صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان با بیان اینکه سرشاخه‌های رودخانه‌های عباس‌آباد و دره مرادبیگ باید پایش شوند گفت: با متجاوزان به سرشاخه‌های آبی طبق قانون برخورد می‌شود.
به گزارش هگمتانه، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح دیروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان‌ با تأکید بر اینکه باید با متجاوزان به سرشاخه‌های آبی طبق قانون برخورد شود اظهار کرد: سرشاخه‌های رودخانه‌های عباس‌آباد و دره مرادبیگ باید پایش شوند.
وی گفت: برخی نباید با منحرف کردن آب در سرشاخه سد اکباتان، منابع آبی را در اختیار خود بگیرند و تکلیف این مساله باید مشخص شود و متجاوزان به سرشاخه‌های آبی باید جلب شوند.
وی گفت: منابع آبی در وضع بحرانی است و بارش‌ها 50 درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.
قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: نباید زمانی که آب را از فاصله 150 کیلومتری و با هزینه‌های بسیار زیاد منتقل‌ می‌کنیم، در حوزه آبی همدان منابع به شکل اسراف‌گونه به هدر رود.
وی گفت: سفره‌های زیرزمینی آب وضع مناسبی ندارد، باید حداکثر صرفه‌جویی در مصرف آب انجام شود و از منابع باید به‌ طور حداکثری استفاده کرد.
استاندار همدان الگوی کشت و کاهش مصرف آب را از اهداف کنترل منابع آبی دانست و افزود: میزان مصرف آب در کشاورزی باید 25 درصد کاهش یابد و در عین حال میزان تولید کشت را از 4.5 میلیون تن در استان به 5.5 میلیون تن افزایش داد.
استاندار همدان همچنین بر ضرورت آماده سازی، ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز مسیر غار جهانی علیصدر برای ورود گردشگران و مهمانان به این جاذبه مهم گردشگری در استان تأکید کرد.
قاسمی فرزاد اظهار کرد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای محور علیصدر کمیسیون ایمنی راه‌های استان باید اتخاذ کند تا خودروهای حمل سوخت از این مسیر تردد نکنند.
وی گفت: از بلوار آیت‌ا... نجفی شهر همدان تا غارعلیصدر کبودراهنگ به طول 70 کیلومتر و تا ابتدای بیجار به طول حدود 100 کیلومتر به صورت دوطرفه است.
استاندار همدان همچنین گفت: طرح آماده سازی مجتمع‌های خدماتی، رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی استان همدان با انجام تمهیدات ویژه برای پذیرایی از مسافران نوروز 1402 آغاز شود.
وی تصریح کرد: نظارت‌ و بازدیدهای لازم بر وضعیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و غذاخوری‌ها شروع شود و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی در نظر گرفته می‌شود.
قاسمی فرزاد ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سفرهای نوروزی و درجهت کاهش تصادفات در 30 کیلومتری شهرهای استان، توقف‌گاه یا استراحت‌گاه‌هایی ایجاد می‌شود.
استاندار همدان تصریح کرد: بازدید، نظارت و بررسی وضعیت مجتمع‌های خدماتی و غذاخوری ها، باید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هم اکنون پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه 129 نقطه حادثه خیز در استان همدان شناسایی شده است افزود: 323 میلیاردتومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان برای ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز استان اختصاص یافته است.
استاندار همدان اظهار کرد: در چند روز گذشته با وجود بارش نزولات آسمانی شاهد بودیم که با اقدامات مجموعه‌های راهنمایی و رانندگی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هلال احمر استان مشکل خاصی در زمینه تردد در مسیرها و راه‌های اصلی نداشتیم‌ و راننده‌ها نیز از وضعیت راه‌ها رضایت داشتند.
قاسمی فرزاد تأکید کرد: روشنایی لازم برای زیرگذر تازه تاسیس صالح‌آباد تأمین شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: