صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان خبر داد: از روز یکشنبه 15 آبان ماه جاری شهروندان برای پاسخ استعلام دفاتر اسناد رسمی نیازی به مراجعه به شهرداری ندارند.
به گزارش هگمتانه، سید مسعود حسینی ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک پاسخ دهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی از روز یکشنبه15 آبان ماه جاری صرفا" از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.
شهردار همدان با اشاره به تأثیر راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک افزود: شهرداری همدان به منظور تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان، در اقدامی نوین، فناورانه و با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعان، کلیه تمهیدات لازم جهت پاسخ دهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری مهیا کرده است.
حسینی با اشاره به آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک (SARA 10) اظهار کرد: بیش از پنجاه درصد مراجعات و درخواست‌های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی است.
این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن این خدمت موجب کاهش پنجاه درصدی مراجعات به شهرداری خواهد شد افزود: اجرای این پروژه کاهش تردد، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات در شهرداری را به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این روش کلیه شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نموده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد، شهرداری همدان موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام کند.
سید مسعود حسینی با تأکید بر مسؤولیت شهرداری در قبال پاسخ گویی به استعلام دفاتر اسناد رسمی گفت: شهرداری همدان مسؤولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضا مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد به نشانی http://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می‌کند.
شهردار همدان با اشاره به اینکه کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضا مجاز الکترونیکی است، عنوان کرد: امضا الکترونیکی به صورت بارکد یونیک بوده که به صورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام را از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان دارا می‌باشد.
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی در شهرستان همدان جهت آشنایی با روند ثبت و دریافت پاسخ استعلامات در سامانه شهرداری الکترونیک افزود: شهرداری همدان، جهت انعقاد تفاهم نامه درخصوص توسعه دولت الکترونیک و آموزش کارکنان و پرسنل سایر ادارات خدمات رسان نظیر شرکت برق، گاز و آب و بانک‌ها به منظور آشنایی با امکانات وب سایت و نحوه بهره برداری از آن آمادگی کامل دارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: