صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان اعلام کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی تولید تخم‌مرغ در استان همدان مشکل گازرسانی و سوخت دارند.
به گزارش هگمتانه، محمد شهبازی اظهار کرد: 30 واحد فعال مرغ تخم‌گذار در استان همدان داریم که یک میلیون و 374 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در سامانه ثبت شده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان با بیان اینکه روزانه بیش از 40 تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید می‌شود، گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ در همدان بین 10 تا 11 کیلوگرم است.
وی با بیان اینکه 9 واحد تولیدی فعال در شهر همدان است، اضافه کرد: تولید روزانه استان بین 18.5 تا 19 تن است که 15 تن از آن نیاز استان را برطرف می‌سازد و چهار تن مازاد است بنابراین هیچ مشکلی در زمینه تأمین تخم‌مرغ در استان نداریم.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان ادامه داد: استان همدان در تولید تخم‌مرغ رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است اما به حمایت دولت نیاز دارد تا بتواند واحدهای بیشتری داشته باشد.
شهبازی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی تولید تخم‌مرغ مشکل گازرسانی و سوخت دارند، یادآور شد: اگر این موضوع حل شود تعداد واحدها به 40 واحد هم می‌رسد که ظرفیت استان را به دو میلیون قطعه مرغ‌ تخم‌گذار افزایش می‌دهد.
به نقل از ایسنا، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان در پایان بیان کرد: هر جعبه تخم‌مرغ بین 10.5 کیلوگرم تا 13 کیلوگرم است که این به جوان و پیر بودن مرغ‌ها مربوط می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: