صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز


  • هگمتانه، گروه خبر همدان: در هشتمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عملکرد بسیار ضعیف میراث فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس انتقاد شد.
    به گزارش خبرنگار هگمتانه، شهردار همدان عصر یکشنبه در هشتمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در تالار قرآن برگزار شد، گفت: شهرداری در بهبود نگاه مردم به نظام نقش مؤثری دارد چرا که 70 درصد امور جاری مردم در ارتباط با مجموعه شهرداری است.
    سید مسعود حسینی اظهار کرد: به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از حفظ جان امام معصوم(ع) هم واجب‌تر است.
    وی با بیان اینکه این جمله بسیار ارزشمند و مهم است افزود: شهرداری در بهبود نگاه مردم به نظام نقش مؤثری دارد چرا که 70 درصد امور جاری مردم در ارتباط با مجموعه شهرداری است.
    وی با این توضیح که عملکرد شهرداری در نوع نگاه مردم به کشور و ارتقا آن مهم است پس نگاه ما به شهرداری باید اینگونه باشد که چگونه می‌توانیم در این نهاد سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشیم عنوان کرد: ارزشمند‌ترین فرهنگ به جا مانده که شاید مثل و مانندی در جامعه ما نداشته باشد فرهنگ ایثار و شهادت است.
    شهردار همدان با اشاره به اینکه باید درباره نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و اینکه شهرداری چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد، برنامه‌ریزی کنیم مطرح کرد: علاوه براینکه تندیس خوبی برای سردار همدانی باید ساخته شود، برای مراسم سالگرد شهادت ایشان نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
    وی با اشاره به عزم شهرداری برای انجام برنامه‌های مناسب در دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان ادامه داد: به پاس خدمات ارزنده حمید حسام نویسنده نام آور همدان، گذری به نام ایشان نام گذاری خواهد شد.
    حسین خانجانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون در 7 حوزه کاری اقداماتی مانند نقاشی دیواری، نصب یادمان، نصب تصاویر و تابلوهای شهدا، نام گذاری معابر به نام شهدا، تبلیغات محیطی و غیره انجام شده است.
    وی با این توضیح که برای سال 1400 اجرای نقاشی و یا ترمیم تصاویر شهیدان سلیمانی، شهید همدانی، شهید سلگی، شهید رنجبران، شهید احمدی روشن، شهید شمسی پور و شهید سریشی انجام شده است مطرح کرد: نصب تندیس شهید در ابتدای باغ بهشت، نصب 4 یادمان از شهید آیت‌ا... مدنی و نصب 76 تصویر از شهدای شهر همدان در بلوارها از دیگر اقدامات انجام شده در این عرصه است.
    رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف مانند سالروز ورود آزادگان و هفته دفاع مقدس نیز تصاویری از جبهه‌ها منتشر شده است عنوان کرد: بر سر کوچه‌ها نیز تابلویی از تصاویر شهدا نصب شده است.
    وی ادامه داد: پیش از این نام 750 شهید بر معابر همدان نام گذاری شده بود که در ادامه نام 200 شهید دیگر نیز به این تعداد اضافه گردید هرچند در تلاش هستیم در یک سال آینده نام یک هزار شهید باقی مانده را نیز بر معابر همدان نام گذاری کنیم.
    این مسؤول با این توضیح که چند پل عابر پیاده نیز در شهر به نام شهدای شاخص نام گذاری شد بیان کرد: تقدیر از خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای آتش‌نشان از دیگر برنامه‌های سازمان بوده است.
    بهرام دوست‌پرست نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سالگرد شهید همدانی در پیش است و باتوجه به هجمه‌ای که علیه ایشان صورت گرفت برنامه سالگرد این شهید معزز باید باشکوه‌تر برگزار شود گفت:‌ در تلاشیم تا در سالروز شهادت شهید همدانی، هر روز کار شاخصی انجام دهیم.
    وی با تأکید براینکه همدان باید نسبت به دیگر استان‌ها پیشتاز بوده و در همه ابعاد برنامه شاخصی برای معرفی شهید همدانی انجام دهد عناون کرد: انتظار داریم شهرداری نسبت به نصب تندیس و اجرای دیوارنگاره‌ای از شهید همدانی در ورودی شهر همدان اقدام کند.
    دوست پرست با اشاره به لزوم پرورش افرادی مانند حمید حسام که نویسنده‌ای متعهد، ولایی و اهل قلم است افزود: ما در این حوزه حرف برای گفتن داریم پس لازم است از ایشان تجلیل شده و معبری به نام ایشان نام گذاری شود هرچند اگر ایشان متوجه شوند مخالفت خواهند کرد.
    وی درباره لزوم بزرگداشت حادثه بمباران ورزشگاه شهدای قدس و شهدای روزه دار این روز و همچنین تولید آثار فاخر پیرامون این موضوع اظهار کرد: لازم است در داخل ورزشگاه نیز یک اثر فاخر هنری به همین مناسب ایجاد شود.
    وی ادامه داد: همدان 13 شهید مدافع حرم دارد و با توجه به حادثه شامات و اهمیت آن لازم است بیش از پیش شهدا به جامعه معرفی شوند.
    وی بیان کرد: لزوم ساخت یادمان برای مقابر شهدای گمنام در شهر همدان، ساماندهی قبور شهدای دشت میشان توسط شهرداری، لزوم توجه به شهدای شاخص مانند شهیدان مازویی و شمسی پور نیز از دیگر در خواست‌های ما از شهرداری در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
    سرهنگ زارعی نماینده ارشد آجا در همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه 1403 شهید همدان متعلق به ارتش است عنوان کرد: تصاویری که از شهدا در شهر کار شده از شهدای ارتش نیست و این سبب گلایه خانواده این شهدای معزز شده است.
    وی بیان کرد: لازم است تصاویر شهدای ارتش چه پدافند چه نیرو هوایی و چه نیروی زمینی در شهر طراحی شود کما اینکه ما نیز آمادگی داریم روی دیوار پادگان شهید قهرمان تصاویر شهدا طراحی و اجرا شود.
    مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز با این توضیح که یکی از راه‌های حفظ نظام توجه به ایثارگران و شهدا است مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم ارائه خدمات به ایثارگران که خود یک کار فرهنگی بوده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که با این کار به آنها احترام می‌گذاریم.
    وی درباره درخواست نماینده آجا در منطقه افزود: 1403 شهید ارتش در استان عموما بومی نبودند و دلیل اینکه کمتر گذرها به نام آنها نام گذاری شده برای این است که خانواده آن شهید پس از شهادت به شهر خودشان بازگشتند؛ البته لازم است یادواره شهدای ارتش در دل جامعه و با حضور مردم برگزار شود تا مردم با این شهدا بیشتر آشنا شوند.
    مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با این توضیح که خیلی باید در عرصه دفاع مقدس و ترویج آن عمیق شویم اضافه کرد: اگر نبود عملیات مرصاد پایان جنگ خوبی نداشتیم.
    وی با بیان اینکه تحمیل قطعنامه 598 به دشمن از شاهکارهای امام(ره) است اظهار کرد: ما باید شناخت خود را عمیق کرده و در عرصه دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های آن راهبردی به مسائل نگاه کنیم.
    سردار مهدی ظفری ادامه داد: باید کارها به صورتی انجام شود که عموم جامعه را در بر گیرد چرا که کار فرهنگی اینگونه نیست که امروز کار را انجام داده و فردا نتیجه آن را ببینیم.
    وی گفت: لازم است برای آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تدبیر کنیم به همین دلیل باید در کنار اقدامات اجرایی، سند و چشم اندازی برای برنامه‌های خود تدوین کنیم.
    محمد حسین توکلی مشاور امور ایثارگران استانداری نیز عنوان کرد: جامعه ایثارگری حامی شهرداری مانند آقای حسینی است چرا که با کوله باری از بدهی شهرداری تحویل ایشان شد.
    وی با بیان اینکه امروز که با حضور زائران اربعین حسینی در استان روبه رو هستیم بهترین زمان برای معرفی شهداست پس لازم است از این فرصت استفاده کنیم اضافه کرد: عملکرد میراث فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار ضعیف است در حالی که باید در این شورا حضور داشته و اقدامات لازم را انجام دهد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: