان خودداری کنید به خصوص کاکتوس‌ها.
4- ساقه‌های گل‌هایی مثل برگ بیدی بنفش یا نخل مرداب و گل قلم زن (در فضای باز) در زمستان کاملاً خشک می‌شود. نیاز به تلاش برای جلوگیری از این اتفاق نیست زیرا ریشه‌های این گیاهان زنده‌اند و این خواب زمستانی برای گیاهان شما مناسب می‌باشد تا در فصل بهار رشد بهتری داشته باشند.
5- از تعویض خاک گلدان‌ها در فصل زمستان خودداری کنید. بهترین زمان برای این کار اواخر زمستان و اوایل فصل بهار می‌باشد.
6- گلدان‌های خود را نزدیک بخاری یا شوفاژ قرار ندهید زیرا جریان هوای گرم باعث پژمردگی گیاهان شما خواهد شد.
7- با شروع فصل سرما بهتر است برای پیشگیری تمامی گیاهان خود را سم قارچ‌کش بزنید تا از پوسیدگی‌های احتمالی جلوگیری شود.
8- گیاهان در فصل سرما نیازی به کود ندارند پس از کوددهی گیاهان در این فصل خودداری کنید.
9- مواظب باشید شاخه‌ها و برگ گیاهان به پنجره‌ها نچسبد زیرا سرمای بیرون باعث ایجاد یخزدگی در این برگ‌ها خواهد شد.
10- گیاهانی که در فصل زمستان دوره خواب را به درستی گذرانده باشند در فصل بهار رشد و زیبایی بیشتری خواهند داشت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: