صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه اقدامات آموزشی ترویجی در راستای رعایت الگوی کشت انجام شده است گفت: ماحصل این اقدامات 17 هزار کشاورز در قالب 81 هزار و 655 هکتار در راستای رعایت الگوی کشت، عقد قرارداد کرده‌اند.
به گزارش هگمتانه، جواد رشیدی با اینکه به منظور رعایت الگوی کشت دوره‌های ترویجی و آموزشی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 64 نفرروز در قالب دوره‌های آموزش ترویجی، کارگاه آموزشی، بازدید ترویجی، روز مزرعه، هفته انتقال یافته‌ها و رویداد تخصصی برای کشاورزان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد 60 دقیقه برنامه تلویزیونی انحصارا درباره الگوی کشت اجرا شده است افزود: دو مورد هم برنامه تلویزیونی مزرعه سبز به مدت 50 دقیقه در راستای ترویج الگوی کشت پخش شده است.
رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: فیلم‌های آموزشی در این حوزه آماده و در هر 10 شهرستان به نمایش گذاشته شده است ضمن اینکه زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی هم در سیمای همدان انجام شده تا کشاورزان از اهمیت این مهم مطلع شوند.
وی با تأکید بر اینکه ماحصل این اقدامات 17 هزار کشاورز در قالب 81 هزار و 655 هکتار در راستای رعایت الگوی کشت عقد قرارداد کرده‌اند ادامه داد: این میزان 70 درصد هدف‌گذاری است که نشان از مشارکت کشاورزان همدانی در این امر دارد.
رشیدی در ادامه با بیان اینکه کماکان اطلاع‌رسانی و آموزش در حال انجام است یادآور شد: کشاورزانی که بندهای الگوی کشت را رعایت کردند و برای محصولات نام‌برده اقداماتی داشتند از مزایایی بهره‌مند خواهند شد همچون اعطای تسهیلات کم‌بهره، بخشش بخشی از آب بها و برق بها، تضمین خرید محصول و اعطای نهاده‌ها.
به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه کشت‌هایی که وارد قرارداد الگوی کشت می‌شوند جزو خریدهای تضمینی قرار خواهند گرفت تصریح کرد: صدالبته که همه کشاورزان به طور کامل با الگوی کشت آشنا نشدند از همین رو اقدامات ترویجی ادامه دار خواهد بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: