صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل استاندارد استان همدان درباره این موضوع که به دلیل نبود آزمایشگاه برخی اقلام از دیگر استان‌ها صادر می‌شود با بیان اینکه متقاضی راه‌اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت کالا در گمرک همدان وجود ندارد، گفت: اینکه آزمایشگاه تعیین ماهیت کالا در گمرک همدان وجود ندارد به این علت بوده که کسی متقاضی سرمایه‌گذاری در این زمینه نبوده است.
به گزارش هگمتانه، جعفر امیری‌پریان درباره اینکه تعدادی از صادرکنندگان کالا از جمله فراورده‌های نفتی به علت نبود آزمایشگاه تعیین ماهیت مجبورند از سایر استان‌ها اقدام به صادرات کنند، اظهار کرد: ایجاد آزمایشگاه باید توجیه اقتصادی داشته باشد تا کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه باشد.
وی تصریح کرد: گمرک استان باید اعلام کند که در طول سال چند درخواست در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی از گمرک همدان داده شده به‌طوری که اگر حجم صادرات فرآورده‌های نفتی قابل توجه باشد حتماً برای ایجاد آزمایشگاه تعیین ماهیت کالا فراخوان می‌زنیم.
امیری‌پریان با تأکید بر اینکه باید دلیلی باشد که سرمایه‌گذار را ترغیب به سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد آزمایشگاه تعیین ماهیت کالا کنیم، یادآور شد: هدف ما تسهیل صادرات است اما باید آماری داده شود که چه میزان کالا از گمرک همدان صادر می‌شود که نیاز به تعیین ماهیت دارند تا فراخوان سرمایه‌گذاری بزنیم.
مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌های تولیدی دارای نشان استاندارد هستند و بدون مشکل صادر می‌کنند که اغلب کالاهای تولیدی استان به این صورت صادر می‌شوند.
به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه 616 گواهینامه انطباق محصول صادراتی کشمش از ملایر صادر شده است، گفت: در زمینه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری نیستند از جمله محصولات کشاورزی و به ویژه کشمش گواهینامه انطباق محصول صادر می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: