صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۸
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۰

امروز: ۷ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 26

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: 61 نفر از مناطق مختلف این استان و از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند. به گزارش هگمتانه، محمدرضا شکوهی روز سه شنبه افزود: از 61 نفر مسموم، قاتل خاموش جان 13 نفر را از ابتدای سال جاری تاکنون گرفته است.
وی اضافه کرد: در سال 1400 طبق گزارش‌های موجود 186 نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که از این تعداد 14 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، همه ساله با آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی از جمله نصب بخاری شاهد افزایش مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن هستیم. شکوهی تأکید کرد: بنابراین باید دقت‌های لازم را هنگام نصب لوازم گرمایشی داشته باشیم در غیر این صورت با رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب اتصالات وسایل گرمایشی احتمال جریان یافتن گاز شهری در داخل منزل مسکونی و بروز مسمومیت وجود دارد. وی یادآوری کرد: به تازگی زوج جوان در یک منزل مسکونی بر اثر جریان یافتن گاز در داخل خانه مسموم شدند و جان باختند که پس از گزارش به مرکز 115 اورژانس تیم‌های این مجموعه در کمتر از 6 دقیقه در محل حضور یافتند. به نقل از ایرنا، شکوهی تأکید کرد: علاوه بر لوله و اتصالات باید حین نصب بخاری وضعیت لوله بخاری و دودکش بررسی شود تا نقص در نصب اتصالات موجب جریان یافتن مونوکسیدکربن داخل خانه و ایجاد مسمومیت نشود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: