صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: عصر روز سه شنبه طبق فراخوانی که رسانه‌های معاند منتشر کرده بودند گروهی از ساعت 18 به خیابان‌های همدان از جمله آرامگاه بوعلی، میدان امام زاده عبدالله و خیابان شهدا آمدند و ناآرامی‌هایی ایجاد کردند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، فوت خانم مهسا امینی تبدیل به سوژه و رمز گروه‌های اغتشاش‌گر شد تا با داغ کردن موضوع و ایجاد التهاب در جامعه از روحیه ماجراجویانه نوجوانان در جهت بهره برداری‌های سیاسی خود استفاده کرده و جو ناآرام در شهرهای مختلف ایجاد کنند که متأسفانه باز هم جمعیتی حدود 200 نفره در سایه انفعال رسانه‌های داخلی و دروغ‌پردازی‌های غیر دقیق، شبکه‌های معاند موفق شدند اولین روایت از فوت مهسا امینی را آنگونه که در جهت بهره‌برداری‌های سیاسی خودشان بود مطرح کنند و برگ برنده را در دست داشته باشند.
طبق مشاهدات عینی خبرنگار هگمتانه، عصر سه شنبه، جمعیتی حدود 200 نفر، در میدان آرامگاه اجتماع کردند که در ابتدای امر با اینکه عده‌ کمی روسری را از سر برداشته بودند نیروی انتظامی فقط سعی در آرام کردن افراد حاضر داشتند. اما تحرکات این افراد به برداشتن روسری ختم نشد و نیروهای پلیس مورد سنگ‌باران افراد حاضر در میدان آرامگاه قرار گرفتند که عده‌ای از نیروهای پلیس زخمی شدند و با علایمی همچون خون‌آلودگی ناحیه کتف به دفتر روزنامه هگمتانه مراجعه کردند.
باز هم نیروی انتظامی سعی در حفظ آرامش داشت و با اینکه وظیفه پلیس برخورد با هنجارشکنی و رفتار منافی قانون است عکس‌العملی جز دعوت افراد حاضر در میدان آرامگاه به ترک محل نداشت که در این مرحله شعارهای هنجارشکن از سوی افراد حاضر موجب اقدام پلیس به استفاده از گاز اشک‌آور شد. در این شرایط تعدادی از افراد اغتشاش‌گر تلاش می‌کردند خود را به ساختمان فرمانداری برسانند که با ممانعت نیروی انتظامی روبه‌رو شدند. آتش زدن مخازن زباله و کانکس پلیس از دیگر اقدامات این افراد بود و آنچه دیده می‌شد جمع زیادی از اراذل و اوباش بودند که در این میان در تلاش بودند پلیس را برای به خشونت کشاندن و افزایش درگیری‌ها تحریک کنند.
هرچه از ساعت 18 دورتر می‌شدیم جمعیت افزایش می‌یافت به گونه‌ای که تلاش پلیس برای متفرق کردن جمعیت به اینجا منتهی می‌شد که افراد گروه گروه شده و از قسمت‌های مختلف مانند میدان جهاد و میدان آرامگاه صدای شعارهای هنجارشکن به گوش می‌رسید و پلیس همچنان تلاش می‌کرد اقدام خشن نداشته باشد و همه نیروهای انتظامی در تلاش بودند جمعیت را متفرق کرده و به ترک محل تشویق کنند.
تجمع‌ها منحصر به میدان آرامگاه بوعلی و میدان جهاد نمی‌شد و اغتشاش‌گران در خیابان شهدا به تخریب گسترده بانک‌ها پرداخته بودند و حتی به امامزاده عبدالله نیز رحم نکرده و تلاش کرده بودند وارد این امامزاده شوند که با ممانعت پلیس روبه‌رو شده و درختان محوطه بیرونی امامزاده را در آتش سوزانده بودند.
در نهایت نیروی انتظامی با دستگیری تعدادی از اغتشاش‌گران غائله را ختم کرد و آرامش به شهر بازگشت اما شاید اگر رسانه‌های داخلی ابتکار عمل را در اطلاع‌رسانی فوت خانم امینی در دست می‌گرفتند بهانه ایجاد ناامنی و ناآرامی از معاندان گرفته می‌شد.
موضوع قابل ذکر دیگر موقعیت ویژه آرامگاه بوعلی و پیاده راه است که با توجه به قرارگیری مطب پزشکان در این قسمت و همچنین نزدیکی به بازار اصلی، روز سه شنبه مردمی که برای انجام امور روزانه به این ناحیه شهر مراجعه کرده بودند بین اغتشاش‌گران گرفتار شده و نمی‌دانستند چطور خود را از حلقه آنان خارج کنند و در جایی که نیروهای انتظامی تلاش خود را برای پراکنده‌سازی جمعیت بیشتر می‌کردند این افراد نیز در معرض آسیب قرار می‌گرفتند و حتی پلیس نیز اگرچه برای حفظ جان آنان تلاش می‌کرد تا از میان جمعیت دورشان کند اما برخی از آنان مورد ناملایمتی قرار گرفتند.
عصر روز گذشته نیز همین ناآرامی‌ها البته با شدت کمتر از روز سه شنبه در همدان ادامه یافت و شب گذشته خودروهایی حامل مواد آتش‌زا و گاز اشک‌آور شناسایی شد و عوامل آن دستگیر شدند.
همچنین طبق مشاهدات خبرنگار روزنامه هگمتانه خودروهایی با پلاک غیربومی اقدام به ریختن مواد آتش‌زا در سطل‌های زباله و آتش‌سوزی آنها می‌کردند.
تخریب و آتش‌زدن اماکن عمومی و مذهبی ازجمله مسجد شریف‌الملک در شب گذشته و درختان و جداره امامزاده‌عبدالله همدان در دو شب گذشته از جمله اقدامات تخریبی اغتشاش‌گران بوده است.
شکستن شیشه خودروی آتش‌نشانی و پرتاب سنگ به سوی مردم و خودروهای عبوری از دیگر اتفاقاتی بود که هنجارشکنان در شب گذشته همدان انجام دادند.
امیدواریم با اطلاع‌رسانی بهنگام و صحبت با افراد نوجوان که با روحیه ماجراجویی آسان‌تر طعمه موج‌سواری‌ها می‌شوند این ناآرامی‌ها روبه خاموشی رود و شهروندان نیز مثل همیشه با بصیرت و آگاهی صف خود را از معاندان و ضد انقلاب جدا کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: