صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار درگزین گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه‌های عمومی است در این‌باره اقدامات لازم برای احداث کتابخانه عمومی شماره دو و کتابخانه استاندارد شهر قروه انجام شده است.
به گزارش هگمتانه، کمیل خواستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین، اظهار کرد: برای افزایش آمار کتاب و کتابخوانی و ارتقاء سرانه مطالعه شهرستان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرستان اعم از فضای مجازی، مسؤولان و نخبگان ضرورت دارد.
وی افزود: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا چشم اندازی که مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ عمومی و کتابخوانی ترسیم کرده اند، تحقق یابد.
خواستان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش شهرستان با تمام توان خود دانش‌آموزان را با فرهنگ کتابخوانی در هر شرایطی مانوس‌کند، افزود: درگزین از دیرباز مهد عالمان و عارفانی چون ملا حسینقلی شوندی و آیت اله حائری بوده که درکشور زبانزد خاص و عام هستند و این نشانگر آن است که شهرستان همواره به موضوع فرهنگ، علم و کتاب اهمیت داده است.
وی همچنین تأکید کرد: فرهنگیان و تأثیرگذاران در امر کتاب و کتابخوانی باید در خصوص محقق شدن افق چشم انداز شهرستان در توسعه فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند و مدیران کتابخانه‌ها هم با خلاقیت و تعامل مناسب سرانه مطالعه در شهرستان را افزایش دهند.
خواستان کتاب وکتابخوانی را ابزار توسعه فرهنگ دانست و تصریح کرد:با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تأثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد این امر مانعی جدی در برابر افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
وی در پایان یادآورشد: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه‌های مختلف با اهمیت‌تر بوده و لازم است همه ما به این امر توجه ویژه‌ داشته باشیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: